10 februari 2014

Dorpsstraat 16 en 16a


Het blijft leuk om van niets iets te maken. Ik dacht dat ik dat eigenlijk altijd al wel een beetje deed, maar door mijn deelname aan de Buy Nothing New maand (klik) afgelopen oktober merk ik echt dat ik vaker van niets iets maak, leuk! De (sleutel)hangers (klik) die ik eerder maakte vroegen om meer en zo ontstond Dorpsstraat no. 16 en 16a. Ik maakte twee huisjes en een bloemenboom van kantjes, bandjes, restjes stof en goudkleurig draad. Het dikke linnen waar ik alles op naaide komt van een tafelkleed die ik bij de kringloop vond. Het blauw/gele bloemetje onderaan de boom komt uit hetzelfde (fris gewassen) kleed. Goed bezig met hergebruik dus!


En toen sloeg mijn fantasie een beetje op hol....tijdens het maken van deze huisjes zag ik een heel dorpje vol 'handmade' huisjes, winkeltjes, een kerk en school voor me. Een dorpje nog niet ontdekt door Google streetview....wie weet ga ik daar nog eens iets mee doen. 



Inmiddels bestaat het dorpje uit meer huisjes dan enkel Dorpsstraat 16 en 16a....wordt vervolgd!

34 opmerkingen:

  1. Oooh wauw!!! Echt wauw!!!!
    Liefs Theetje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend leuk, zowel het idee als de uitvoering!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat super lief! En laat je fantasie lekker gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg mooi gedaan! Dat vrije cirkel naaien =♡

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ziet dat er vrolijk uit! Heel leuk! Groetjes Lisanne
    draad en praat

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik blijf ze geweldig vinden, hihihi leuk zo'n heel dorpje al gerecykleerd! Ik zie zelf al een mini cooper gemaakt van stofrestjes. Alleen de uitvoering ervan ;). Eens kijken als ik eens teveel tijd heb :D. Maar alvast bedankt voor de inspiratie! Normaal zou ik nu tijd hebben om verder te gaan aan mijn lappendeken, maar vandaag naar Maastricht gegaan, samen met mijn vader naar de kringloop geweest...nu in de trein richting thuis. Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk! Dat noem ik freestyle naaien en ik wil het altijd nog graag een keer doen, maar ja... nog 1001 andere ideetjes. Maar ik ga dit pinnen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ontzettend leuk gemaakt!!!!

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit is echt u ding, laat maar komen dat dorp :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een lief klein kunstwerkje! Kijk uit naar dat nog niet ontdekt dorpje met de naam...?? handmade by Janina ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig weer en dat dorps idee klinkt naar meer!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goed idee om een heel dorp te bouwen van die huisjes ;-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk, recycle is niet alleen heel goed voor van alles (milieu, tegen consumptiemaatschappij, etc), maar vooral ook heel goed voor jouw creativiteit!
    En ook voor de onze omdat je het deelt via je schitterende blog, dankjewel.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk zeg. Zo zie je dat je toch veel beter rond moet kijken in wat je hebt. Dank voor de tip

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wauw zo'n leuke stijl is dit! En de titel vind ook erg goed gekozen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat ziet dat er gezellig uit. Daar zou ik best wel willen wonen. Ontzettend leuk gedaan.
    p.s. ik heb een antwoord gegeven op je reaktie n.a.v. broodbakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ben benieuwd naar je straatje. Deze huisjes zijn ook al leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi! Volgens mij wordt dat een heel gezellig dorpje.... gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Super cool gemaakt-een soort van stof collage. Heel inspirerend-mooi week Janina en tot ziens op IG-xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  20. I love it! Wat heb je dat mooi gemaakt! Heerlijk om in zo'n sprookje te verdwalen.
    X Liza

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ware Janina-kunst!!! Ik kijk uit naar het sprookjesdorp, daar ik wil vast en zeker eens naartoe gaan dan x

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ziet er knusjes uit en was vast heel leuk om te maken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Superleuk gedaan, ziet er heel gezellig uit!
    Ken je dit blog? http://hensteethart.blogspot.nl/ ook leuk om eens rond te snuffelen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtig!!!! Kan me helemaal voorstellen hoe je je hier mee kunt uitleven. Geweldig!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een heerlijkheid weer, het is zo genieten hier elke keer even rond te neuzen! Dikke pakkerd voor jou lieve Janina

    BeantwoordenVerwijderen
  26. wat ontzettend leuk gemaakt, dat smaakt vast naar meer! Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Dat wordt een heerlijk dorp om in te vertoeven, daar ben ik zeker van :)

    Fijn weekend nog en liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen