5 februari 2014

Sjaal voor haar


Ergens in de herfst van 2012 begon ik enthousiast met het haken van een deken. Ik kocht mooie dikke wol en ging vol enthousiasme aan de slag. Maar het resultaat was niet naar mijn zin. Op een of andere manier werd het niet de deken die ik voor ogen had. Ik 'mieterde' alle gehaakte granny squares in een mand en keek er niet meer naar om. 


Maar toch wel een beetje zonde nietwaar. Dus zocht ik uit de mand met gehaakte vierkantjes voor de deken mooie herfstkleuren uit. Deze haalde ik uit en haakte opnieuw granny squares met een ander patroon. De beige wol die ik erom heen haakte had ik ook al jaren in huis en kreeg zo ook een prima bestemming. En zo maakte ik een 'sjaal voor haar', gewoon met wol die ergens boven in een mand lag te verstoffen. Leuk toch!

34 opmerkingen:

  1. Heel erg leuk en one of the kind, like that! Oke, heel leuk dus ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ken ik, van die UFO's. Super leuk geworden deze sjaal! Groetjes Lisanne

    draad en praat

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Laat de winter maar komen, haar en hem hoeven het niet koud te hebben :-)
    Leuk gedaan!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig! O man...wat een kleeeeuuuurtjes! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk, de kleurtjes passen goed bij mekaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie kleuren bij elkaar! Alsof die bollen daarvoor bedoeld waren ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Perfecte oplossing en mega leuk...en al helemaal met die Pipi op de achtergrond...helemaal in kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtsjaal, prachtkleuren! Topidee!
    "Haar" zal wel megablij zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Weet je ik ben helemaal niet van dit soort kleuren (alhoewel ik nu wel beige/bruin gekleed ga met wat knalroze :)), ik ben echt van de knalkleuren...maar toch vind ik deze sjaal voor haar harstikke mooi! Goed van je dat je zo'n opzij gemieterde creatie toch weer hebt opgepakt en zoiets moois van gemaakt hebt :). Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is goed om af en toe eens iets te laten "liggen" en het na enige tijd een nieuwe bestemming te geven. Je ziet, het loont!
    Ik vind het een prachtige sjaal geworden met die kleuren en hij ziet er ook zo lekker warm uit.
    Haar mag zich gelukkig prijzen...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi!! En wat geeft dit een voldoening hè, als je zoiets moois kunt maken van iets wat al in huis ligt.... gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Toppie ! Ik heb ook nog ergens granny's liggen in pastel waarvan ik nu denk: en nu dan?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi en creatief opgelost ;)

    Liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi! Fijnste is iets creeëren met wat je al hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. prachtig!! En wat een gave Pippi Langkous plaatjes op de achtergrond, super!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat is die leuk!!! ik ben ook granny's aan het haken, heb er ongeveer 72 nodig, zucht..... maar ik had me al voorgenomen als ik het zat ben maak ik er gewoon een sjaal van.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja, heel leuk. Heel mooi. En ik kan me haast niet voorstellen dat je iets maakt wat je dan wegmietert. Alles wat jij maakt is mooi... Echt!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi, hier worden ook de restjes opgehaakt. Deze is echt een toffe!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk??? Superrrrrrrleuk!
    Liefs Theetje

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen