2 februari 2014

Sjaal voor hem


Lootjes trokken wij in november om samen het Sinterklaasfeest te vieren, een (low) budget werd vastgesteld en verder geen verplichtingen. Aan het surprise- en gedichtengedeelte werden zoals ieder jaar geen eisen gesteld, en zo werd het wederom een fijn een ongedwongen Sinterklaasfeest. Natuurlijk met de door opa gebakken gevulde speculaas, traditioneel volgens een decennia oud familierecept gemaakt. 

Ik trok een lootje van hem met daarop maar een cadeautjeswens: een zelfgebreide sjaal. Nee, geen gebreide sjaal, er stond écht een zelfgebreide sjaal. Dat was een probleem, want niet lang daarvoor had ik namelijk definitief besloten mijn brei carrière wegens gebrek aan talent en doorzettingsvermogen aan de wilgen te hangen (klik).


Wol werd gekocht en cadeau gegeven op de avond van Sinterklaas. Die wol kreeg ik gelijk weer terug, want dit leek niet op een sjaal. De opdracht was duidelijk, maar haken heeft mijn voorkeur boven breien. Ik speurde internet af naar een patroon voor een mannensjaal...gehaakt en mannelijk leek niet goed samen te gaan. Daarom op zoek naar een stoere haaksteek. Het werd de 'basket weave stich', hier wordt uitgelegd hoe die te haken.

Twee maanden later, de mannensjaal is klaar. Hij zegt dat 'ie hem mooi vindt én gaat dragen. 
Nu moet het alleen nog winter worden....

19 opmerkingen:

  1. Stoere sjaal! groetjes lisanne
    draad en praat

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi! Soms worden die mannen inderdaad vergeten als we aan het handwerken zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. o die is toch veel mooier dan een gebreide sjaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zeker lekker stoer maar of die winter nog komt geen idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bij mij is de stap om te haken net groter dan de stap om te breien. Mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik herken de brei-angst en hou het voorlopig ook bij haken. De sjaal vind ik fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. nou een veeleisend typje hoor om een zelf-gebreide sjaal te vragen ;)
    Best een stoere haaksteek idd, grappig dat er toch zoveel verschil in zit allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Stoere sjaal voor een stoere opa :) Mooi gemaakt!
    Groetjes,
    Liza

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi gemaakt en gehaakt! Heerlijk verhaal. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie stoere sjaal! Dankjewel voor het delen van de steek! Die ga ik zeker eens proberen!
    Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Coole sjaal en die steek is daar inderdaad prima voor geschikt...en 's ochtends is het koud genoeg om hem te dragen :-)
    En op mijn blog is er een give away, gewoon een reactie achterlaten als je zin hebt

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Van doorzetten gesproken :-) En absoluut geslaagd! Je mag toch wel wat vragen in ruil voor lekkere gevulde speculaas hé :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Haha, wel humor hoor :) Ik vind 'm stoer!!

    Liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Misschien niet gebreid, maar wél zelf-gemaakt. En mannelijk!
    Ga nu wat sneeuw voor je wensen... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen