12 september 2014

Zoete aardappelcake


Wie mij volgt op Instagram zag het vanochtend al, ik negeerde het hoognodige werk in huis en bakte een zoete aardappelcake. Twee grote zoete aardappels had ik al meer dan een week in huis, een impulsaankoop zullen we maar zeggen. Een zoete aardappel was voldoende voor het recept van de zoete aardappelcake die ik vond op Caroline's Blog. Het oorspronkelijke recept komt uit het boek 'Uit de oven' van Rachel Allen.

Mijn boven- en onderwarmte van de oven werkt niet zo goed, dus gebruikte ik de hete lucht stand en zette die op 150 graden. Ik gebruikte dezelfde ingrediƫnten als Caroline, iets meer rozijnen en voegde nog een flinke theelepel baking soda toe. Na 5 kwartier in de oven rook het heerlijk en de smaak van de cake overtrof mijn verwachting.

En nu zou je denken dat wij heel het weekend genieten van deze cake...nee dus. Hij is bijna op. Want wat is er gezelliger dan wanneer je na een hele week school en werken thuis komt en een plakje vierkant stuk cake eet om het weekend mee te beginnen?!

En voor de oplettende lezers....ik heb dus nog een zoete aardappel over. Daar ga ik vanavond ovenchips mee maken. Ik ben benieuwd of dat gaat lukken!

Fijn weekend!

8 opmerkingen:

  1. Die ziet er lekker uit, leuk idee om van zoete aardappel te maken. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er ook wel heel lekker uit! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh, klinkt goed zeg! ik snap wel dat ie bijna op is. Succes met de chips!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb ook nog een zoete aardappel over dus misschien is dit recept iets voor morgen. Goed idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooh, dat ziet er lekker uit en wat een prachtige foto!
    Had ik nu gisteren toch maar die zoete aardappels gekocht...
    Ik twijfelde, omdat ik eigenlijk niet zo goed weet wat ik ermee kan ;-)
    Volgende keer gaan ze mee!

    Fijne nieuwe week, liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk! Met een verjaardag voor de deur, ga ik deze zeker proberen!

    BeantwoordenVerwijderen