20 januari 2016

Tea time for coffee lovers


Ik drink graag koffie. Op een of andere manier is het drinken van koffie voor mij verbonden aan gezelligheid en ook aan het starten van  de dag. Want op mijn werk is meestal mijn eerste kopje koffie om 8 uur in de ochtend al 'getapt' voordat ik mijn jas heb uitgedaan. 

En toen ik alweer een paar jaar geleden steeds meer koffie ging drinken voelde dat niet zo goed. Een beetje 'hyper' van de cafeïne bracht ik mijn ochtenden door, tijd voor verandering!



Maar thee, de 'gewone' thee, ik heb er eigenlijk niet zo heel veel mee. Tot ik via-via in contact kwam met iemand die zelf kruidenthee maakt.Ik kocht een aantal gedroogde kruidenmengsels bij haar en ben inmiddels alweer een paar jaar 'om'

De start van mijn dag is nog steeds met een lekker koffie-tje. En later op de ochtend nog een keer, maar daarna ga ik aan de kruidenthee. Op mijn werk uit kant-en-klare zakjes, maar thuis van kruidenmengsels in een fijne theepot.  


Inmiddels 'brouw' ik zelf ook kruidenmengsels tot thee. Bij winkels zoals Ekoplaza, de Tuinen en Dille en Kamille verkopen ze gedroogde kruiden. Het is leuk om daarmee te experimenteren en zelf je eigen kruidenthee te maken. Zoethout en munt is lekker. Maar ook (verse!) gember met kamille. 
En ook leuk, je kunt van je zelfgemaakt thee leuke cadeautjes maken. Ik knutselde zakjes met papier uit het Flow papierboek, thee erin, strikje erom. Leuk cadeautje!


Maar misschien word ik nog wel het meest blij van de mooie potjes die ik heb verzameld en waar ik de thee in bewaar. Ze staan fijn bij elkaar in een door mijn schoonvader lang geleden getimmerde en jarenlang gebruikte gereedschapsbak die ik 'gered' heb uit onze schuur. 

Koffie, nog steeds lekker. Maar ook mijn kruidenthee kan ik inmiddels niet meer missen!

10 opmerkingen:

  1. Kruidenthee èn mooie blikjes, een blogpost naar mijn hart.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk zo'n verzameling potjes bij elkaar! Ik ben ook echt een theeleut :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. lekker en mooi! wat willen we nu nog meer hè :)
    Ik drink eigenlijk nooit koffie. Soms na het eten een cappuccino in een restaurant ofzo. Ik hou het lekker bij thee

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik probeer ook steeds minder koffie te drinken, meestal lukt het wel, en met al die lekkere theetjes van tegenwoordig gaat het wel steeds makkelijker! Leuk idee van die zakjes, ziet er allemaal weer erg gezellig uit! Fijne dag!
    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben ook echt een koffieleut maar in de middag drink ik ook steeds vaker thee. gister kreeg ik nog een tip om verse gember en verse citroen in heet water te doen. Dat zou goed helpen tegen verkoudheid...

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik dronk ook altijd koffie en smiddags thee maar nadat ik een fikse griep heb gehad smaakt de koffie me nog steeds niet dus ik ben ook een echte theedrinker geworden

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben ook echt een koffiedrinker, maar niet meer dan 3 koppen échte koffie per dag. Daarnaast drink ik water en ook wel thee. Kruidentheeën van de ah vind ik erg lekker, maar dat zelf brouwen ziet er ook wel erg tof uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi die zakjes om thee in cadeau te geven! Mijn drinkschema ziet er hetzelfde uit als dat van jou :-) Zelf thee maken heb ik behalve met muntblaadjes nog niet gedaan. Lijkt me wel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik probeer ook af te kicken en thee weer een voornamer plekje te geven. Misschien moet ik mn theecollectie ook wat meer in het zicht zetten in zulke mooie potjes en papiertjes, dat helpt vast!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben een echte theeleut, favoriet is bij mij de Chinese groene Chun mee thee van de Theefabriek uit Houwerzijl. Een lekker pittig bakkie. Mooie verzameling in een mooi kistje.

    BeantwoordenVerwijderen