19 augustus 2014

Pluktuin 't Voortje


Al jaren wist ik van het bestaan van de pluktuin in het dorp naast mijn woonplaats af. En al evenveel jaar als ik van hun bestaan wist was ik ook al van plan er een keer naartoe te gaan. En nu denk ik, had ik dat maar eerder gedaan! Wat is het toch leuk en fijn om bloemen te plukken, ik doe dat regelmatig in de berm als ik de hondjes uitlaat. Maar hier in de pluktuin met direct om je heen een enorme keus in soort en kleur, dat is een luxe hoor.


Dus ergens toen het nog zomer was Dus anderhalve week geleden gingen we met lieve vrienden op pad naar Pluktuin 't Voortje in Mierlo. We werden heel hartelijk ontvangen, kregen een plukmandje en schaartje en konden aan de slag. Manden vol met bloemen werden er geknipt en prachtige boeketten gemaakt, ieder op zijn eigen unieke manier. De onderkant van de boeketten werd opgemeten en per centimeter werd er afgerekend. Wat een leuke prijsberekening.


En foto's maakten we, niet alleen die paar hier op mijn blog maar tientallen. Prachtige foto's met lieverds van alle leeftijden. Maar helaas, die kan ik niet met jullie delen. Ik weet namelijk dat de 15, 17 en 18 jarigen die erbij waren daar niet zo blij van zullen worden, slecht voor hun image ;)

20 opmerkingen:

  1. Leuk topje heb je daar trouwens ook aan! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet dat er gezellig uit, nog een beetje zomer gevoel
    ondanks alle regen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een vrolijke foto's en lijkt me inderdaad heerlijk om te doen! Plukken en foto's maken :-)
    Krijg helemaal zin in een hele lange nazomer!!!
    Groet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook een leuke pluktuin... Hazenhof in Westkapelle zeeland, met taart en koffie !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk, ik ken het principe voor fruit en groenten, maar wist niet dat het ook voor bloemen kon!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ziet er leuk uit. Hier in de buurt is ook een pluktuin. Maar je raad het al, daar moet ik steeds nog eens heen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, heerlijk! Bij ons in de buurt is er ook een pluktuin, je mag er niet meer zelf plukken, maar kan wel zelf je boeket maken met bloemen uit de tuin. En ze hebben thee met eigen gebakken cake ..... Daar betaal je per stengel, per centimeter is natuurlijk veel leuker.....
    http://www.depluktuin.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super! Prachtige foto's!
    Lieve groet,
    Victorine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het ziet er heerlijk zomers uit en zo leuk een pluktuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dom, dat je daar niet eerder bent geweest (haha) Prachtige, zomerse foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, genieten toch! Ik vond bloemen plukken als kind al zo leuk, helaas wist ik toen het verschil tussen wild plukken en uit iemands tuin plukken toen nog niet zo goed ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. haha ja je gaat als bijna volwassen mens toch geen bloemen plukken :) Nee lekker naar je telefoon schermpje koekeloeren he! Wat een gezellige zonnige foto's. Ik krijg ook weer bloemenpluk drang, maar vraag me af of er met al dit weer nog iets moois te halen valt!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk is dat! Lekker even alleen maar bezig zijn om het mooiste boeketje van de wereld samen te stellen :-) De pluktuin hier in de buurt rekent ook met centimeters, fijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig, prachtig, prachtig...wat een heerlijke plaatjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ooh dat vind ik ook zo leuk. Lekker ontspannen is dat.
    Mooie foto's en wat een leuke blouse heb je aan.
    x Liza

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wij zijn laatst ook fruit en bloemen wezen plukken. Ze berekenden 0,15 per tak. Inmiddels staan hier een soort vetplantachtige takken al 3 weken in huis te pronken voor heeeeel weinig. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hahaha... slecht voor hun imago :-) Maar jij staat er in elk geval prachtig op! Leuk blogje! x

    BeantwoordenVerwijderen