24 november 2014

Recept voor de allerlekkerste anijskoekjes


Ok, ik mag dan een beetje druk zijn...koekjes bakken kan altijd! Afgelopen weekend bakte ik heerlijke gemberkoekjes. Het recept vond ik grotendeels in het Delicious Bakboek, een bron van inspiratie waar ik hier al eerder over schreef. Ik paste het een beetje aan en toverde de allerlekkerste anijskoekjes uit mijn oven.

Pepernoten beu en zin in deze heerlijke anijskoekjes? Ze zijn heel makkelijk te maken.

Rooster 3 eetlepels anijszaad gedurende twee minuten in een droge koekenpan.

Vervolgens onderstaande ingrediënten door elkaar kneden:
130 gram boter
70 gram kristalsuiker
115 gram lichtbruine basterdsuiker
1 zakje vanillesuiker
1 ei
280 gram bloem
1 theelepel gemberpoeder
halve theelepel kaneel
1 theelepel bakpoeder
en de drie lepels geroosterd anijszaad

Rol het deeg uit tot een dikte van ongeveer een halve centimeter. Steek met leuke koekvormpjes er koekjes uit en bak ze ongeveer 15 minuten in een op 160 graden voorverwamde oven (hete lucht).

Eet smakelijk!

7 opmerkingen:

  1. Bij jou ziet het er altijd goed uit ;-) Alleen niet zo'n mijn ding , lettergewijs dan ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh oh, ik ben zo niet goed in bakken... Toch als ik dit weer zie, misschien toch nog maar eens proberen. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mmmmmm, ga ik zeker proberen, ben dol op anijs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben gek op gemberkoekjes, vooral met van die kleine stukjes erin mmmmm! Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen