8 januari 2014

Stof, bandjes, kantjes, lintjes, fluorgaren, vilt en leer...


Terwijl ik zat te wachten op een monteur van de KPN
knipte ik wat huisjes * om het wachten wat aangenamer te maken
Ik had natuurlijk ook iets 'nuttigs' kunnen doen
maar alles waar 'nuttig' voor staat is meestal net iets minder leuk


De huisjes versierde ik met bloemen, paddestoelen, lintjes, kantjes en sterretjes
* ik stikte ze op een stukje leer * met een lekker fel fluor kleurtje of zilverdraad *
gewoon door een beetje 'rondjes te draaien' met de naaimachine


 En zo ontstond er, al wachtend op de nog steeds niet gearriveerde KPN monteur
iets moois onder mijn handen
Gewoon, met van alles wat ik toch in huis had werden er sleutelhangers gecreëerd 
Leuk!


Ik gaf er een paar weg * zonder er eerst foto's van te maken
en had de smaak echt te pakken  
* keek ineens heel anders naar mijn voorraad restjes stof *
Stikte aan de achterkant een stukje vilt met daarop mijn nieuwe labels
en maakte een gaatje voor de sleutelring met mijn nieuwe Prym tang


En na deze sleutelhangers maakte ik er ook nog schilderijtjes mee
en nog iets....
Wordt vervolgd!

53 opmerkingen:

  1. Wat leuk! Ik heb ook van die ringetjes gekocht laatst (alleen niet van Prym) moet ik ook maar eens wat mee gaan doen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He wat ziet dat er heerlijk uit!!
    ik word ook altjd zo vrolijk als ik iets nieuws bedenk en maak uit de dingen die in huis rond slingeren.
    Jammer genoeg moet ik van mezelf eerst allemaal nuttige dingen doen;-)
    Mag ik vragen waar je je prym tang hebt gekocht?
    x
    Else

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oei die zien er leuk uit zeg, ik kan me goed voorstellen dat je niet meer kon stoppen om iets echte 'nuttigs' te gaan doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ziet dat r geweldig uit, krijg gelijk zin om aan de slag te gaan..

    <3 liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O, wat zijn ze geweldig leuk! Ik vind dit een dag heel nuttig besteedt! Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ontzettend leuk zeg! Helaas ben ik niet zo heel goed met de naaimachine anders had ik het ook geprobeerd ;-) Liefs Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super cool en mooi knap uit de losse pols-die monteur mag vaker komen-xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt prachtig! Fantasierijk, verschillend, kleurig, ik ben er helemaal verliefd op!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hoofd leeg maken door lekker te gaan knutselen is erg nuttig. Daarna gaat het doen van klusjes vaak ook twee keer zo snel.

    Groeten van Juffrouw Mier

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super leuk!
    Inspirerend, dank je wel...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oké zeg, mijn mond valt open! Zo mooi en leuk gemaakt!!! Complimenten! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Kijk, dan wordt wachten toch nog leuk! Heel gaaf gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super!
    Mag ik vragen waar jij jouw labels laten maken hebt?
    Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nienke, de labels heb ik zelf gemaakt. Je kunt hier lezen hoe je dat zelf ook kan doen: http://www.elkedagzaterdag.blogspot.nl/2014/01/nieuw-jaar-nieuwe-diy-labels.html

      Verwijderen
  14. Héél erg mooi gemaakt!! goed bezig hoor �� x

    BeantwoordenVerwijderen
  15. nou, alle termen die ik er voor kon bedenken staan al in de berichtjes hier boven zeg. Ze zijn super. Ik zou willen dat ik zo 'crea' was. En als ik het ook zou maken zou dan dan na-apen zijn????? Of kun je met creatieve dingen niet na-apen omdat er toch nooit één hetzelfde zal worden en ze dus eigenlijk allemaal UNIEK zijn.

    Lieve bloggroetjes Pétra.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ohhh.. wat een leuke hangers! Zijn eigenlijk meer kunstwerken ;) Vind die bloemetjes 'screen print' zo mooi.
    Zo zie je maar weer waar niet-nuttig-bezig-zijn goed voor is!
    Ben benieuwd naar het vervolg.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk...... nu weet ik hoe zon tang heet... prym tang... ziet er leuk uit... gr Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. super leuk!
    daarom is wachten soms ook zo heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Superleuk weer!
    Ik gok op een tas :-)
    Moet zelf hoognodig ook weer eens achter de naaimachine, dat ding staat te verstoffen bij mij :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh wat zijn die leuk geworden, you have a very creative mind! En knap hoor dat je dit allemaal hebt gemaakt terwijl je aan het wachten was. Ik kreeg vandaag weinig uit handen, maar ben dan wel weer heel sociaal geweest en heb lekker gewandeld! Dikke knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuk zeg! Enne, als je er plezier aan hebt beleefd, kan de tijd niet nuttiger besteed zijn hoor... Haha!
    Xx Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Idd kleine kunstwerkjes...en zo vrolijk!
    lieve groet,
    Letty/Elle-Bee

    BeantwoordenVerwijderen
  23. ze zijn zo mooi! Leve die monteur die maar niet komt!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik dacht bij de sleutelhangers al....het zijn net kleine schilderijtjes!! super leuk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Geweldig! Hoe kom je op het idee! Ik ga mijn Prymtang ook weer eens van onder het stof halen!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wow! Ben echt onder de indruk, wat zijn ze mooi! En wat zul je er een plezier aan hebben gehad om ze te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dat ziet er gigantisch leuk uit. Je brengt me op ideeën! :D En is het nu gerepareerd? Liefs, Anne-Co

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Oooo mag ik er 1 kopen? Mijn tas heeft twee dezelfde kanten en ik heb bedacht dat ik aan 1 kant een sleutelhanger wil voor het onderscheid!! Mail je mij als het kan??

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Oh wauw wat een leuk idee! Zo is het niet erg om te moeten wachten...

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Waar zo'n late KPN-man niet goed voor is, haha. Erg leuk geworden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Jij bent goed in wachten... en tegelijk zoiets leuks maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Zo wordt wachten het heel aangenaam. Zijn echt super gaaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ze zijn echt prachtig! Moet ook maar eens op monteur gaan wachten!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Waar zo'n monteur al niet goed voor is. Leuk idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een gave manier van restjes verwerken!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. En ik ben de gelukkige eigenaar van zo'n prachtexemplaartje! Ze zijn stuk voor stuk supertof! Die KPN monteur mag nog een tijdje wegblijven hahaha :-) xx

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wauw! Superleuk gemaakt! Ik heb gelijk al een idee wat ik ga doen met mijn restjes vilt en stof :P Maar mag ik even vragen hoe je dat oogje zo mooi krijgt? (zo'n tagoogje zeg maar...) =) (Ik ben echt een beginneling op crea-gebied... Ik kan veel, maar niet alles haha)

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wauw, kunnen we ze ook kopen?

    BeantwoordenVerwijderen