27 september 2013

Mueslikoekjes van Manon & pompoenvraagje


Toen wij laatst bij onze oudste 'een bakkie gingen doen' 
* had ze heerlijke mueslikoekjes voor ons gemaakt *
Ik vind het altijd zo leuk als je bij iemand op bezoek bent en er is iets lekkers gebakken
alleen al die moeite die iemand voor je doet vind ik hartverwarmend

Deze koekjes kan je ook maken als je geen oven hebt
* bruine suiker smelten, kaneel, rozijntjes en muesli erdoor roeren *
- het mengsel op een vetvrij papiertje uitspreiden en hard laten worden -
In stukjes breken of snijden, en klaar!

En nu de herfst is aangekomen, lonken de prachtige oranje pompoenen naar mij op de markt
maar ik maakte nog nooit iets met pompoenen!
Zelfs geen versiering voor Halloween
Ik zag een heerlijke pompoentaart bij Effie voorbij komen, die lijkt me wel wat!
Wat is jullie favoriete en al eens gemaakte pompoenrecept?


En de zakdoekslingertjes van eerder, ik wil er graag twee ruilen
Met Appelzee (ben nog steeds blij met haar DIY agenda!) en Kleine Gelukjes

19 opmerkingen:

  1. Wat een lekkere koekjes, die ga ik straks ook maken denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zijn nog eens lekkere en vrij simpele koekjes...hmmmm. goed idee.
    Ik vind geroosterde pompoensoep lekker..met geroosterde pompoenpitten. Het recept staat ergens op mijn blog.
    Verder kijk ik ook veel op pinterest voor recepten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk die koekjes, maar hier wordt straks appeltaart gebakken.... de enorme hoeveelheid die dit jaar aan de boom zit moet nog verwerkt worden... niet allemaal in taart hoor. Ook heel veel potten appelmoes. Lekker puur!
    Pompoensoep met wat gember is altijd lekker, veel recepten vind je online. Wat wij ook lekker vinden is gewoon geroosterde pompoenstukken uit de oven. Aardappels en pompeon in stukken snijden, olijfolie, teentje knoflook en verse tijm uit de tuin alles husselen en dan 45 min in de oven op 180 graden. Lekker makkelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto's... lekkere koekjes... wil graag meelezen over pompoen recepten :)
    Fijn weekend!
    Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik eet heel graag gerechten met pompoen. Laatst maakte ik een vegetarisch pasta gerecht met pompoen. Op mijn blog heb ik het recept gedeeld. Kijk ook eens bij de reacties, iemand had nog een goede tip om de pompoen gemakkelijker te snijden, want dat is best lastig omdat hij zo hard is.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. http://www.ah.nl/allerhande/recepten/409690/pasta-met-pompoen
    Ik vind deze altijd wel lekker

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Pompoen is bijna mijn favoriete groente! Ik heb een heerlijk recept van pompoenquiche die ik vaak maak als we een gerecht mee moeten nemen naar bijvoorbeeld een feestje. Hij is koud namelijk nog lekkerder dan warm :) Heel handig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Pompoen is geweldig. Pompoensoep is één van mijn favoriete gerechten en zo snel klaar. Love it. http://happyinred.blogspot.nl/2011/12/recept-pompoensoep-comford-food.html

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik maak graag pompoensoep met kastanje champignons ... jammie!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Pompoenrisotto...mmmmm. Hier is eentje dat ik deze week nog gemaakt heb: http://www.ah.nl/allerhande/recepten/136220/risotto-met-pompoen-en-geitenkaas

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gegrilde pompoen uit de oven met sinasappelstukjes en feta. Zoiets maakte ik ooit, waarschijnlijk van allerhande.nl!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een lekker pompoensoepje is niet te versmaden. Het schillen is wel een gehannes maar nu las ik dat als je eerst de pompoen even met schil kookt en iets laat afkoelen het schillen een stuk makkelijker gaat. Heb het zelf nog niet uitgeprobeerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hier ook : pompoensoep, the best! (Kijk maar op de blog bij Happy in Red)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Bedankt voor het linkje. Ik zat net te denken toen ik je berichtje las: pompoentaart.Maar ik maak ook regelmatig pompoensoep en we hebben ook wel eens een stoofpot met pompoen gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb laatst pompoensoep gemaakt. Dat was een tijdrovend avontuur. Je kunt erover lezen op mijn blog.
    Ik denk dat ik ook maar eens een pompoentaart ga proberen te maken.
    Ben benieuwd wat het bij jou gaat worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Koekjes zien er goed en lekker uit. Wat betreft de pompoen, yek, dat lust ik echt niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooie slingers weer!
    Fijn weekend!
    X
    Liza

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Joepie en ik ben er blij mee, zo leuk. Jouw pakketje komt er aan....

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lief zeg, koekjes bakken voor je bezoek :)
    Niet origineel maar wel iets waar ik inmiddels het hele jaar naar uitzie: pompoensoep.
    Pompoen niet schillen, alleen de lelijke stukken en het steeltje eraf snijden; zaden en prut eruit lepelen, pompoen in stukken even aanbakken; staafmixer erdoor en even doorkoken; dan een kuipje rode curry van AH erbij (zo'n klein vierkant bakje waar ook de boemboe's in worden verkocht) en klaar. Als je van lekker hartig houdt is het helemaal hemels als je er nog wat uitgebakken spekjes doorheen mikt.
    Ik krijg er meteen weer trek in!

    BeantwoordenVerwijderen