5 maart 2013

Comfort Food


Dit is bananenbrood
* althans, zo wordt het genoemd in dit recept *

maar gezien de hoeveelheid suiker
is de naam bananencake waarschijnlijk meer op zijn plaats

Maar wat doet de naam er eigenlijk toe?
* het is gewoon erg lekker *
Zowel warm, net uit de oven met een heerlijke kop thee
als afgekoeld de volgende dag
hoe het de dag daarna smaakt, geen idee
want dan is 'ie namelijk hier al lang op

Deze bananencake of brood valt écht onder de noemer 'Comford Food'
- en een supersimpele bereiding, ook fijn! -


En om te voorkomen dat de link naar het recept niet meer werkt..
dat zal namelijk niet de eerste keer zijn
hieronder het recept
met alle eer aan Shelley die het recept op All Recipes heeft geplaatst

Meng goed door elkaar
250 gram bloem
1 tl. baksoda en een snufje zout
115 gram boter
115 gram bruine suiker
2 eieren
500 gram goed rijpe geprakte bananen

Doe het mengsel in een beboterde cakevorm 
en 
bak het ongeveer 1 uur in een op 180 graden voorverwarmde oven

19 opmerkingen:

  1. Ziet er super uit. Dat probeer ik deze week nog uit. Verder ben ik een beetje verward: moet brooddeeg niet rijzen? Of kan het ook zonder?

    http://homeiswherethedachshundis.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Rijzen is niet nodig met dit recept, gewoon alles goed door elkaar mixen en klaar is je beslagje :)

      Verwijderen
  2. oe bananenbrood! Bij mijn favoriete koffietentje (waar ik altijd mijn chai tea-tje bestel). Neem ik ook af en toe wel eens een stukje bananenbrood, mjam. En ja ook omdat dat volgens mij niet zo heel slecht is.... Ik ga eens poging doen om het zelf te maken met jouw recept. Bij die "van mij" zitten ook nog stukjes walnoot trouwens...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed idee die stukjes walnoot, ga ik de volgende keer ook eens uitproberen!

      Verwijderen
  3. Ik zie ook altijd op het internet 'Banana bread' staan, raar maar waar... Die van jou ziet er super lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mmmm your comfort food looks delicious!!! Who cares if it's bread or cake as long as its banana-licious!!!
    Love
    AMarie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lijkt me lekker,ga ik zeker eens een keer maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ben gek op dingen waar banaan inzit, ga deze zeker ook een keertje bakken!!!

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mmmm, klinkt heerlijk. Jammer dat je nog geen geuren kunt ruiken via de pc :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit klinkt lekkerrrr! brood...cake... who cares ;) alleen al om die geur in huis zou ik 'm willen maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind de naam bananenbrood wel handig! wanneer kun je nu zonder schuldgevoel cake eten? juist wanneer je het brood noemt en ...brood heb je nodig dus 1,2,3,4 plakjes, no problem!
    ziet er heerlijk uit jum jum!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb hem vanmiddag met de meiden gemaakt: heerlijk!!!! Heel erg bedankt voor het delen van het recept!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou, ik ben inmiddels verslaafd aan deze cake.... terwijl ik helemaal niet zo'n bakster ben, kun je nagaan! Heb hem net gemaakt met in plaats van banaan, rozijnen en een uitgeperste sinaasappel. Ook lekker. :-)

    BeantwoordenVerwijderen