5 januari 2013

Van deken naar tas



Voor 50 cent kocht ik bij de kringloop een oude verhuisdeken, met prachtig gekleurde strepen....
ik zag er gelijk een paar mooie, grote, vierkante vloerkussens in, leuk voor de volgende winter. Want nu ben ik nog steeds heel blij met mijn herfstkussens. Dus de deken werd gewassen en heerlijk naar Robijntje ruikend op de stapel lapjes gelegd.

Tot ik afgelopen week de 'handtas met de verzonken rits' uit het boek Zo Geknipt ging maken. Op zoek naar een lapje viel mijn oog op de deken...mmmm, de volgende winter is nog ver weg, voor die kussens komt er vast nog wel een ander leuk lapje of dekentje op mijn pad. Niets kussens, een tas maakte ik van de deken!

Het patroon uit het o zo mooi vormgegeven boek is echt een toppertje en met een geweldige stap-voor-stap beschrijving met foto's, ik kan het iedereen aanraden! Ik maakte de tas bijna exact zoals in het boek. Alleen de hengels maakte ik korter en heb ik niet aan de zijkant bevestigd en aan de binnenkant bovenaan de tas naaide ik (met de hand) nog een extra paspelband, met daarlangs een rood/wit geblokt bandje, ziet er nog iets mooier afgewerkt uit.

Het patroon van de tas is het eerste patroon wat ik uit dit prachtig vormgegeven boek maakte...op naar het volgende. En om een stok achter de deur te hebben en mijn 'naaiskills' te verbeteren, doe ik mee aan de Zo geknipt sew along...jullie ook?

De kaartjes gaan naar de eerste vijf reacties van gisteren: Emmel, Eva Maria, Huis in de Provence, Leonie, Jenneke en Ziza Zipper...ok, het zijn er zes :) Als jullie je adres mailen dan komt er een kaartje naar jullie toe (elkedagzaterdag<ad>hotmail<dot>com)

48 opmerkingen:

  1. Leuk!! Ik kocht het boek onlangs in Luxemburg! Die verzonken rits vind ik nog een lastige eigenlijk. Nog tips??
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat een super tas! Ook helemaal een model voor mij. En de deken vind ik ook heel mooi. Helaas kom ik zoiets tot nu toe hier nooit tegen. Veel plezier ervan! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijne tas he? Ik heb hem ook gemaakt en bedenk me nu dat ik er op mijn blog geen linkje bij heb gezet. Het is inderdaad een heel duidelijk boek en ook ik heb me opgegeven voor de sew along. Wordt vervolgd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa zat ik er WEL bij ♥♥♥♥♥...............nee lieffie toch niet moet eerlijk zijn heb ff terug gecheckt maar had bij leonie een haha ha reactie gegeven ik sta er zelf pas later bij hihihi xxx
    anders heb ik straks blogland op me hangen ( grapje )

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk idee, Janina! En wat kun je dat netjes....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super idee! En inderdaad zo netjes gemaakt. Echt heel mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heeel leuk! Wat je allemaal kan doen met een verhuisdeken :)
    en super dat ik een kaartje ga ontvangen, mailtje is onderweg!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. WOW!! Wat een juweeltje!! Complimenten hoor!! Dat boek wil ik ook :D! Ik blijf worstelen met ritsen etc, dus als ik zie hoe prachtig jouw tas is geworden krijg ik meteen de kriebels om ook te beginnen! Maar... eerst het boek dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Waauw... die is echt tof. Lijkt me best moeilijk, met zo een dik stof, maar geeft wel een heel leuk resultaat. En bedankt voor de tip van de hengsels. Ga ik ook eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Pracht van een tas... ik heb ook nog een verhuisdeken ergens in een kast liggen... misschien dat ik die ook maar weer eens tevoorschijn moet toveren!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie tas! En dat van een verhuisdeken!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. oh ! tof dat je dat met zo'n deken hebt gemaakt !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. o zo'n tas wil ik ook! en jeui, ik mail je mijn adres

    BeantwoordenVerwijderen
  14. O wat leuk, Janina! Prachtige stof zo. En een kussen is trouwens ook een goed idee..ik heb zelf ook twee van die dekens liggen. Ik had ze gekocht voor de hond, maar tot nu toe kan ik het nog niet over mijn hart verkrijgen (te mooi voor dat stinkbeest;)) en liggen ze nog netjes te wachten..misschien wel tot ze een tas of kussen worden!!
    Maar zo goed naaien kan ik niet vrees ik!
    Je tas is echt heel mooi en ik kijk ook vol bewondering naar al je letters en pijltjes op de foto's. Hoe doe je dat?
    Fijn weekend nog!
    Groetjes, Maaike (frisse rommel)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Die deken kon geen betere bestemming krijgen, wat tof gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. fijne tas seg! Echt een hip geval! Ik zou er niet aan durven beginnen, maar vind 'em alleszins geweldig! fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wow, dit heb je echt goed gedaan. dat idee van het deken is echt tof! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat heb je echt heel erg mooi gedaan! Ik vind het echt onwijs knap!
    Die schattige poppetjes vinden de tas zo te zien ook helemaal top!
    Jeeh! Leuk dat je een kaartje naar me wil sturen!

    Groetjes Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. O, supergave tas! Goed zijn die verhuisdekens hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat gaaf van je. Super leuk

    groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ziet er super uit! En 50 cent, dat is helemaal niets :-) Bij ons in de kringloop verkopen ze geen wollen dekens meer onder de 10 euro, gelukkig hebben we nog de rommelmarkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Leuke tas zeg! Die maak ik zeker ook dit jaar (heb nl dezelfde stok achter de deur ...) En ik mail je dadelijk mijn adres, leuk zo échte post!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Net een geluksmomentje gehad toen ik de brievenbus openmaakte : een superleuk kaartje, gepost in Nederland, raad eens van wie?? Hartelijk dank, het vrolijkt meteen mijn bureau op!

      Verwijderen
  23. Ik vind het zoooooo knap dat mensen zo mooi kunnen naaien! Ik ben heel creatief maar dat kan ik dus niet. Wat een prachtige tas; die kleuren en de afwerking... toppie!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. wat leuk die tas!! Enne leuk een krtje, ik stuur je direct even een mailtje.
    Gr. Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat mooi gemaakt deze winterse tas, erg leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. o die is zo mooi, de paspel geeft hem de perfecte look :)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Kei schoon gedaan!!! Zalige kleuren ;-) IK link je vandaag want heb een rompertje met memoryprintje versierd...

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Gaaf, wat een goed idee! Zal erg stevig zijn :)

    groetjes, Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Echt heel mooi gemaakt hoor! Supergaaf!
    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  30. zoo tof, echt een heel speciale tas en toch zo simpel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Oh dat vind ik wel een héle gave tas, zeg! Ik ga het boek eens opsnorren... En ik heb ook nog zo'n fleurige oude dekens liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Mooie tas! Gewelidig leuk uit zo'n oude deken!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Je moet het er maar in zien hé als je zo'n deken tegenkomt. Dat is knap gedaan zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. leuk gedaan, lekker aaibaar wintertasje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. He leuk deze tas heb ik ook een keer gemaakt!!
    Mooi met die deken,
    ook genoten van je andere berichtjes,ik ben weer bij nu:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel tof


    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Oh wow een kringloop waar ze voor zo weinig geld een deken verkopen, hier willen ze vaak de hoofdprijs. Kwam een paar maanden geleden pttpostzakken tegen, nee niet die mooie en daar wilden ze geloof ik €20 voor hebben. Mmm in diezelfde kringloop vragen ze dan wel weer een kwartje voor kinderboeken...
    Maarreh ik dwaal voor de verandering weer eens af....te gek hoor die tas wat je ervan gemaakt hebt...kussens waren ook mooi geweest, maar och wie weet heb je nog genoeg over of kom je weer eens zo'n mooie lap tegen.
    Oh ik moet hoognodig aan de slag met mijn naaimachine, maar heb nog zoveel andere klusjes liggen. Misschien toch maar eens wat gaan doen met mijn snipverkouden hoofdje ;). Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen