20 april 2014

Over Paaseitjes, hartjes en bloemenkopjes


Afgelopen vrijdag kocht ik de eerste paaseitjes. Al die afgelopen maanden dat deze verraderlijke caloriebommetjes in de winkel lagen heb ik ze heel bewust genegeerd, want eenmaal in huis.....ik kan er niet van afblijven!
 
Het kopje kocht ik op twee weken geleden op een  rommelmarkt in België. Ik heb altijd een zwak voor deze lieve bloemenkopjes. Vooral als ze niet al te klein zijn. En omdat  mijn lievelingskopje in twee stukken viel zou dit misschien wel mijn favoriete kopje kunnen worden. Overigens deelt deze voorkeur voor oudbollige bloemenkopjes niemand met mij hier in huis. Heel fijn, drinkt er tenminste ook niemand uit 'mijn' kopje ;)
 
De hartjes kreeg ik cadeau van Marieke, ze zijn zo leuk om met masking tape op te hangen. En de roze hartjeshanger naaide ik gisteren, eigenlijk als experiment voor iets anders. Ik zal er snel meer van laten zien op mijn blog.
 
Veel paasplezier dit fijne lange weekend. Ik hoop dat jullie allemaal lekker veel paaseitjes vinden!

20 opmerkingen:

  1. Ook voor jou een fijne Pasen !
    Leuk om te weten dat er nog mensen zijn met een zwak voor oude kopjes-met-romantische bloemetjes :-) ! Zeg nu zelf, de koffie of thee smaakt gewoon lekkerder in een mooi kopje !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Men kan nooit genoeg hartjes in huis hebben, vind ik. En lief, dat soort kopjes. Ik houd er ook van. Al grijp ik voor mijn thee toch meestal naar groot, groter, grootste mokken. Dat drinkt zo lekker :-)

    Fijne dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. OH-Ik ben ook dol op die bloemkopjes. Tenminste-die een beetje oud zijn en al wat hebben meegemaakt. Onlangs heb ik 20 stuks gehad van mijn moeder-helemaal blij. Ik wil ze een mooi plekje geven in de vitrine kast-tenminste als die is opgeschilderd. Of er zo'n etageré van maken.En ondanks dat ik niet van gewone chocolade hou-heb ik witte eitjes gescoord met cheescake-smaak en kersen. En die-die vind ik wel lekker bij een lekkere sterke koffie. Mooie Paasdagen Janina-wens ik jou en je gezin toe-xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een fijne sfeerfoto's en ja die paaseitjes, zodra die zak open is gaat het bij mij ook hard... mmmm!
    Wat een mooie harthanger. Wat een gaaf effect zeg!
    Fijne dagen en groetjes,
    X
    Liza

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk zeg, en dat van die paaseitjes herken ik wel..
    Zulke hartjes maak ik heel vaak om weg te geven :D

    Fijne pasen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve hartjes hoor van Marieke! Jij en je gezin ook nog een heel fijn lang weekend toegewenst!!

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ben ook gek van die kopjes, zo schattig altijd! En die hartjes van Marieke... Prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh... ik weet alles van een paasei-verslaving! Hier staan de chocolaatjes ook op tafel en het worden er zienderogen steeds minder, haha! Fijne dagen nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi, hier in huis hebben we al weken van die caloriebommetjes...ook in leuke bloemenkopjes!! En van datzelfde kopje heb ik twee kommetjes. Leuk!! Fijne Pasen verder! Groetjes, Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  10. nou ik vind het wel een mooi kopje hoor! De enorme chocolade paashaas die ik kreeg is inmiddels al een heel eind verdwenen.... Iedere keer als ik er langs loop breek ik er een stukje af....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat mooie kopje heb ik ook!!! Leuk! De hartjeshanger is echt mooi! En de hartjes van Marieke blijven leuk. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hihihi leuk zo je eigen privé kopje dan :-) Fijne hartjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lekker he die eitjes. Ik heb een keer iets meegenomen en dat was zo op nu dus alleen nog echte eieren. Fijne maandag nog. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Stuk voor stuk en samen bij elkaar allemaal fijne geluksdingetjes om heel blij van te worden :)

    Liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. HayHay!
    Happy Easter!
    Mooie handgemaakte hartjes!
    En het is wat met die paaseitjes, hier hetzelfde probleem, mmmmmmm ;-)
    Liefs Danielle
    ahappymess.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie foto is dat! Die met dat kopje met de paaseitjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat leuk dat je de hartjes hier nog laat zien Janina! Ze hangen leuk zo met een tapeje aan de muur :-)
    En wat een mooie hanger heb je gemaakt, ik vind dat 'freestyle' of hoe het ook heet met de naaimachine echt een gaaf effect geven! En die eitjes... blij dat pasen erop zit ;-) Je kopje is mooi, ik kan ze ook erg moeilijk weerstaan hoor.
    Fijne avond, liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gaaf zijn de hartjes van Marieke. Ik had ook van die mooie gekregen en ze in de paastakken gehangen. En je andere hartje ziet er ook superleuk uit! fijne dag! x Yzette

    BeantwoordenVerwijderen