11 juni 2014

Favoriete salade?

Sla koop ik momenteel niet meer in de winkel, ik pluk de biologische groene blaadjes 'gewoon' in onze achtertuin. Ok, het is even een werkje om al het zand wat kleine beestjes er grondig af te wassen, maar dat is niet erg. Een kwartiertje sla wassen per dag, daar word je fijn zen van ;)


De lekkerste salade voor mij is deze. Met (natuurlijk) sla, walnoten, avocado, rozijntjes, feta of geitenkaas, tomaatjes en een balsamico dressing. 

Maar wat variatie zou geen kwaad kunnen. Wat is jouw favoriete salade? Ik hoor het heel graag!

15 opmerkingen:

  1. Mijn lievelingssalade is er eentje met witloof, groene appel, geitenkaas, walnoten en een paar strategische drupjes honing :D Maar de jouwe moet ik dringend ook eens uitproberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmmmm lekker. Ben dol op salades. Meestal gooi ik er gewoon in wat ik in huis heb. Een griekse salade. Of een niçoise. Of met maïs. Honingmosterd dressing erover...hmmm.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sla, komkommer, tomaatje, uitje, paprika, gegrilde kip. heerlijk! En soms een gekookt eitje erdoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat geweldig dat je gewoon sla uit eigen tuin kunt halen! Mijn favo is sla met rucola, stukjes kaas, zelfgemaakte croutons en wat ik verder nog in huis heb (wortel, tomaat, paprika, spekjes....) en natuurlijk dressing.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekker! Doen wij hier ook! En het slawaswater gaat netjes in een emmer voor bij de plantjes in droge tijden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lauwwarme sperziebonen salade met: sperziebonen, aardappel, tomaatjes, spekjes, en vinaigrette met bieslook.
    Maar dat is wel zonder sla.....
    Nog een tip dan met echte sla, ansjovis, gekookt eitje, handgebakken croutons en knoflookdressing....
    En pijnboompitten vind ik ook heerlijk door de sla.
    Ach, onder een warm zonnetje smaakt alles heerlijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vanavond hier op tafel: verse gemengde salade (rucola, blaadjes van kropsla, blaadjes eikenblad sla en frisee) uit de eigen vierkante meter moestuin met fijn geknipte gedroogde tomaatjes en wat zwarte olijven, stukjes hele jonge geitenkaas, wat koude penne-pasta erbij en als dressing eigengemaakte honing mosterdDressing.
    Nog een tip als je even niet genoeg tijd hebt om alles grondig te wassen, de sla in water met wat zout zetten, werkt perfect om ongedierte uit de sla te wassen (het beste resultaat krijg je als je de sla wat lager laat staan, halfuur-uur)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Niets zo lekker als een salade met stokbrood-beetje boter-dat maakt een mens tevree. De kunst is ook om de restjes te verwerken in je sla-mooie week-xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lekker!! Mijn favoriet: sla met perzik, pecannoten, geraspte manchegokaas en een dressing van yoghurt met mosterd/honing/zout/peper. Smullen! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik krijg helemaal trek. Van de week maakte ik salade van sla, peer en walnoten in een boter/suiker/honing siroopje, en geitenkaas met wat balsamico azijn. Ook heel smaakvol.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik was net van plan deze avond ook een slaatje met peer, walnoten en geitenkaas te maken. Ik zet het receptje straks mét foto's op m'n blog. Daar staat ook ergens in een vorige post nog het receptje van mijn favoriete salade: Italiaanse broodsalade.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik doe het ook weleens met uitgebakken spekjes paprika, komk en tomaatjes of sla met zalm en...wat je lekker vindt!
    Sla met verschillende stukjes fruit en noten erdoor vinden de kinderen hier super ;)
    Geniet van al je heerlijke sla gerechten.
    Gr. uit frankrijk

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat super leuk...sla uit je iegen tuin! Ik ben dol op salades en mijn favoriet is toch wel deze: Rucola, boter,ijsberg en eikenblad- sla mengen met pijnboompitjes,stukjes komkommer, tomaat,zongedroogde tomaatjes, gebrande gele paprika, kappertjes, gekookt eitje en stukjes gegrilde kipfilet. Parmezaanse kaas en wat verse blaadjes basilicum erover..nou dan zit ik te smullen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mmmm lekker vooral uit eigen tuin! Ik hou ook erg van geitenkaas in de salade en voor de bite wat lekkere pecanoten en amandelen en spekjes erin en blokjes appel of een salade met stukjes gerookte kipfilet of tonijn. Ik hou ervan! Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  15. heb net lekker geluncht met rijstsalade met sla, geroosterde paprika, avocado, nectarine en brie.
    was een samenraapsel uit de ijskast, maar was zo goed uitgepakt dat ik het nog wel eens zal maken denk ik. misschien nog wat nootjes erbij dan en de avocado er uit.

    BeantwoordenVerwijderen