1 januari 2014

Nieuw jaar * nieuwe DIY labels



Het nieuwe jaar ben ik begonnen nieuwe labels
ik bedoel maar, deze (klik) zijn zo 2013....


Met transferpapier van de Hema
(deze bevalt mij echt het beste, ik probeerde ook die van de Action maar dat was geen succes)
maakte ik in Word een nieuw ontwerpje
vervolgens geprint in spiegelbeeld (op een inkjetprinter!)
en gestreken op wit keperband

Tip:
Na het strijken en verwijderen van het transferpapier heb je een beetje 'plasticachtige' glimmende labels
vind je dat nou niet zo mooi... (zoals ik)
wacht dan even tot de labels goed zijn afgekoeld
leg er een papieren vetvrij bakpapier overheen
(in de supermarkt verkrijgbaar bij de bakbenodigdheden)
en strijk er nogmaals voorzichtig een aantal keer overheen
het plasticachtige laagje plakt dan aan het bakpapier
de tekst blijft gewoon mooi zichtbaar
en de labels zijn mooi mat

Ik wens jullie allemaal een fijn, creatief en liefdevol 2014 toe!

23 opmerkingen:

  1. Dat is wel een heel creatief begin van het nieuwe jaar! Ze zijn heel leuk geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er goed uit, toen ik het papier van de Action probeerde trok mijn printer het helemaal kapot :(
    Het in spiegelbeeld zetten heb jij daar nog een handig programma voor want dat lukte me niet zo goed..

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij onze inktjetprinter kan ik bij de printopdracht kiezen voor het printen in spiegelbeeld. Misschien heb je hier iets aan?

      Verwijderen
  3. Leuk gedaan weer!
    Heb net gisteren een inktjet printer besteld, heb alleen een laserprinter en daar kan dat niet mee.
    Best wishes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk geworden hoor! En die tip van het bakpapier, hoe kom je erop? Maar ik ga hem onthouden!!

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Supermooie labels! Dit jaar ook maar eens zelf proberen...
    groeten, Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk begin van het nieuwe jaar! Mooie labels! Ook een heel fijn 2014 gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Top idee.. Dank voor het delen! Alle goeds voor het nieuwe jaar! Veel blogplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hé, dit ziet er heel professioneel uit. Zal ik onthouden! Bedankt voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Toppie zeg, eigenlijk nooit aan gedacht. Ik heb wel eens iets op t-shirts gestreken mbv het Hema papier.
    Nooit aan labels gedacht, ik ga het eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat zijn ze mooi en stoer! Leuke foto met die fluo garens erbij.
    Nog de beste wensen voor 2014!
    Groetjes,
    Liza

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. P.S. ik was je nog vergeten te bedanken voor een inspirerend 2013 :)

      Verwijderen
  11. Mooie labels!
    Saartje

    http://saartjeathome.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi en praktisch...!! Goed begin van 2014

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat is een leuk idee voor originele zelfmaak labels!!! Ik neem het idee mee ;-) op Pinterest!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. oooh dat staat ook op mijn to-do-list! :) bedankt voor de herinnering

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk spul he dat transfer papier. Ik heb die van de Action liggen, eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo tof! Ik moet mij daar ook eens aan wagen denk ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ze zijn leuk! en bedankt voor de anti-glans-tip

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Super!
    Ik maakte ze vorig jaar ook met transferpapier ... maar inderdaad zo'n plastiekje erover en vond het niet zo mooi .. daarom wou ik er bestellen.. Maar met jouw tip zal het lukken.

    Wat is die keperband? Noemt dat echt zo? Waar koop je het?
    Ik maakte het op oud lint .. maar bijna op!

    Bedankt voor de tips!

    BeantwoordenVerwijderen