19 november 2013

Ik recykleer! Lakens worden....


De 'recykleerwind' van Boomie blogt waait weer door de blogs
Leuk!

Inspirerend om te zien wat er allemaal gemaakt wordt van oude kleren, lakens....enz.
Echt, je gaat heel anders naar de kleding kijken die je anders weg zou doen....
bij bijna alles denk ik nu: 'wat kan ik er nog van maken'?
Heel leuk...maar ook wel een beetje een valkuil om nu alles te willen bewaren
en dat wil ik eigenlijk ook weer niet. 


Een paar weken geleden maakte ik al deze lapjesdeken van oude lakens
en ook het paspelband maakt ik zelf
En hoewel het een lekkere grote deken is geworden
* zijn er echt nog heel veel meters oude lakens over *

Dus maakte ik ritstasjes, niet een of twee, nee zes stuks


Ik knipte de oude lakens in reepjes en naaide die aan elkaar 
 * en ook voor de binnenvoering gebruikte ik een oud lakenstofje *

De ritsen werden ook niet nieuw gekocht * ik beschik nog steeds over een hele grote voorraad
 -ooit op marktplaats gekochte- ritsen in alle kleuren van de regenboog
Er werden stofbuttons gemaakt van de lakens en een lintje aan de rits maakt het helemaal af

En het lintje aan de rits...gewoon nieuw gekocht in de winkel
* al maanden geleden *

Op naar het volgend 'recykleer' projectje, ik heb er zin in
Wil je inspiratie opdoen kijk dan eens bij Boomie , op de Recykleer Pinterest pagina of Flickr

41 opmerkingen:

  1. Wat gaaaaf! Echt ontzettend kleurrijke tasjes! Ik vind die stofbuttons ook zo leuk gemaakt!

    Groetjes Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oooooh, dit zijn echt hele mooie ritstasjes !
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gaaaf! Die ritstasjes zijn mooi. Ga je ze verkopen? X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Superleuk zijn deze! Goed gedaan zeg!

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke lakens en wat maak je er mooie dingen van!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een gezellige blogjes, ik ben volger geworden!
    Groetjes Chantal van HaakBrei-n

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Supermooi!
    Ik krijg gelijk zin om op zoek te gaan naar oude lakens....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Knap hoor! Dan heb je ook echt wel een reden om stoffen te bewaren!!!
    (ik bewaar, want denk daar kan ik nog wel iets van maken)
    (en denk vervolgens want dat leer ik vast ook nog wel....)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wel ik vind dit tot nu toe het mooiste recyclage project die ik voorbij zag komen. Echt mooi :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wow wat een vrolijke ritstasjes zijn dat geworden. Ik ben nog maar niet aan de lapjesdeken begonnen want ik heb nog niet het juiste formaat deken voor aan de andere kant getroffen. Wil een lekker grote en niet zo eentje waar je voeten uitsteken ;). Ik denk ook eerder dat het een leuk project voor het voorjaar is met die lichte kleurtjes allemaal alhoewel ik me ook al afvroeg wat ik er in godsnaam mee moest omdat het niet bij de stijl van onze bank past whahaha. Och het komt wel vanzelf tot me. Dikke knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Superleuk en vrolijk resultaat! Love it! Leuk initiatief ook!

    Liefs, Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig resultaat! Hele mooie kleuren zo samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat zijn die leuk!!
    En wat heerlijk die lakens. ik ben er helaas nog nooit eentje tegengekomen in de kringloop...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ooooooooooh dit is zoooooooooooooo leuk ! En ik heb ook meeeeeeeeeeters mooie slopen en lakens :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. prachtig, zo mix and match van oude lakens! De zakjes zijn echt heel mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oooh wat zien ze mooi, vrolijk en ook al zijn het oude lakens fris uit.
    Super tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Héél vrolijk! Lijkt me zo heerlijk om dat zélf te kunnen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat goed van je dat je zomaar iets nieuws van iets ouds maakt !

    Liefs
    Mapi

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk!! Daar wordt ik vrolijk van, al die mooie stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Waauw, dat zijn echt de schattigste risttasjes die ooit zag!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een leuke tasjes! Altijd leuk als je van iets 'ouds', iets nieuws kunt maken en er nog een keer plezier aan te hebben. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ohhh en wat zijn ze mooi Janina!! Die combinaties zijn prachtig! Go girl! Ik geniet mee van jou enthousiasme :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een werk!! (maar dan heb je ook wat ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een mooie foto's van die tasjes! Super.

    BeantwoordenVerwijderen