4 april 2014

Ssst...ik lees!

Op een dorpsschooltje in de Alblasserwaard leerde ik lezen. Het leren van alle letters en het daarmee vormen van woorden kon mij niet snel genoeg gaan. Er lag tenslotte een hele wereld vol boeken op mij te wachten! Duizenden verhalen die ik eindelijk zelf kon gaan lezen.

Ssst hanger gemaakt door Confetti Lab (klik)
en de tekst is natuurlijk van Loesje (klik)

Iedere woensdagmiddag stond ik als jong meisje met mijn tasje vol gelezen boeken in het centrum van ons dorp te wachten op de bibliobus. Een bus vol met goud! Als de bus was geparkeerd drongen we naar binnen, want ik was natuurlijk niet de enige die bij de halte stond te wachten. En de keus was niet zo groot, want voor heel veel boeken was er geen ruimte in die bus. Dus je moest opletten dat niet net iemand anders net voor je neus een van 'jouw' felbegeerde boek van de plank zou pakken! En ik baalde ervan dat je maar drie boeken per keer mocht lenen. Pfff, drie boeken voor een hele week. Veel te weinig!

Ja, toen wist ik het al. Als ik later groot ben ga ik in de stad wonen. Daar hebben ze een échte bibliotheek! Echt, het was de enige reden waarom ik vastbesloten was dat de rest van mijn leven in het dorp blijven niets voor mij was. Later kwamen daar nog meer redenen bij natuurlijk, maar goed daar gaat dit blogberichtje niet over.


Deze boeken las ik afgelopen weken. Smaken verschillen natuurlijk, maar de twee middelste boeken vond ik prachtige en indrukwekkende verhalen (Effie tipte mij het boek 'Het keukenhuis'. Nog bedankt Effie!). Het linkerboek vond ik een leuk 'tussendoortje' en het boek rechts daar ben ik nog in bezig en is veelbelovend. Mochten jullie nog aanraders hebben, ik hoor het graag!

De mooie hanger met Ssst...kreeg ik van Liza - Confetti Lab  Nu weet ik zeker dat niemand mij meer stoort als ik aan het lezen ben ;) Hoe fijn is dat! Bedankt hè Liza voor dit leuke cadeau.

20 opmerkingen:

  1. Waw, 4 boeken op een week! Ik las vroeger veel meer, nu maak ik daar vooral op reis nog tijd voor en ben dan weer helemaal verkocht. Doordat mijn hobby's nu een andere kant uitgegaan zijn, weet ik ook nooit wat kiezen in de bib. Ik zal deze lijst dus zeker bijhouden! Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, niet in een week hoor. Ik deed er drie weken over, maar schreef dat wat onduidelijk op (en heb het gelijk veranderd ;)

      Verwijderen
  2. Ken je de boekendief van Marcus Zusak? Heel mooi! Ik ben nu The Golem and the Djinni aan het lezen van Helene Wecker. Ook veelbelovend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier ook zo'n leesgek, ik word gewoon een beetje nerveus als ik geen boek heb om even tussendoor een stukje in te kunnen lezen. Ik leen ook altijd bij de bieb, anders wordt mijn hobby wat te duur. En ben ik in mijn laatste boek begonnen, dan gaat er alvast een reservering voor een volgende stapel de deur uit. Stel je toch voor, een dag zonder boek. Brrr. Lezen is volgens mij ook erfelijk. Mijn jongste dochter leerde zichzelf lezen in groep 1. Ze zit nu in groep 2 en zoekt in de bieb alleen nog maar boeken uit voor 8 jaar en ouder. Anders heb ik ze zo snel uit mem, zegt ze dan. Gezellig samen op de bank, bakje thee erbij en lezen maar.
    En nou ga ik eens even jouw boeken googelen. Tips zijn hier altijd van harte welkom.
    Mijn favoriete boeken: de theeroos van J. Connely en de hele reiziger serie van Diana Gabaldon.


    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Graag gedaan Janina en veel leesplezier zo :)
    Alvast een fijn weekend!
    X
    Liza

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, het boek The kitchenhouse was prachtig! Ik moet helaas bekennen dat ik veel te weinig tijd neem om te lezen...vaak 's avonds voor het slapen gaan nog even, maar m'n ogen vallen dan al op de eerste bladzijde dicht... Heb net Het bommenmeisje voor m'n verjaardag gekregen, manlief heeft m al uit en vond t leuk. Is van dezelfde schrijver als De oude man die uit het raam klom en verdween, erg leuk boek ook! X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heb deze boeken ook allemaal gelezen, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Meestal lees ik alleen maar in vakanties de laatste tijd...ik kom er niet zo toe, zoveel andere leuke dingen. Maar deze tips heb ik opgeschreven! Bedankt en lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wow je gaat als een trein met die boeken. Ik kom er niet meer zoveel aan toe als vroeger, in mijn tienertijd wel heel veel boeken versleten maar al jaren niet meer zoveel. Maar het is wel zalig wegduiken hè ;). Dikke knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Da's flink doorgelezen, op een paar weken !
    En geweldig toch, die hanger van Liza :-) !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Boekenliefde ... onweerstaanbaar!! Keukenhuis is prachtig!!! ... straks nog een stukje lezen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk books!!!Ik kan nooit kiezen....haken of lezen....Jodi Picoult is overigens een geewldig goede schrijster

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoe goed boeken ook zijn-ik ga ook voor een omslag-hoe raar is dat-het totale plaatje. En hoe simpel ook-ik hou van plaatjes/boeken. Want ik heb geen geduld om te lezen-ik moet het weer leren. Gepakt worden door een verhaal-alléén tijdens vakantie. Ik heb nog wat te leren-mooi weekend-xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. heerlijk, ik hou ook zo van lezen, mijn 3e hobby ;)
    ben nu bezig in "Canada" van Richard Ford .... prachtig
    fijn weekend x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik wacht wederom op de verfilmingen....

    BeantwoordenVerwijderen
  15. die bibliobus is mij ook altijd nog bijgebleven. Lezen is heerlijk!! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijk hè, boeken om helemaal in weg te dromen...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Grappig we zijn opgegroeid in dezelfde regio, heb mijn jeugd rolschaatsend langs de molens doorgebracht. Wij hadden trouwens wel een 'echte' bieb. Vaste prik op woensdagmiddag!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. De verhalenvertelster is heavy he. Mooi, leerrijk maar jammer genoeg heel triest!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. De boeken van Lars Kepler zijn me eens aangeraden door Angeline van Mijn eigen plekkie ...en dat was een schot in de roos , wat een prachtige boeken...
    Ben nu Houvast aan het lezen van Harlan Coben...

    Ga volgster worden.....ik lees, ik haak en doe tussendoor mijn huishouden :-)

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen