8 november 2013

Buy nothing new 5 # paspelband


Het dekentje uit mijn vorige blogberichtje was natuurlijk niet af zonder bijpassend paspelband. Maar ja, ik had wel veel meters nodig...en ik maakte de deken in mijn Buy nothing new maand, dus even snel paspelband kopen zat er natuurlijk niet in.

Dus maakte ik mijn paspelband gewoon lekker zelf en had alles ervoor gewoon in huis. Ik had nog enkele meters knalgeel koord, uit de tijd dat mijn kinderen nog blij waren met knikkerzakken. Een retro kussensloop werd ervoor in repen geknipt en deze naaide ik aan elkaar. Koord ertussen en klaar....10 meter paspelband uit 1 kussensloop! Hoe leuk is dat!


Ik heb trouwens genoten van alle leuke reacties op mijn 'Buy nothing new' maand. Ik wil iedereen die reageerde bedanken hiervoor!!! Leuk om te lezen dat het voor sommigen inspirerend is wat ik schrijf, daar word ik blij van! Respect voor iedereen die het 'Buy nothing new' als een soort van levensmotto heeft gekozen, van jullie kan en wil ik nog heel veel leren! Dus tips zijn altijd welkom.

En wat betreft mijn 'problemen' met het schoonmaken van de wasmachine na het verven van de broeken...het is te doen hoor. Je moet alleen gewoon simpel bleekwater gebruiken. Bij de supermarkt was dit uitverkocht, dus kocht ik een fles bleek om de wc mee schoon te maken. Een bekertje moest in de wasmachine...ik was even vergeten dat dit waarschijnlijk heel erg geconcentreerd was in deze vorm. Het sop kwam de wasmachine uit zetten en meters vloer rond de wasmachine stonden in het bleekwatersop.... Maar ik ga zeker nog eens kleding in de wasmachine verven hoor! Het is de moeite echt waard :)

Fijne vrijdag!

24 opmerkingen:

  1. Heel mooi gemaakt, complimenten! Ik ga binnenkort ook weer wat dekentjes maken, die gaan dan naar Ethiopië waar mijn kinderen vandaan komen, en worden door een in Addis Abeba wonende Nederlandse vriendin van mij uitgedeeld.
    Ik ga het ook eens met paspelband proberen, heb ik nog nooit gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig deken heb je gemaakt! En je vloer is weer schoon, of is het erg bleek geworden?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super, zelf paspelband maken heeft iets rustgevendst vind ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik weet niet eens wat paspelband is ;)
    Maar ik ben dol op dekentjes dus altijd goed.

    Jij ook bedankt voor je lieve reactie op mijn blog ♡. Ik heb je antwoord gegeven op je vraag...(ik weet niet of je daar automatisch een berichtje van krijgt..vandaar)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je wasmachine daarna schoonmaken met azijn helpt ook (en schuimt een stuk minder). Haha!
    Ooooh, ik vind je deken zo mooi! Daar moeten we echt nog eens een 'met z'n allen een deken maken' dag voor organiseren ;-) (Nieuwe dingen in mijn eentje proberen is soms gewoon eng, haha!)
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat noem ik nog eens recycleren ...Super mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. goed bezig, mooi gedaan hoor. en jeetje wat zal jouw wasmachine schoon zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hahah... niet alleen je wasmachine heeft dus een schoonmaakbeurt gekregen! :D
    De band is erg mooi geworden, leuke stof. En waarschijnlijk nog zachter, warmer en mooier door al dat (eigen) handwerk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goed bezig!! Ziet er heel mooi uit! En fijn dat t meeviel met de wasmachine, heb je gelijk een schoon vloertje!
    Fijn weekend!
    Groetjes, Maaike (frisse rommel)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is je deken mooi geworden, en wat een mooie kussenslopen heb jij zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een prachtig paspelband, en wat wordt een mens creatief van niet zomaar even alles kopen he, heel goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig paspelband en absoluut uniek en enig in z'n soort. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind het goed van je ! Ik heb momenteel kleding zeer ernstig de behoefte om kleding te kopen. Daar staat tegenover dat ik een leuke lamp voor 5 euro kocht bij de kringloop... En haha van de bleek. Had mij zomaar ook kunnen overkomen... dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo! goh wat ben ik hier al lang niet meer geweest. Maar ik lees je nog wel hoor!
    Wat een mooi paspelband heb je gemaakt. Top zeg!
    Heerlijk zo'n uitdaging met die maand!
    Daar houden we wel van!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super weer! Zo'n mooi idee voor een randje.
    Wat een klus met dat bleek, zou je bijna een nieuwe broek (of rok) hebben met gebleekte spetters.

    Fijn weekend en groetjes,
    Liza Veenendaal

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi paspelband, gaaf dat je dat helemaal zelf maakte uit wat je nog had liggen! Dat zal zeker een heel voldaan gevoel geven!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een werk! En inderdaad, het is een soort levensmotto, mooi woord eigenlijk ook

    BeantwoordenVerwijderen
  18. O wat doe je dat leuk!!! ben blij om eens één postje van jou te mogen lezen ;-))) en belgische stofjes te herkennen in jouw foto haha

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dan was de vloer rond de wasmachine ook eens suuuuuuuperproper en gebleekt :-) Ik probeer ook nog steeds met alles wat ik liggen heb mijn ding te doen en zo weinig mogelijk nieuws te kopen. Het blijft leuk om inventief te zijn, en dat ben jij zeker en vast! Ik ben dol op de 'oude' stofjes die je gebruikt hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat mooi zeg! Helaas heb ik niet zoveel mooie stofjes liggen. Dus moet ik eerst weer vaak naar de kringloop.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hola, que tal? Me encanta tu blog, tienes unas cosas muy bonitas. Me quedo por aquí y me hago seguidora. Te invito a que visites el mío http://awesomeneedles.blogspot.com.es/ espero que te guste. Un saludo

    BeantwoordenVerwijderen