22 februari 2014

Stroopwafels die maken we gewoon zelf....of toch maar niet?


Eigenlijk probeer ik geen zo min mogelijk koekjes en taart met suiker te eten. Althans, in ieder geval door de week... Maar in het weekend wordt er hier natuurlijk iets lekkers uit de oven getoverd. En meestal mét suiker.


Laatst maakten wij stroopwafels. En al staat bij het recept van Rudolph's Bakery slechts één ster (= een makkelijk recept), laat je niet misleiden. Het is een hele klus en een beetje bakervaring kan in dit geval geen kwaad. Ze zijn heerlijk en het was leuk om een keer zelf de koeken die altijd zo lekker ruiken op de markt te maken.

Maar na twee uur in de keuken kneden, roeren, bakken én opruimen hebben wij besloten dat we stroopwafels voortaan toch maar gewoon in de winkel kopen ;)

22 opmerkingen:

  1. Ze zien er ook heerlijk uit! Ze waren vast lekkerder dan die van de markt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zag er al bewerkelijk uit-knap gemaakt en lekker gesmikkelt. Fijn weekend nog-xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooh, het water loopt me in mijn mond… Geniet ervan (in ieder geval dit weekend ;-)).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw respect voor jou dan! Hier hebben ze ook van die grote verse op de markt, met hordes Japanse en Amerikaanse toeristen die van het hele proces foto's maken haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hihi.... het ziet er wel heel lekker uit. Ik proef ineens een heerlijk warme stroopwafel mjammie!!!
    Ik ga vandaag ook aan de bak, nou ja eigenlijk de kids.... ik houd een oogje in het zeil. Wolkencake (gewoon met zo een pak dus)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha.... het was wel heel veel werk zeg!!
    En zo opgegeten ben ik bang....
    Wel erg lekker..zeker zelfgebakken

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk, ik heb zo'n kniepertjes ijzer, heb jij dat ook gebruikt? Het inderdaad wel bewerkelijk, maar ook erg leuk.
    En idd wel heel erg veel suiker.
    Wij hebben nu een weekje voorjaarsvakantie, misschien gaan we het ook nog eens doen.
    Groetjes, fijne zondag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ze zien er heerlijk lekker uit! Thx voor de tip én Smakelijk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, wat ziet dat er lekker uit! Het is leuk om iets lekkers zelf te maken, maar het is altijd zo snel op hier in huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik geloof graag dat het een hoop werk geweest zal zijn, ze zien er wel heerlijk uit! Fijne zomdag, Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb ze bij ons op de markt niet zien staan met stroopwafels. Dus wellicht toch maar weer zelf bakken?? Kom jij wel eens op "onze" markt? Ik werd gisteren vol gestopt met lekkere smeersels en olijven van een Turks/Duits kraampje. Heerlijk zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. O boy. Ik ben gewoon ZO verliefd op je foto's altijd! LOve them! ^_^

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ze zien er ook heerlijk uit,maar als ik jou verhaal hier zo lees lijkt me jullie beslissing om ze voortaan maar in de winkel of op de markt te kopen heel wat aantrekkelijker,ha,ha

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ze zien er verrukkelijk uit! Wat een leuke foto's met Barbie :)
    Toevallig gisteren op onze markt gezocht naar de stroopwafeldame, maar ze was er niet, toen hebben we 2 gewone even in de oven gelegd en heb ik samen met Juul heerlijk zitten smullen.
    Fijn weekend nog1
    Groetjes,
    Liza

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Goed dat je er nog een paar mooie foto's van hebt gemaakt;-)!
    Ze zien er wel heerlijk uit hoor....

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ze zien er anders wel héél lekker uit, maar ik kan me wel voorstellen dat het leuker is er gewoon mee op de bank te ploffen :-) x

    BeantwoordenVerwijderen
  17. maar ze zien er wel werkelijk verrukkelijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wel leuk om een keer te proberen! ik koop ze ook altijd in de winkel hoor, hier zijn ze gek op stroopwafels!
    Fijne week!

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Maar ze waren denk ik wel heel erg lekker, of niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een leuk idee. Wij laten ons ook regelmatig verleiden door de baksels van Rudolph, maar deze nog niet geprobeerd. Ze zien er heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen