29 mei 2014

Gehaakt vaasje met ...


In maart was ik jarig en kreeg ik van mijn oudste Manon een heel mooi gehaakt vaasje
* dit soort cadeautjes zijn voor mij de beste! *

Al vaak heeft Manon mij de wiskundige formule van vaasjes haken uitgelegd
maar eerlijk gezegd...ik snap het nog steeds niet


Nu de 'onkruid' bloemen weer volop bloeien
* vind ik buiten in de natuur, tijdens het uitlaten van de hondjes  *
telkens weer iets anders om het vaasje mee te vullen

Deze week plukte ik Fluitenkruid, mooi!

Voor mij zijn dit dé bloemen uit mijn jeugd in de Alblasserwaard
* waar de bermen daar in het voorjaar wit kleuren van het Fluitenkruid *

Fijn weekend!

18 opmerkingen:

  1. Supermooi ♥ Hahaha en zo'n wiskundige uitleg zou aan mij ook niet besteed zijn ;-)

    Liefs,
    Rosalie xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Twee jaar geleden kreeg ik bij de Secret Santa die ik op school organiseerde een paar prachtige, gehaakte vaasjes van een collega. Zij maakt heel mooie creaties: mizavanila.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi !!! Zelfgemaakte cadeautjes zijn inderdaad het allerfijnst om te krijgen...
    Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar de wiskundige uitleg.... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij is leuk, het gehaakte vaasje!! (Geinig het dip dyed effect dat ook op de kaart in de caravans terugkomt!)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel erg leuk zo'n vaasje. Je bent niet de enige; ik snap niks van haken, kan de aanwijzingen niet lezen, vergeet te tellen... ik doe maar wat. Dus haken heb ik maar opgegeven. Fijn dat je het dan krijgt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Erg leuk zo'n vaasje! Ik ben helaas alleen maar goed in rechte stukken haken, dat ronde met tellen gaat me niet zo goed af, wie weet na heel veel oefenen;-) Fijn weekend! Liefs Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi hoor, zowel het vaasje als het'onkruid'. Ik hou daar wel van.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gaaf vaasje... Wil ik ook nog eens proberen...
    En ja fluitekruid is zo mooi! Wij maakten er vroeger hutten in :)
    Heel fijn weekend, liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jaaa, 'onkruid' krijgt vaak de mooiste bloemen! Ik vind de bloemen van koolzaad prachtig, en die kan je ook niet in de winkel kopen :-) Hé en zo fijn dat vaasje, zo moeder zo dochter, lekker creatief! Toppie! En zwijg mij van Wiskundige formules hahaha :-) x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ze komen wel heel mooi uit in het gehaakte vaasje, deze fluitenkruidjes! Erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja, dat zijn de mooiste cadeaus! Alsnog gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een lief kado! Prachtig gemaakt en leuk zo met het fluitenkruid :-)
    Fijn weekend, xx Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Snap dat je dit cadeau in je hart hebt gesloten...lief.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jaaaaaaaaaaaa leuk !!! Ik neem me ook iedere keer voor vaasjes en potjes op deze manier te omhaken maar dat strandde ook na diverse pogingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De kleurtjes zijn zo vrolijk :) Een mooi, lief cadeautje!

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een lief cadeau! In zo'n vaasje maakt het niet uit wat voor bloemen er in staan... ze komen allemaal goed tot zijn recht.
    X
    Liza

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh wat lief van je dochter, ja ook ik hou van dit soort kadootjes. Misschien eens kijken of mijn dochter wel kan haken :p ik heb het in ieder geval niet in de vingers ;). Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen