29 augustus 2014

Ssst ik lees # 3


In mijn vorige 'ssst ik lees' berichtje kreeg ik geweldige boekentips voor de zomer. Ik reserveerde een aantal van de getipte boeken bij de bibliotheek en binnen een week lagen ze klaar naast mijn koffer. De boeken hierboven waren echt de vakantieboektoppers! Wat een heerlijke boeken! Prachtige verhalen die mij bij zijn gebleven en ergens in mijn hersenen goed opgeborgen zijn om af en toe nog even over te mijmeren. Bij ieder boek was ik benieuwd naar de afloop, maar wilde deze ook het liefste zo lang mogelijk uitstellen. Want eenmaal de laatste bladzijde geleden moet er met spijt afscheid genomen worden van het leven van de hoofdpersoon. Herkenbaar?


En al maakte de drie boeken hierboven en onder minder indruk, ik heb ze met plezier gelezen. En ze waren allemaal in mum van tijd uit zodat ik snel weer een nieuw boek van mijn stapeltje kon pakken.


En nu het gewone leven weer is begonnen is er minder tijd om te lezen. Maar ik probeer toch altijd een fijn boek onder handbereik te hebben om heerlijk in weg te dromen. Dus, tips blijven welkom! En wat de tips betreft, ik kreeg een mailtje van een lezen die mij liet weten zo te genieten van de 'Ssst ik lees' berichtjes op mijn blog én van de tips die in de reacties worden gegeven. Dus tips, kom maar op want niet alleen mij maak je daar blij mee :)

Fijn weekend!
xx Janina

11 opmerkingen:

  1. Fijn dat je De roman in de viool mooi vond Janina. Ik heb er ook van genoten. Ik denk dat je Britannia Road 22 dan ook wel mooi zult vinden...
    Groetjes,
    Brigit (Gittepetit op IG)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik herken al een paar schrijvers die ik graag lees, dus deze tip zal ik zeker bewaren! Bij mij wordt er jammer genoeg veel minder gelezen door het jaar, 't heeft vooral met 'prioriteiten' stellen te maken :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De theeroos van Jennifer Donnely is echt een topboek. Gaat over een vrouw die aan het eind van de 19e eeuw een thee-imperium opbouwt. Het vervolg de winterroos en nog een waarvan ik de naam even niet meer weet moet je dan ook zeker lezen. En ik heb laatst de schrijver Bart Debbaut ontdekt, een vlaamse thrillerschrijver. Veel leesplezier, ik vind de tips ook erg leuk onder jouw leesstukjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik sla deze op. In ieder geval de bovenste drie. Even geen tips, behalve eerder aangeraden papieren kind

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk hè, lezen? Dat is pas echt even 'helemaal weg'... Ik herken heel goed wat je schrijft over het afscheid nemen van hoofdpersonages!! Ik wil altijd maar weten hoe het verder is gegaan na het boek. haha... Ik schreef er toevallig laatst een blog over. Dus niet om te spammen, maar omdat we toevallig over hetzelfde schreven: http://gekkiggeitje.nl/2014/03/11/ode-aan-het-boek/ ;)
    Fijn weekend! (met hopelijk tijd om te lezen!) Groetjes Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De bakkersdochter vond ik helemaal geweldig! En ik ben nu in hemelen bezig, leest ook lekker weg! Het is ook wel weer om met een boek op de bank te kruipen he! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. "Vraag niet waarom" en "hemelen" ook net uit, beide oke, niet top vond ik. Dankzij jou ook elle van rijn ontdekt, leest ook lekker weg, en ik vond het debuut van inge iepenburg (ben even de titel kwijt, maar met een ui op de voorkant) echt verrassend leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dank je wel voor de tips! boekentips zijn altijd fijn ;-)
    de eerste drie ken ik niet, maar ga ik nu eens opzoeken in de bieb, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Jantine, Als stille lezer wil ik toch even reageren. Bedankt voor je boekentips. Ik schrijf deze en op in een klein boekje dat ik meeneem naar de bieb. De bakkersdochter en Eva's dochters heb ik ook gelezen. Mooie boeken he!
    "het familieportret" van Jenna Blum en "keukenmeidenroman" van Kathryn Stockett zijn ook mooi en indringend!
    Elisabeth Musser vind ik ook een goede schrijfster. Meer dan genoeg tips denk ik......... Verder lees ik je blog graag! groetjes Eva

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieverd, ook aan jou laat ik graag weten dat ik een nieuwe blog begonnen ben http://nectarofjoy.com/
    Het zou leuk zijn je daar terug tegen te komen. Tevens is mijn gsm kapot en heb ik even geen toegang tot instagram.
    Tot snel, liefs,
    Veerle

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De bakkersdochter ligt al een tijdje in mijn kast maar is er nog niet van gekomen om hem te lezen ... de bieb blijft me altijd maar aantrekken waardoor ik niet toekom aan mijn eigen boeken. Telkens ik boeken binnendoe, neem ik me voor er geen meer te nemen ... maar ja, dat lukt dus NIET :-) En ja, ook héééééél herkenbaar!!

    BeantwoordenVerwijderen