13 maart 2013

Fun met (een pak) appeltaart


1 * Dat ik graag een lekkere taart bak, dat weten jullie wel. En echt, ik maak zelf taarten met bloem, boter, eieren en suiker, maar gebruik ook regelmatig een pak uit de supermarkt. Waarom niet, ik vind het soms gewoon lekker makkelijk. En nieuwe bakmixen, daar loopt het water me van uit de mond, die moét ik uitproberen. Deze mix was nieuw voor mij, dus ik kon niet anders dan deze kopen, ditmaal bij de Eko Plaza.

2 * En als ik dan zo'n kant-en-klaar pak ga bereiden...dan voeg ik wel mijn eigen 'twist' toe, ditmaal door stukjes verse mango mee te bakken.


3 * En toen bedacht ik me iets wat ik las op internet, ik kwam het tegen bij Susan en Ingrid (sorry, ik kan hun blogberichtjes die hierover gingen niet terug gingen, maar alle eer aan deze dames die mij op het idee brachten).

4 * Ik knipte een kartelrandje, stempelde wat, knipte en plakte een slingertje en maakte een strikje vast en had een leuke milieuvriendelijke kaart gemaakt. Al weet ik niet of iedereen hiervan de lol nou echt kan inzien, maar ik vind het wel grappig.


6* O ja, deze bio bakmix is van het merk Joannusmolen. Ik vond het erg lekker, het is een beetje 'zoutig' deeg. Maar eerlijk-is-eerlijk, je moet er wel van houden, niet iedereen hier in huis was er enthousiast over. Ik zou zeggen, oordeel zelf, smaken verschillen (gelukkig)!

16 opmerkingen:

  1. Leuk, bedankt voor de tip.
    Vlak bij mijn werk zit een eco plaza ik ga er morgen meteen naartoe.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmmm, hij ziet er wel heerlijk uit.
    Goed idee met mango erbij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij ziet er heerlijk uit! Ben nu natuurlijk erg nieuwsgierig naar de smaak (dan wel mét mango, mmm)
    En de kaart, superleuk :D yeeeh voor recycling!

    Fijne avond en alvast een héle gezellige, mooie dag morgen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wel een verantwoord kantenklaartje dus. ziet er lekker uit

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh mango!
    Het ziet er heerlijk uit maar als je het over een iets zoutig deeg hebt, dan mag iemand anders de bodem opeten haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er lekker uit!! En wat een leuk idee om van de verpakking een kaart te maken!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey lieverd ja nog effe hè en dan heb je een feestje...morgen ben je jarig als ik dat goed in mijn agenda had genoteerd ;).
    Uhm ik weet eigenlijk niet zeker of ik erover geblogd heb, maar heb wel pas zo'n kaarten gemaakt...niet zo mooi als de jouwe, dus krijg ik hier weer inspiratie van jou...toch mooi dat het zo werkt hè?!
    Ik zag het bij Vera op haar profiel van Postcrossing en heb die tekst nu ook op mijn profiel staan :).
    Een hele fijne verjaardag morgen! Warme groetjes en knuffels van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb by the way een Bambi Give Away :). Je bent van harte welkom om mee te doen. Knuff!

      Verwijderen
  8. Nom, nom, klinkt heerlijk met mango!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En een taart én een kaart: helemaal goed! Benieuwd naar de smaak ook. Ziet er in ieder geval wel lekker uit zo! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk,het water loopt me in de mond en de kaart is zeker een leuk idee,ik kan er in elk geval de lol wel van inzien!:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind dat idee voor die kaart echt super. Leuk geworden! Die taart ziet er wel lekker uit hoor!

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha, ik vind het echt een hele goeie kaart!
    Leuk idee, leuk uitgevoerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik hoop dat meer mensen de lol inzien van die kaart. Duurzaam, creatief, persoonlijk en gewoon heel leuk om te zien... ik maak veel dingen zelf om die reden als ik een cadeau geef. Ook leuk als iemand alleen geld vraagt voor z'n verjaardag; geef je toch iets waar je tijd en aandacht aan hebt besteed in plaats van kaal een envelop met kant-en-klare kaart...

    BeantwoordenVerwijderen