1 maart 2014

Slinger maat XXS


Slingers maakte ik al eerder, wie niet?! Eerst maakte ik slingers van  mooie oude oude lakens en daarna begonnen prachtige gebloemde zakdoekjes aan hun tweede (slinger) leven). De vlaggetjes van deze slingers waren al niet zo groot, zo'n 7 x 9 cm. Maat S zullen we maar zeggen.

En nu ik steeds vaker iets maak van 'wat ik anders weg zou gooien' (geïnspireerd door mijn deelname aan de Buy nothing new.nl) kwam ik alweer maanden geleden op het idee om slingers maatje XXS te maken. Lieve kleine vlaggetjes, zo'n 5,5 x 4 cm. Perfect om deze te knippen van al die kleine lapjes stof die je niet weg wilt gooien, maar die liggen op een berg die alsmaar hoger wordt.


Gemiddeld 7 vlaggetjes per slinger op een rij, genaaid aan een mooi lichtblauw of wit kantje. Ze zijn leuk en door hun formaat heel geschikt mee te sturen met een verjaardagskaart of om aan de tas van een jarig kindje te hangen. En als computerslingertje op het werk doen ze het ook leuk.

Wil je ze ook maken, dan heb je als beginnend naaister misschien iets aan deze uitleg. Het enige wat je moet aanpassen voor deze XXS verrsie is het formaat van de vlaggetjes (en lapjes knippen van 4 x 11 cm). Een perfect naaiwerkje voor beginners achter de naaimachine.

Fijn weekend!

24 opmerkingen:

  1. Oooo die zijn leuk! Te schattig!! Fijn weekend, groetjes Lisanne
    draad en praat...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. schattig!
    ik heb net mijn naaimachine verkocht...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een grappige slingertjes. En een leuk idee als cadeautje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, ze zijn mooi! Ik hou van mini slingers!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke slingers, zo klein en toch echte blikvangers!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een fleurige slingers en dat dan ook nog eens van restjes. Geweldig. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh at schattig en wat een leuk idee met alle piepkleine restjes!
    X Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh la la-xxs is altijd zoveel grappiger-leuk gemaakt. Fijn weekend-xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ze zijn om op te eten, zo ga ik er zeker ook nog ns maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ooo wat ontzettend schattig! Ik ben echt nog een beginner achter de machine, ga het een keer proberen... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh wat een lief leuk slingertje, ja zo is het nog makkelijker om zelf de slingers op te hangen hè...
    En oh al die leuke stofjes die ik in die slingers zie...to cute <3. Dikke knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ohhhhh wat word ik altijd vrolijk van jouw blog :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ... en zo wordt de wereld een beetje vrolijker! Ik ben gelukkige eigenaar van een S-slingertje van jou, hangt mooi aan mijn hobbykast :-) Liefs! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. oh wat een dotjes! Super tip inderdaad voor alle restjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Superleuke slinger!
    Love it :-)
    Liefs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat leuk! Binnenkort is m'n nichtje jarig. En onze zoon... Tof idee. (Ik heb meters slinger gemaakt van behang, ook erg leuk.)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ga dit weekend zo'n slinger uit proberen om af te geven als geboorte cadeautje.Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen