2 juni 2013

Kringloopgoud


Afgelopen donderdag ging ik met mijn vriendin Susan naar de plaatselijke kringloop en...ik vond goud!!!
Eigenlijk speur ik altijd naar grote boeken * omdat ik daar zo fijn enveloppen mee kan maken en cadeautjes mee kan inpakken
Maar achter een rij grote boeken, waar niets voor mij tussen stond, daar lag 'ie!
De 'Niet bloeiende planten' gids uit 1967 * een klein boekje met prachtige getekende illustraties
en dat voor 50 cent :)


Ik knipte en knipte - niet alles even recht in het kader van imperfectie
Naaide de plaatjes met een zigzagsteekje aan een dun kartonnetje
rond stickertje plakken (die ik in februari won bij Studio Stationary), gaatje erin, touwtje eraan..
En nu heb ik een hele stapel geweldig mooie labels


Ik maakte er zoveel * die krijg ik in geen jaren op! 

Ik geef daarom weg, gewoon omdat ik dat leuk vind
* drie gezellige 'niet-bloeiende-planten-elke-dag-zaterdag-label-pakketjes' *
Laat gewoon even een reactie hieronder achter als je dat leuk zou vinden.


Dan nog de beloofde uitslag * waar gaat het doorgeefboek waar ik gisteren over schreef naartoe?
de uitslag van Random.org vond ik wel grappig
Merula won als nr. 32, maar zij wil helemaal geen boek, ze wacht tot de film te zien is
dus als tweede en echte doorgeefwinnaar kwam Mokasblog (leuke blog trouwens!) uit de bus

En Merula, het boek schijnt echt verfilmd te worden! Ga je dan mee naar de film?
Misschien wel met alle lezers van dit doorgeef-kettingbrief boek, dat zou leuk zijn!

Met dan aan BeColorAnd van wie ik het boek kreeg

57 opmerkingen:

  1. Ik zou graag de drie gezellige 'niet-bloeiende-planten-elke-dag-zaterdag-label-pakketjes' winnen, ik vind ze heel leuk en vrolijk. Oh zo leuk die hele stapel. Hopelijk win ik, liefs Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooooooooooooooooooooooooooh wat een geweldige vondst zeg en wat heb je dat leuk gedaan :-)
    Heerlijk hè die boekjes, ik weet de schaar ook altijd fijn te hanteren hihi.
    Natuurlijk waag ik een kansje, te leuk! x Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ow, deze zijn heel erg leuk.. ik waag een kansje! van harte trouwens Mokasblog, ben benieuwd wat je van het boek vindt. En iedereen een hele, hele fijne zondagavond... Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie labels. Ik waag graag een gokje. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke labels, ook goed te gebruiken als boekenlegger! Ik doe graag mee voor een kansje. Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk, ik waag een kansje en doe mee.

    Groetjes,Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke labeltjes, ik doe ook graag mee.
    Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. o haha wat een goeie! Dan gaan we inderdaad samen naar de film (en iedereen die nog meer mee wil!) Wat toevallig dat er ook echt een film van komt.
    Je labels zijn ook leuk. Heerlijk klusje is dat om te doen. Ik moest wel lachen om de titel van het boek..... klinkt een beetje sneu

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Aiaiai, dat heb je weer eens heel leuk gedaan! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik beloof dat ik ervan zal gaan bloeien!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuk idee zeg... Ook ik sluit weer aan in de rij hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een fantastisch idee die labels zo! Geloof dat ik nog niet zo thuis ben in de wereld van de kringloop. Binnenkort de enge lift bij onze kringloop maar proberen (o bibber als ik eraan denk breekt het zweet me al uit!) en toch gaan kijken..... ben benieuwd of ik ook nog wat leuks kan scoren ;)
    O en een gokje naar een paar van jou mooie labels wil ik zeker wel wagen, vind ze echt schitterend!! Dus doe ik graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een fantastische vondst!
    Ik wil ook graag meedoen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wauw echt een stukje goud... Ik doe graag mee!!
    Maren (hoemmelke.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik wil ook wel meedoen! Heb laatst ook zo'n boek gekocht, maar daardoor ben ik nu steeds planten aan het opzoeken ipv dat boekje te verknutselen. Wel heel leuk hoor. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Super leuke labeltjes! Ik waag dan ook graag een kansje!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh gaaf! Wat een goeie vondst! En je tip over die grote boeken, daar ben ik ook blij mee, thanx! En ja, ik doe graag mee!
    Groetjes, Maaike (frisse rommel)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi,
    Ik doe graag mee, erg fijne vondst. Mocht ik winnen, dan maak ik een setje voor jou om terug te geven. (niet om je om te kopen hoor!)
    groet,
    Kristel

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Helemaal leuk die labels, ik waag een kansje!!

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Erg leuk gedaan en ik doe ook graag mee:)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ik waag ook een kansje , wat een leuk idee....dat zal velen inspireren
    groetjes Renee
    www.vanrenee.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een leuk idee!
    En dat foto-album dat je gevonden hebt, dat vind ik helemaal geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Echt superleuk zeg. Ik wil wel van die leuke labels winnen hoor :-)

    Groetjes Nicolle

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat leuk, mooie plaatjes! Ik maak graag kans op zo'n leuk setje!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oh Janina, wat een leuke labels! Zo kleurrijk! Ik wil die ook wel winnen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. upcyclen, het leukste dat er is! Al zou het winnen van zo'n labeltjes ook wel errrug leuk zijn... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een leuke give away daar doe ik graag aan mee.
    Groet Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  28. die labels zijn echt mooi dus ik doe graag mee
    groetjes
    lenie van bijleonie

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Geweldige labels!
    Ik doe mee hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat heb je ze leuk gemaakt,heel apart,ik waag ook graag een gokje!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een leuke labels, ik waag mijn kans

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hoewel ik reeds een winnaar ben, waag ik nog wel een kansje want ik vind die labels subliem!! Heb je mijn reactie (adres) gekregen??

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Tjone tjonge-je maakt te leuke dingen maar durf het niet meer aan-met die shit post. Prachtige kaartjes en lief van je om weer te delen. Fijne week Janina-xxx-Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik meld mij alvast aan om mee naar de film te gaan! :-)
    Oh wauw, die labeltjes zijn echt super super super!! Wat kan jij toch steeds stijlvolle dingen maken, echt waar! Dus ja, ik doe hééél graag mee, ben gek op alle spulletjes die jij maakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een superleuk idee! En ik doe dus graag mee:)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ik zat al te 'ooh-en' en 'aah-en' bij het zien van de foto's en nu blijkt dat je ze ook nog weggeeft! Joepie!! Ik hou me aanbevolen :-).

    Liefs, Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Geweldig je labeltjes! Ze zijn superleuk. Ik kocht laatst een heel groot natuurboek voor kinderen bij de kringloop, ook met allemaal getekende platen... Zo mooi! Maar daar durf ik niet in te knippen, bovendien vindt Tijn dat ook niet oké ;-) Dus ik zou ook wel heel graag wat van je leuke labeltjes willen winnen. Fijne nieuwe week! Xx Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat een super idee! Zo mooi...ik zou heel,heel graag winnen?

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat zijn ze leuk! Ik doe dam ook graag mee. Pascale x

    BeantwoordenVerwijderen
  40. O, zo'n schat; wat kun je daar ongelofelijk blij mee zijn hè. Goud voor vijftig cent. Maar eigenlijk onbetaalbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Oh fijn... Een kansje wagen, je weet maar nooit ;) en anders gaan we dat zelf eens moeten proberen hè ;(

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wat een leuke labels heb je gemaakt...durf pas sinds kort in tijdschriften & boeken te knippen...dus dit brengt mij weer op ideeën.
    Doe niet mee met je "weggeef actie" , maar er zijn genoeg liefhebbers:)
    groetjes,
    Letty/Elle-Bee

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Tsjonge wat een belangstelling voor de labels, maar ze zijn ook erg leuk! ik ga maar weer eens een gokje wagen...en doe mee.
    Dat idee om naar de film van het Ketting(brief)boek/doorgeefboek te gaan vind ik helemaal leuk! Ik ga mee!!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Deze zien er wel heel gezellig uit! Ik ben gek op illustraties dus ik wil wel een gokje wagen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Oeh ik ben echt verliefd op dat soort illustraties! Mag er ook graag naar zoeken in de kringloopwinkel en als ik op internet naar dit soort prenten zoek dan ben ik zomaar ineens een uur verder ;) Ik waag dan ook graag een kansje voor die prachtige labels!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Dat is inderdaad een gouden vondst dat boekje! De labels zijn enig! Dat genaaide randje en gekleurde bolletje maken het helemaal af! Ik doe graag mee. Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  47. PS Wat vond je zelf van het boek? is het de moeite waard? ben erg benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Wat een afgedankt boekje voor de een is, is goud in de handen van een ander. Dat maakt de kringloop zo waardevol! Mooie recycling, mooie labels! En bedankt voor je lieve berichtje op mijn blog van gisteren...

    Liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Wat zijn ze leuk geworden en heerlijk dat je/we er zo van kunnen genieten!
    Een paar weken terug kocht ik bij onze kringloop ook zo'n soort boek over wilde bloemen. Ik moest gelijk aan vroeger op de lagere school denken, dat we met de klas bloemen gingen plukken en dan in zo'n boekje gingen opzoeken wat we hadden gevonden. Nu loopt Koert met dat boek door de tuin alsop we het al jaren in de kast hebben staan :)
    Fijne Week!
    groetjes,
    Liza

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Wat ontzettend leuk creatief gedaan die labels!!! Ik maak graag kans ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  51. geweldige vondst én heel mooi gemaakt!
    ik doe dus graag mee ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Ik probeer het (al is het al een hele rij)

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Wat een mooi idee. Ik ben ook al een tijdje op zoek naar ideeën om van prachtige oude prenten iets te maken. Bedankt voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  54. oh!! Ik heb net je blog ontdekt via de pin van deze labels op pinterest en merk dat ik waarschijnlijk hopeloos te laat kom om nog een setje te winnen zeker? Of zijn er nog te geef? Please please me ;-)
    Zelf ook een gigantische kringloop adept, dus fijn je blog ontdekt te hebben!

    BeantwoordenVerwijderen