25 maart 2015

DIY e-reader hoesje


Na jaren dubben ben ik overstag en vroeg en kreeg ik voor mijn verjaardag een e-reader. Wat ben ik er blij mee! Als fervent lezer kan ik mijn boek nu overal naar meenemen zonder te sjouwen en waar ik ook ben mijn vrije minuten besteden aan een mooi verhaal. Het wachten op en reizen met de trein voor woon-werkverkeer is nu iets waar ik iedere dag naar uitkijk! Tijd om te lezen :)


De e-readerhoesjes die erbij verkrijgbaar waren vond ik niet alleen belachelijk duur maar ook nog eens heel erg lelijk. In een kwartiertje tijd fabriceerde ik dit hoesje. Gewoon vier lapjes vilt op elkaar naaien met een elastiekje ertussen als sluitingkje. Ik gebruikt een stofbutton om het elastiekje om te slaan, maar een knoopje kan natuurlijk ook.


En wat ik nu lees? De vergeten tuin van Kate Morton. Een heerlijk boek om in weg te duiken over 3 generaties vrouwen. Deze fijne boekentip kreeg ik van mijn Belgische (blog)vriendin Trui, ook een fervent lezer :)

19 opmerkingen:

  1. Ik heb ook lang getwijfeld om een e-reader te kopen. Een boek moest voor mij zo'n ding met blaadjes zijn die je lekker om kunst slaan, de geur van papier etc. Maar ook ik ben om. Heerlijk om mee op vakantie te nemen, niet meer denken dat je halverwege je vakantie eigenlijk al bijna door je voorraad heen bent. Leuk hoesje, staat ook nog op mijn to-do list.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reizen met de trein doe ik niet, maar met de vakantie weer in zicht lijkt me dat toch wel handiger. Prachtig hoesje heb je gemaakt, daar zul je wel leuke reacties (of jaloerse blikken) op krijgen van medereizigers. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik lees nog steeds ouderwetse boeken van papier. Ik weet eigenlijk niet waarom. Gewoonte denk ik. Ik vind je hoesje wel geweldig. En zo simpel van idee, maar zo mooi! Complimenten! En veel leesplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi gemaakt hoor! En van die ereader zul je geen spijt krijgen. Ik heb hem ondertussen al een aantal jaar en nog geen minuut spijt gehad. Veel plezier ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Veel mooier dan de koopversies, ge hebt gelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi hoesje heb je gemaakt. Een lekker uniek exemplaar, waar je ongetwijfeld nog wel enkele jaloerse blikken voor zult scoren.

    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Doe ik ook altijd zelf, voor telefoon, tablet enz. Veel gezellig toch! Mooi is die van jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi hoesje heb je gemaakt. Ik heb ook een e-reader en een naaimachine, maar nog geen hoesje. Je hebt me op een idee gebracht.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ohhh ik ging net schrijven mijn favoriete e-reader (het is ook een Kobo hé?) en mijn favoriet boek ... wijze tip heb je gekregen ;-) en heel fijn kadoo! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh en ik zie ook Voor Jou van Jojo Moyes staan ... jaaaa, hup lees maar lekker veel want dat is ook meer dan de moeite waard (en een zakdoekje nodig!) x

      Verwijderen
    2. Euhmm... en natuurlijk een keischoon hoesje hé Janina ;-)

      Verwijderen
  10. Mooi gedaan en zo simpel! Daar hou ik van ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hello, I love your crochet, it is beauty, I love this colors, I follow your blog, I have a blog about crochet with free patterns and free crochet diagrams, visit me , hugs from Brazil.
    Visite meu blog - Tita Carré - Crochet

    BeantwoordenVerwijderen
  12. I am extremely impressed along with your writing abilities, Thanks for this great share.

    BeantwoordenVerwijderen