22 januari 2014

Een Instagram receptje


Dit hieronder schreef ik gisteren op Instagram bij de foto hierboven...


En toen werd ik gevraagd om het recept. Maar een écht recept heb ik eigenlijk niet. 
Ik wil wel vertellen hoe ik het ongeveer gemaakt heb, het is echt heel makkelijk

'Soort van' recept voor 4 personen

Snijd 3 courgettes in dunnen plakjes en doe hetzelfde met 7 lekkere tomaten
* ja, ik vind veel groente eten gezond en lekker *
Vet een ovenschaal in en leg hierin om-en-om de courgette en tomaatplakjes
bestrooi met Italiaanse kruiden
* (of tijm, oregano, paprikapoeder..wat je maar wilt of net in huis hebt) *
Misschien nog een beetje peper erover en/of een beetje zout
en tot slot besprenkelen met een beetje olijfolie

In de oven zetten op 180 graden hete lucht
Hoe lang dat weet ik niet zo precies, maar ik schat een minuut of 20, misschien iets langer of korter
wel even in de gaten houden dus!

Ondertussen kook je de speltpasta
ik kocht 'speltpasta spiralen' van het merk Demeter bij de Ekoplaza
Deze pasta vult echt heel erg goed, 250 gram (ongekookte pasta) was bij ons voldoende voor 4 personen

Als de groente in de oven gaar genoeg is voor jou (ik vind zelf een beetje 'bite' wel lekker)
dan verkruimel je er een rolletje zachte geitenkaas overheen (200 gram)
en zet vervolgens de ovenschaal nog een paar minuutjes in de oven

Roer door de speltpasta room naar smaak 
In mijn geval is dat een flesje kookroom van zo'n 200 ml.

En klaar is deze heerlijke vegetarische ovenschotel
een van mijn lievelingsrecepten!

En varieer gewoon met de ingrediënten 
* recepten zijn er om vanaf te wijken en je eigen 'twist' aan te geven *
je kan er bijvoorbeeld ook nog mozzarella tussen de groenten steken
of de courgette vervangen door aubergines
of in plaats van geitenkaas boursin gebruiken..

iemand van jullie nog een variatie idee?

13 opmerkingen:

  1. Mmmmm, lekker!
    Andere variatie: wat tomaten saus of pesto door de pasta, voor als je niet van room houdt.... Zo een hebben wij hier..... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. amaai, dit ga ik zeker es proberen een van dees dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat klinkt goed, heb helaas een vriend die OVERAL vlees bij wil eten..

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hé het recept! Dank je wel zeg, ik ga het een keer uitproberen. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat klinkt heerlijk en nog gemakkelijk ook (zo heb ik het graag). Dat zetten we binnenkort zeker eens op het menu. Bedankt! x, Tine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij eten vanavond ook groenteschotel, die maak ik met prei, ui (rode en witte), pompoen, pastinaak, mais (uit blik) en paprika. Even omschudden met wat olie en italiaanse kruiden en een half uur in de oven op 170 graden. We eten er cous cous bij. De zonen willen er graag een sausje over (bio tomatenkatchup). Ook ik varieer eindeloos met dit recept en kies betaalbare groente van het seizoen. Courgette is me nu te duur, gelukkig is er nog genoeg ander betaalbaar lekkers.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lekker, dankjewel voor de tip en het recept!

    Liefs,
    Rosalie

    P.s. je envelop is gisteren goed aangekomen. De hartjes zijn prachtig!! Dankjewel lieve Janina :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mmmmm.... je doet me watertanden,
    groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh dat klinkt goed, ik ga hem proberen hoor!! Ben nu toch van het koken zonder zakjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk! Houd wel van die soort-van-gebruikwatjeinhuishebt-recepten. Thnx voor het delen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben 'm nu aan het maken, ben heel benieuwd! Thanks!

    BeantwoordenVerwijderen