8 april 2015

Ssst ik lees #4

Het wegduiken in een boek en meegevoerd worden in de levens van de personages vind ik heerlijk. Dus ook de afgelopen tijd werd er weer gelezen. Papieren boeken en digitale boeken op mijn nieuwe e-reader. De e-reader houdt ook (o.a.) de gemiddelde tijd van mijn leessessies bij. Ik vond het grappig om te zien dat ik gemiddeld 7 minuten per keer lees. En dat zal zeker kloppen, want ik lees vooral even tussendoor en af en toe maar langere tijd achter elkaar.


In de bibliotheek vond ik het boek 'Kom naar huis' van Julie Kibler. Een prachtig verhaal van een niet geaccepteerde liefde in een tijd die voor ons lang geleden lijkt maar het eigenlijk nog niet is. Als je genoten hebt van 'Een keukenmeidenroman' van Katheryn Stockett dan is dit boek een aanrader. En nog mooier!

Mieke gaf me de tip voor 'Kom hier dat ik u kus', een fijn boek waarin de verschillende lagen in het verhaal en de ongeschreven tekst die wel voelbaar is het tot een prachtig boek maken. Ik kon het maar niet wegleggen (ha, hier waren mijn leessessies vast langer dan de gemiddelde 7 minuten ;). Ik was zo benieuwd hoe het leven van Mona verder zou gaan!

En 'Voor jou' van Jojo Moyes, had het eerlijk gezegd zelf niet uitgekozen. Ik ben nogal gevoelig voor de omslag van de boeken (ja, een goede foto of afbeelding voorop en ik ben al om) en deze trok mij helemaal niet. Maar op meerdere blogs las ik er wel positief over. Het berichtje van Kelly (blog Ma vie en vert) trok me over de streep om het toch te gaan lezen. Ik heb er geen spijt van, mooi!


En natuurlijk las ik voor de afwisseling ook nog wat crimi's. De leeuwentemmer van Camilla Lackberg was, net als haar voorgaande boeken weer geweldig. Ook haar korte verhaal 'De droom over Elisabeth' las ik graag. En de Expat was een makkelijk lezend boek, prima voor erbij.

En tot slot dook ik nog in 'De vergeten tuin' van Kate Morton. Wat een prachtig verhaal, uitgespreid met meerdere generaties over een hele eeuw. Lezen hoor, is prachtig.

7 opmerkingen:

  1. dank voor de leesinspiratie!
    Ben al langer benieuwd naar het boek van Griet op de Beeck (nog niet gezien bij de bib)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor de boekentips! Ik ga 'Kom naar huis' direct reserveren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey lieverd mijn reactie heeft even helemaal niks met lezen te maken...alhoewelll heb je mijn blog de afgelopen week nog gelezennn...ik heb een gave Tante Betsy winactie! En je hoeft niet langer als 7 minuten te lezen ;) hihihi. Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank voor de tips! Nu nog tijd maken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kom hier dat ik u kus, daar ben ik nu ook in bezig! Wat een mooi en ook grappig boek, ik kan er ook moeilijk mee stoppen. Bedankt voor de andere tips!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke tip, ik wil ook echt weer meer gaan lezen en dat kan inderdaad vaak even tussendoor, dat ga ik ook uitproberen!

    BeantwoordenVerwijderen