26 mei 2013

Lapjesdeken


Ik naaide een lappendeken, van 56 lapjes verschillende stof. Het knippen van de stof vond ik best een tijdrovend, maar wel ontspannen, klusje. Lapjes van zo'n 16 x 16 cm van de kringloop, designstofjes, stof van de markt in Eindhoven, de Boerenbonthal in Amsterdam, lapjes die ik kreeg van medebloggers en ook die ik kocht bij Julija's in Antwerpen. En natuurlijk ook stof die ik kreeg via twee lapswaps. Ook zijn er lapjes bij waarvan ik me echt niet meer kan herinneren hoe ik eraan gekomen ben, stofjes die echt al jaren in de kast liggen. Maar een overeenkomst hebben ze...ik vind ze allemaal mooi!



Het aan elkaar stikken was een makkie en ging lekker snel. Voor de achterkant gebruikte ik een zacht wit stofje, het is geen fleece en ook geen badstof. Ik zou niet weten hoe ik jullie kan uitleggen wat voor stof het is, een gewoon lekker zacht dun warm stofje wat ik samen met een wit paspelbandje vastnaaide. Een tussenvoering gebruikte ik niet omdat ik het dekentje niet te dik wilde maken.


Ik ben echt enorm blij met het resultaat, ik denk dat ik er nog eens eentje ga maken! Maar eerst nieuwe kussenhoesjes voor op de bank, in een fris vrolijk kleurtje.

48 opmerkingen:

  1. Moooooi! Prachtige kleuren en printjes hoor!
    Ik ben gek op lapjesdekens :-)

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie deken is het geworden.
    En dan ook nog 56 verschillende lapjes.
    Heel mooi.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldig resultaat! Echt heel tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. waauw, daar heb je zeker lang aan gewerkt? Sommige lapjes zijn zoooo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Te leuk ! Die van mij is ook bijna klaar. Alleen nog achterkantje, ik denk dat ik inderdaad ook geen tussenvoering doe.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi geworden! De kleuren matchen ook goed. Ik zit nu in de knip- en uitzoekfase. Ik ben wel nieuwsgierig naar de achterkant die je gebruikte, ik ga voor fleece. Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig! De mijne is sinds gisteren ook af, ik moet er nog wel foto's van nemen en dan verschijnen ze wel eens op de blog.
    De jouwe ziet er alleszins netter en rechter uit, haha! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oooooh wat een werk! wat knap van je dat je doorzet. Hij wordt prachtig!groetjes kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig mooi en heerlijk lijkt me
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  10. OOO da's pas echt genieten van al die mooie stofjes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat mooi,.. wat een uren heb je daar aan besteed.
    En veel geduld uiteraard, knap hoor! Ik doe het je niet na.
    Ik zie ook een klein stukje van een mooie stoel.
    Krijgen we daar ook een blog over?
    Groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Echt gaaf! Ik heb me voorgenomen om deze winter toch ook maar eens een naaicursus te gaan volgen. lijkt me zo leuk om ook met stofjes aan de slag te kunnen.
    groet,
    Kristel

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat is die mooi geworden zeg!
    Fijne week!
    groetjes,
    Liza

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie manier om al die lapjes te verwerken, wie weet waag ik me er ook eens aan! krijg er helemaal zin in als ik jouw deken zo zie ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat leuk geworden zeg! En inderdaad herken ik wat lapjes geloof ik van de swap.... oa die met de bussen :).

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gigagantisch mooi!!!

    Lieve groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel leuk, deze lappendeken. Dit wordt een blijvertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel erg mooi! Daar ga je veel geniet van hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh, wat is die mooi, zoveel leuke printjes en stofkes! Echt een 'feel good' dekentje!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lijkt me heerlijk, omhuld zijn met prachtige prints.... dubbelwarm!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. jeetje het lijkt me een enorme klus maar dan wel met een heel mooi en dankbaar resultaat! Van het stofje met de oranje, geel en licht groene bloemen heb ik een oude kussensloop.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een super mooie stofjes, leuk zo bij elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooi. Dat snijden of knippen is idd het meeste werk. Succes met de kussenhoesjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Da's een super mooi dekentje-wat een werk maar wat een mooi resultaat!!! En FUCK: nog geen post ontvangen helaas. Goede week gewenst-xxx-Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtig! En zo gezellig al die verschillende vrolijke stofjes :-)
    Ik wou dat ik ook zo goed was met de naaimachine.... :-(
    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtig ... prachtig !!!
    liefs biefrul ,
    bieke29.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mooi project. Brengt me op een idee ...

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een leuke herinnering met al die lapjes en natuurlijk een mooi resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. engelengeduld loont, dat is duidelijk! Heel schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Janina!! Keischoon zeg!! En een superidee om veel kleine stukjes te verwerken. Ik vind het echt een pracht van een dekentje, onbetaalbaar! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. ik ben gek op zeteldekentjes, kan niet zonder als ik voor TV zit, maar dit zou wel mijn favoriet zijn. Héél mooi gedaan! Geduld is toch een schone deugd hé

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Leuk zeg!! Heerlijk al dat stof. Heb van het weekend een tas voor mijn dochter gemaakt ook van stofjes die ik nog had liggen...zo leuk!!
    Groetjes, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een super idee..zo heb je al je lapjes die je mooi vind bij elkaar..liggen ze niet meer uit het zicht in bakken en dozen!
    Als ik de tijd kan vinden....:)
    groetjes,
    Letty/Elle-Bee

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat mooi en zo leuk dat je ook nog weet waar de lapjes vandaan komen.
    Succes met de hoesjes.

    Groetjes
    VanLiesbeth.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat gezellig zo'n lappendeken met allemaal verschillende lapjes met een verhaal en soms ook niet. Geniet ervan! En ben benieuwd naar je nieuwe kussenhoezen, maarreh die stoere vond ik toch ook wel errug leuk.
    Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Leuke deken Janina! Ik spaar ook al lapjes (met name van oude kleding) om een lapjesdeken te maken voor mijn dochter die dit jaar 18 wordt, met lapjes van oude kledingstukken uit haar kindertijd. Hoop dat ie net zo mooi wordt als die van jou. groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ik zie daar trouwens zo'n superleuk stofje tussen met oranje en fluoroze bloemetjes...enig idee nog waar dat vandaan kwam...? :-)

    BeantwoordenVerwijderen