13 juli 2014

Paulien wordt Roodkapje - uit Mijn Tas


Ergens vorig jaar kocht ik bij de kringloop een Roodkapje wandkleed. Ooit waarschijnlijk met liefde geborduurd voor een prachtig baby-tje (en nu gedumpt bij de kringloop, wat is het verhaal daarachter?). Ik kocht het wandkleed voor een paar euro, een (slechte) foto van hoe die eruit zag zie je hier.

Vorige week kocht ik het boek Mijn Tas (geschreven door Elisanna en Fynn), wat een pareltje onder de naaiboeken! Na een paar avonden er zo tussen andere klusjes door erin te hebben gebladerd wist ik ineens dat mijn Roodkapje wandkleed perfect zou zijn voor een Paulien tas uit dit boek.


Maar eerst moest ik op zoek naar Vlieseline H 630, een ware speurtocht in Nederland. Alle stoffenwinkels in de omgeving hadden er nog nooit van gehoord en ook iets soortgelijks niet in het assortiment. Internet bood uitkomst, al was dat even zoeken, en de volgende dag werd er een megadoos Vlieseline H 630 bezorgd. Grappig, hoe blij een mens kan worden van een dik pak Vlieseline ;)


Ik verlengde de bovenkant van de tas zo'n 10 cm, omdat Roodkapje er anders niet op zou passen. En omdat ik Roodkapje niet zomaar alleen de wereld in kan sturen naaide ik nog een waarschuwing voor haar op de binnenzak. De blauwe voering is de achterkant van het originele wandkleed (en verstevigd met Vlieseling H250), leuk om ook te hergebruiken. Hans sloeg de nieten (van Prym, maat 6-9 mm) voor mij aan het hengsel. Ik ben supertevreden over hoe mooi professioneel dat eruit ziet. Dit ga ik zeker vaker doen bij het naaien van tassen!


En nu ga ik genieten van vier weken vakantie. Onder de Griekse zon, thuis en op een kleine camping van Staatsbosbeheer ga ik bijkomen van een roerig jaar en genieten van mijn gezin, familie en vrienden. Een grote stapel boeken ligt klaar, bij elkaar gezocht met jullie boekentips (waarvoor nog enorm bedankt! De kaartjes gaan naar wie ik een mailtje heb gestuurd).  

De komende weken breng ik off line door. Ik ga de uitdaging aan om zo min mogelijk op internet mijn tijd door te brengen.

Fijne zomer voor jullie allemaal!
xx Janina

37 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige tas! Zo gaaf gedaan! ik heb het boek ook maar ben nog niet zo'n wonder met de naaimchine! hihi. Geniet van je vakantie! Heerlijk! Groetjes Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig, uniek en origineel ! Inderdaad die dikke instrijkbare vlieseline kennen ze in Nederland niet. Op de stoffenmarkten bieden ze zoiets ook nooit aan en ze kennen het niet. Nog een gat in de markt daar :-) !
    Fijne vakantie toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke tas is dat geworden!! stofje mooi hergebruikt!
    Een hele fijne vakantie!! En tot blogs!
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zoet die tas! Zo mooi geborduurd... (en mooi genaaid) fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ontzettend mooi geworden! Ik heb meteen inspiratie voor een kabouterwandkleed dat hier ligt, genaaid door de oma van mijn man!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig mooi!
    Geniet van je wel verdiende vakantie, de rust, de boeken, het natuurschoon en je familie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een parel geworden! Wie zal dit roodkkapje koesteren?
    Geniet van je maand vakantie en blogpauze!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super mooi!
    Fijne zomer, ook hier een pauze na nu!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nog even een linkje naar waar je de vlieseline vond?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo moooooi!
    Geniet er van, van je vakantie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wt een mooie tas is het geworden, gek hè wat je soms bij de Kringloop vind. Dit wandkleed krijgt in ieder geval een mooie tweede ronde.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De tas is echt super mooi!! Misschien nog een tip voor de prym nieten. Je hebt van prym de vario tang, hiermee kan je heel eenvoudig gaatjes maken in de stof en vervolgens met een bijpassend tooltje de niet/drukker/nestel in de stof zetten. Geniet van je vakantie! Wij hebben nog 1 week te gaan en dan ga ik ook offline.... gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Echt geweldig!! En dan ook nog die tekst in de binnenkant... Helemaal af! Fijne vakantie, geniet ervan! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De meest originele en ook een van de mooiste versies die ik al heb zien passeren! Naais!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie tas, zo is het borduurwerk in ere hersteld.

    Fijne vakantie,

    Groeten van Juffrouw Mier

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie tas !! Toch zonde dat mensen zo een leuk borduurwerkje naar de kringloop doen... maar wel een geluk voor jou ;-)...
    De waarschuwing voor Roodkapje aan de binnenkant van de tas is grappig ;-) !
    Ik wens je nog een zalige vakantie, waarschijnlijk zal je daar wat beter weer hebben dan wij hier....
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Super!!
    Ga het boek reserveren bij de bieb.
    Bedankt voor de tip en het mooie blog bericht.
    Fijne off-line-vakantie.



    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hey, deze heb ik ook, het wandkleed! Ik kreeg hem eens van pipowagenaanzee. Dit is wel een erg goed idee, zal hem binnenkort eens opzoeken! Fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wauw Janina, wat is de tas gaaf geworden!
    Een hele fijne vakantie met veel leesplezier.
    X Liza

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een hele fijne vakantie! Geniet er heerlijk van. En ik vind je tas prachtig.
    x
    Kristel

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Die tas is fantastisch mooi en helemaal jij!!
    Geniet van je vakantie, je vrije tijd, je boeken, je offline, je familie ... en Brugge :-) :-) xx

    BeantwoordenVerwijderen
  22. wat is je tas ontzettend leuk geworden, de maakster van het wandkleed zou het eens moetem zien. Fijne vakantie, Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een super idee om met het wandkleed zo'n tas te maken! Een uniek exemplaar om te koesteren. En die boodschap... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Supertof!! Mooi idee om zo'n wanddoek een nieuw leven in te blazen! En nu... VAKANTIE! Enjoy!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. o wat een mooie tas heb je er zo van gemaakt! Het hengsels is idd ook heel mooi en zo leuk die tekst aan de binnenkant. mooi mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Het is echt supermooi geworden!!
    Hele fijne vakantie...ik ben ook wat minder op de social media te vinden...even lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Kei schoon gedaan... en internetloos leven valt heel goed mee, hoor... gewoon genieten !!! (je bent het trouwens snel vergeten ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Veel leesplezier trouwens, hopelijk heb je een hele fijne stapel vol verslavend leesvoer ;-)))

      Verwijderen
  28. zo een wandkleed heb ik vroeger op school gemaakt ik denk in 1963

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat is die tas toch geweldig geworden, echt super leuk!
    Een hele fijne zonnige vakantie gewenst, Janina, lekker even helemaal niets doen... :-)
    Geniet ervan!
    xx Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Mens...wat een idee ook weer! Geweldig! ^-^

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hi, I love your craft, is beauty, I love a colors, I follow your blog, hugs from Brazil.
    Visit my blog - Tita Carré - free patterns crochet

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Prachtig deze tas! Ik ben er helemaal wild van.

    BeantwoordenVerwijderen