26 oktober 2013

Effie's pompoentaart

Iedere zaterdag ga ik naar de markt en al weken liggen op de markt grote stapels pompoenen, een prachtig gezicht! Dus werd het tijd om mijn 'pompoenangst' te overwinnen en vooroordelen zoals 'ze smaken nergens naar' eens naast me neer te leggen.

Ik kocht voor 2 euro twee grote pompoenen en daar doe je dus weken mee... Er werd pompoensoep gemaakt die iedereen hier in huis wel waardeerde. Ik kreeg van een bloglezer een recept voor een hartige pompoentaart, die staat voor ergens deze week op mijn lijstje.

En de zoete pompoentaart van Effie...dat werd het pompoentoppertje! Hij is al zeker zes keer uit onze oven komen komen rollen, deze is echt heerlijk!
En ook erg lekker met koekkruiden en nootjes ;)

18 opmerkingen:

  1. Okee, misschien moet ik het toch eens proberen. Ik heb afgelopen woensdag voor het eerst van m'n leven pompoen gegeten, in de vorm van een sushi gerecht. Gefrituurde groente, zat ook pompoen bij. Ik vond het een beetje nietszeggend zoetig. Niet vies maar ook niet joepie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat leuk dat je de pompoen nu leert waarderen, alleen het schillen van ik altijd een hele klus.
    Mooie foto !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik maak regelmatig pompoensoep, eerst een half uur in de oven en dan de pan in. Heerlijk! En vol smaak!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Om het ´puur´ te eten is het niet zo, maar om te verwerken in gerechtjes super (makkelijk). Lijkt lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij is heerlijk hè. Bedankt voor de reclame ;) ik heb laatst een flinke voorraad ingeslagen bij de lidl voor 50 cent per stuk. Denk dat ik er morgen weer eentje bak.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mmm das ook een lekker idee zeg! Soep maken we ook vaak, maar deze gaat er ook goed in bij ons;
    http://estreachikitu.blogspot.nl/2012/10/pompoenlichtje-en-recept.html

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Klinkt lekker! Hier stond deze week ook pompoensoep op tafel, en de diepvriezer zit er nog halfvol mee, met hopen pompoen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jummie!! Klinkt heerlijk!!!

    Fijn Weekend! Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tot voor kort had ik ook wat tegenstand bij pompoen. Maar toen kreeg ik van mijn zus een restje pompoensoep en ik vond het heerlijk. Nu nog een keer aan de taart. Fijne zondag, Groet, L=

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk idee om weer eens een pompoentaart te bakken ! Daar krijg ik nou ineens zin in zie …

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Klinkt heerlijk! Misschien ga ik deze week ook maar eens een pompoen in de pan hakken ;-) fijn weekend nog! Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die pompoen heeft inderdaad wat vooroordelen, die ik ook moest overwinnen. Hier is er een soepje van gebrouwen en die was toch overheerlijk. Weg vooroordeel! Deze taart ziet er heerlijk uit! Leuke foto ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat klinkt erg lekker, ik denk dat ik die ook ga uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik heb ook nog nooit eerder pompoen gegeten (geloof ik..) maar deze dingetjes klinken heerlijk, vooral die laatste! Mooie zondag! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lekkerrr. Ik ga binnenkort ook maar weer eens pompoen kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Fijn, zo'n wekelijks uitstapje naar de markt. Een mooie week gewenst!

    Liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. die pompoentaart maakt me nieuwsgierig, ik ga 'm vandaag maken!

    BeantwoordenVerwijderen