23 augustus 2014

Vinktas #2

Slinger van VT Wonen, ik kreeg deze cadeau tijdens de VT Wonen high tea
Stof: Ikea - Patroon tas: Vinktas

Al tijdens het naaien van de grote Vinktas die ik maakte voor mijn vriendin Susan wist ik dat ik direct daarna nog zo'n tas in elkaar zou gaan stikken. Ook met een stevig zwart wit Ikea katoentje, een beetje hetzelfde maar toch weer heel anders.

Het plan lag helemaal klaar. En ik moest met nog haasten, want ik moest én zou op vakantie gaan met deze fijne grote tas in mijn bagage. Ik zag mezelf al helemaal zitten, op het Griekse strand met de Vinktas naast me, gevuld met een fijn boek, iets lekkers te eten en drinken, zonnebrandcrème en een paar zachte dikke strandlakens. Want dat past allemaal met gemak in een tas van dit formaat.


Zo gezegd, zo gedaan. Stof geknipt en de tas in elkaar genaaid. Precies op tijd was de tas klaar. Ik hing hem aan een stoel in de woonkamer, klaar voor gebruik. Een dag later vertrokken op vakantie.

Benieuwd hoe de tas beviel op vakantie? Geen idee. Die was er namelijk niet bij, hing nog thuis aan de stoel....

Nou ja, voor volgend jaar heb ik in ieder geval alvast een hele grote, spiksplinternieuw strandtas! En wil je ook alvast beginnen, klik dan hier voor het patroon op de blog van Vink.

21 opmerkingen:

  1. Ik heb de canvas in mijn handen gehad, maar had geen plan. Jij duidelijk wel, wat een mooi resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie tas ! Alleen jammer dat je de tas vergeten was... Ach, nu is-ie proper gebleven ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook handig voor het doen van inkopen om zo de plastic soep niet groter te maken!

    Groeten van Juffrouw Mier

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waw, wat is ze mooi!!! Ik was al helemaal mee met het vakantieverhaal en zag het zo voor mij ... Dedjuu toch! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. haha, ahh die arme tas die daar zielig en alleen thuis aan de stoel hing :( Hij is erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha ha ha, leuk verhaal, zou mij ook kunnen overkomen! Wat een prachtige tas! Ik ga 'm ook eens maken, van spijkerstof!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. grappig maar hij zal nog veel gebruikt worden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Met een glimlach heb ik je blog gelezen, hetzelfde zou mij ook zo kunnen overkomen! De tas is overigens prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke tas, maar jammer dat je hem nog niet in gebruik hebt kunnen nemen. Maar daar komt ongetwijfeld nog genoeg kansen voor.

    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha, oeps... Wel een prachtige tas. Misschien krijgen we nog een goede nazomer, waarin je nog een dagje naar het strand kan? ;-) fijne week Janina! Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat zou mij nu ook nog kunnen overkomen...Jammer voor die mooie tas maar de voldoening zal des te groter zijn wanneer je ze wel mee hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel erg mooi geworden! Hihi, jammer dat je 'm was vergeten, erg herkenbaar trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. P.S. Leuke papieren blaadjes aan de muur!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. grappig verhaal...van een supermooie vinktas! Hopelijk had je een geweldige vakantie, zelfs zonder deze tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dit ziet er weer top uit! En dan de details... geweldig!
    X Liza

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Whahaha wat ben je toch een lekker ding! Mooie tas heb je gemaakt. Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hihi zo herkenbaar, iets maken en dan thuis laten liggen
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen