10 mei 2014

Hartjeskussen


Van tijd tot tijd krijg ik het in mijn bol. Zin in verandering in huis. De woonkamer is dit keer het onderwerp waar ik me op heb gefocust. Geen grote veranderingen, maar wel nieuwe kussentjes, schilderijtjes en een nieuw gekleurd behangetje in de kast. Stapels woonbladen heb ik al doorgebladerd en plaatjes eruit gescheurd. En natuurlijk heb ik ook nog allerlei inspiratieplaatjes verzamelt op Pinterest. En tientallen rollen met nieuwe behangetjes heb ik virtueel bekeken. Maar behalve in mijn hoofd gebeurt er verder niet zo heel veel. Maar dat is niet erg, ik ben in juni een weekje vrij en ga dan lekker in mijn woonkamer aan de slag. En misschien is heb bedenken en plannen maken ook nog wel het leukste onderdeel van het veranderplan ;)


Wel naaide ik alvast een nieuw kussentje. Ik had iets in mijn hoofd met hartje, gestikt met fluorgaren op de naaimachine. Eerst maakte ik op een klein lapje een proefhartje waar ik eigenlijk meer dan tevreden over was. Het proeflapje was zo leuk dat ik het zonde vond om er verder niets mee te doen, dus naaide ik daar een hartjeshanger van (en later nog een tweede). Dit hartje stuur ik in voor de zomerhartjesswap van Studio Zakka (klik op de link als je ook mee wilt doen, een aanrader hoor).
Ik zal binnenkort een keer laten zien hoe je (ook, of misschien juist wel, als beginnende naaier) zelf zo'n hartjeshanger kan maken.

Paspelbandjes vind ik altijd zo mooi bij kussens, die maken het voor mij altijd helemaal 'af'! Voor dit kussen maakte ik paspelband met het mooie handmade biasband wat ik op Arda's bookparty kreeg van Antoinette (blog Wat maakt ze nu weer). Ik ben tevreden over het kussentje, nu de rest van de woonkamer nog. Wordt vervolgd!

22 opmerkingen:

  1. Mooi kussen zeg! Prachtig hè, die paspelbandjes maken het gewoon af! Je hart voor de swap is ook helemaal leuk. Volgende week zelf ook maar eens aan de slag gaan! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi, met dat fluogaren !!!
    Ik doe ook mee aan de hartjesswap, dus nu maar duimen dat ik jouw fluo hartjeshangertje krijg :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helemaal gaaf-je fluor garen-kussen. En dat biasbandje maakt het AF-en inderdaad-bedenken is soms al goed genoeg-en dan ineens knallen-mooie moederdag-xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt te gaaf! Super leuk gedaan met die hartjes! Jouw swappartner zal blij zijn ;-)
    Groetjes Lisanne
    draad en praat...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wow zeg wat mooi!! Paspels zijn zo mooi, maakt het helemaal af! Je fluor harten zijn ook geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zijn je kussens leuk geworden zeg. Ziet er heel lief. Persoonlijk vind ik je grote kussen wel mooier dan de kleine proefjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ben dol op kussen en hartjessss deze zijn ooj erg leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hé, super mooi idee, daar komen nog kindjes van ;-) (Nog meer kussentjes, bedoel ik ...)
    Ik zal het in ieder geval om mijn pinterest zetten, wie weet doe ik dit ook eens op een onverwacht moment!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. tja... en dat doe je dan allemaal eventjes op een zaterdag! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. HayHay!
    Supermooi kussen! Prachtig gemaakt!
    Veel liefs Danielle
    ahappymess.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heb je (online) ook wel eens naar behang van designers guild gekeken? Echt supermooi ook, laura ashley, ook zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. fijn zo ideeen bedenken en ze dan ook nog eens uitvoeren! whoehoe

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een heel mooi begin voor al die plannen in je hoofd! :-) x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi zeg dat kussen! En inderdaad zo'n paspelbandje maakt het echt af. Geeft het net een wat sjieker geheel :)
    Grappig ook hoe je dat met dat garen gedaan hebt!

    Enne, plannen maken is juist leuk. Kun je nog net zoveel veranderen als je zelf wilt voordat je echt begint ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat een goeie bestemming voor het paspelband van Antoinette! en erg leuk je kris-kras-hartjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat, leuk, je hebt er paspelband van gemaakt! Moet ik toch eens proberen... Mooie combinatie van je fluorhart en de rest van de stofjes.

    BeantwoordenVerwijderen