16 december 2014

If you're brave enough....



Twee weken geleden had ik het niet gedacht. Want eerlijk is eerlijk, ik was toen wel wat emotioneel over het naderende zelfverkozen afscheid. Kiezen voor het nieuwe onbekende en loslaten van het vertrouwde is, hoe graag je het zelf ook wilt, niet altijd makkelijk. Maar vanmiddag reed ik met een warm hart en een lach op mijn gezicht naar huis. De laatste werkdag van zes bijna altijd fijne jaren, uitgezwaaid door mijn liefste collega's. Een achterbank vol met mooie cadeautjes en lieve kaartjes. En een hoofd en hart vol met fijne herinneringen aan deze tijd. 

Maar natuurlijk waren er ook bij deze baan wel eens mindere tijden, ook dat hoort erbij. Maar de herinneringen daaraan laat ik los zodat ik naast de fijne herinnering aan deze jaren weer ruimte heb om nieuwe mooie momenten in mijn hoofd en hart op te slaan. 

Ik heb een nieuwe fijne baan gevonden. En vandaag weet ik het zeker: het is goed zo.


If you're brave enough to say 'goodbye" 
life will reward you with a new hello 
- Paulo Coelho -

26 opmerkingen:

  1. Fijn dat het goed is zo, zet m op met het nieuwe wat op je pad komt.
    groet, Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve hartjes in ieder geval en succes met de nieuwe job!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een knappe beslissing en wat mooi om ergens fris en fruitig te beginnen. Super veel geluk Janina-♡

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het zo fijn voor je dat het afscheid goed was!! Ik vind dat het moeilijkste wat er is; afscheid nemen, moet ik ook maar eens leren. Maar soms is niet anders en zoals je al aangaf het is een eigen keuze.....
    Op naar een nieuw avontuur met nieuwe fijne dingen, ik wens je heel veel plezier op je nieuwe werkplek <3

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Op naar een nieuw avontuur! Veel plezier en succes met je nieuwe baan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Goed dat je hebt gekozen voor een nieuwe uitdaging hoe moeilijk het soms ook is om het vertrouwde los te laten maar plezier hebben in je werk is het allerbelangrijkste. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed gedaan en proficiat met je nieuwe job! Geniet van je nieuw avontuur... knopen doorhakken is moeilijk, maar vaak is het er na wel heel opluchtend! Ik vind de hartjes echt super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het komt zeker goed. En mooi gezegd. Zet hem op in je nieuwe job! En alvast fijne feestdagen.
    Liefs
    Kristel

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel veel succes in je nieuwe baan! En ik zie hierboven heel veel mooie hartjes...gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. En dapper dat ben je Janina! Prachtig verwoord, volgens mij ben je helemaal klaar voor de nieuwe job :-) Heel veel succes en vooral plezier gewenst! En wat een mooie hartjes. Xx Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi geschreven Janina! Heel veel succes in je nieuwe baan en hele fijne feestdagen!
    Liefs, Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi en hartstikke goed van je!! Veel succes en plezier met je nieuwe uitdaging. En alvast hele fijne feestdagen gewenst!!
    x Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat ontzettende fijn dat je afscheid hebt kunnen nemen en zulke mooie herinneringen eraan over houdt. Geniet van de mooie herinneringen, en maak er vooral nog een heleboel bij!

    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Moeilijke beslissing maar een mooi vooruitzicht voor 2015! heel veel werk plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb ook gehuild toen ik op mijn oude werk weg ging, en dat terwijl ik zelf voor een nieuwe baan had gekozen. Maar soms moet je daarin je hart volgen, ook al heb je nog de leukste collega's. En ik heb gene dag spijt gehad, zit er nu al 10 jaar. Hopelijk gaat het je heel goed bevallen! Succes! (Dacht even dat je met je blog ging stoppen, maar dat gelukkig niet)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Fijn dat je die jaren zo mooi hebt kunnen afsluiten en vele mooie herinneringen mag koesteren. En nu met open ogen en oren naar de toekomst toe ... dat komt helemaal goed! x

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooie hartjes!Succes met je nieuwe baan....op heel veel mooie werkmomenten en natuurlijk hele fijne feestdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Knap gedaan en succes met de nieuwe job!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Succes! Oh en daar zie ik nog eens die leuke hartjes. Echt heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh ik dacht ook eerst dat je ging stoppen met bloggen (las dit bericht al eerder maar bij gebrek aan tijd om te reageren en met een gerust hart omdat je niet ging stoppen met bloggen ;)) maar je gaat van baan veranderen. Gaat vast goed uitpakken lieverd... Oh manlief is net wakker geworden dus ben afgeleid. Nou lieverd toitoitoi op je nieuwe werkplek! Dikke knuffels ennuh mooie hartjesss!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuk die hartjes..

    Ik kom je volgen.

    Groetjes, dinah

    dinahcreatief.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen