7 september 2013

Iets met aardbeien en taart....


We genieten er nog even van: het heerlijke zomerfruit wat nu nog volop te koop is. De aardbeien, misschien wel mijn favoriete fruit op de meloenen na, zijn natuurlijk lekker om zo op te eten, in de kwark en op een beschuitje. Maar als je echt even een los wil gaan, maak dan een aardbeientaart!

We maken deze taart een beetje uit de losse pols, ik heb niet alle ingredi├źnten exact afgewogen. Maar dat maakt het maken van de taart alleen maar leuker en zo wordt deze taart ook echt jou taart!

Eerst gaan we biscuitbasis bakken. Gebruik hiervoor een recept van internet, of zoals ik Soezie biscuitmix. Het beslag in de ingevette bakvorm doen en bakken volgens de aanwijzingen van jouw recept.

Na het afkoelen (echt doen hoor, dan snijdt de taart veel makkelijker) snijd je de biscuit horizontaal door de midden. Goed recht proberen te snijden, zoals hier, maar als het een beetje scheef gaat is dat echt niet erg, je ziet er straks toch bijna niets meer van ;)


Een half bakje aardbeien in stukjes snijden, een paar aardbeien achter houden voor de garnering. Vervolgens een roommengel maken. Daarvoor mix je 500 ml. slagroom stijf met 4 zakjes vanillesuiker, spatel er 300 gram Griekse yoghurt en een beetje citroensap (uit zo'n geel flesje) doorheen en voeg basterdsuiker toe naar smaak (en dat kan net zoveel of weinig zijn als je zelf wilt ;).

Bestrijk de bovenkant van de onderste helft van de taart met het roommengsel. Leg er eventueel wat lange vingers op, dan een laagje roommengsel met de stukjes aardbei. Nu de bovenste taarthelft erop leggen en de boven- en zijkant van de taart besmeren met het roommengsel. Als het niet goed lukt dan is je roommengsel misschien te warm, zet het dan eerst een half uurtje in de koelkast, dan gaat het makkelijker.

Succes ermee!

21 opmerkingen:

  1. Heerlijk! Ik ga vandeweek ook een taart bakken denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het water loopt me in de mond. Lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij ziet er geweldig uit en lijkt me heerlijk smaken.Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oeh, klinkt heerlijk! Lekker nog even nazomeren met zo'n taart

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hmmmmm. Dat ziet er wel ernstig lekker uit. Niet goed, hahaha. Wel een fijne traktatie voor in het weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lekker hoor! En weer zo mooi in beeld gebracht!!

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mmmmmmmmmmmmmmmmm!!!
    Heerlijk!
    Liefs Theetje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm... die wil ik ook eens gaan proberen :)
    Groetjes en een fijne week!
    Liza
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O, dit ziet er gewoon te lekker uit! Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit recept ga ik zeker uitproberen. Wij hebben afgelopen zondag ook heerlijk gesmuld van een aardbeientaart, de foto's staan op mijn blog.

    Hoe is het met de dames uit je fotoalbum?


    Groeten van Juffrouw Mier

    BeantwoordenVerwijderen