12 januari 2013

Orde met de rits


Ik vind het geniaal...het boek Zo geknipt van Sanne en Riet . Duidelijke patronen en...

een heel uitgebreide werkbeschrijving met foto's. En echt, ook voor de beginnende naaiers is dit boek te doen, hoeveel naaiervaring je ook hebt...voor iedereen wat wils in dit boek, fijn dat het maken van deze boeken helemaal hip is op het moment. Stiekem hoop ik op een vervolg...met alleen maar geweldige tassen!


De dochters die gisteren en eergisteren jarig waren, hadden als verjaardagswens geld...mmmm, beetje saai. Dus naaide ik voor hen een ritstasje, recept nummer 18 uit het boek. Het polsbandje liet ik weg, maar verder werden de tasjes geheel volgens de beschrijving van het boek in elkaar gestikt.


De make-up tasjes werden gevuld met leuke 'make-up dingetjes' zoals mascara, miniverpakking crème, haarserum enz.., gewoon een leuk cadeautje. En dat geld...dat kregen ze ook hoor :)

Maar handgemaakte cadeautjes...ik blijf het de leukste cadeautjes vinden, om te geven én te krijgen!

36 opmerkingen:

  1. handgemaakte cadeautjes vind ik ook altijd het leukste! :)
    nu ik deze foto's zie, snap ik echt niet dat ik nog niks uit het boek gemaakt heb! terwijl ik hem toch al een paar maanden in huis heb, haha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ze zijn erg leuk geworden!!! Daar waren ze vast blij mee! Ben erg benieuwd naar het boek, snel maar eens langs een winkel waar ze hem verkopen en eens even kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit lijkt me echt een aanrader, dank je voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Handgemaakt is leuk, dat wil zeggen, áls het wordt gewaardeerd. Ik heb me met kerst gewaagd aan handenwarmertjes onder de kerstboom. Ik zal maar niet vertellen wat de reactie van zus'lief' was en die klont moet ik dan maar weer doorslikken. Gelukkig wemelt het hier van de gelijkgestemde zielen. Ik vind het namelijk wél helemaal geweldig als ik iets krijg waar aandacht en liefde inzit. x Syl Oh en dat boek heb ik nog niet.... moet wel eigenlijk dus?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Syl! Haast je naar de boekenwinkel :-) Héél mooie aankleding voor dat geldkadootje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb recept 18 uit Hét Boek ook pas gemaakt, die werkbeschrijving is steengoed!
    Je hebt er een mooie twist aan gegeven met de sierbandjes!
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze zijn heel goed gelukt. Ik vind de stofjes ook zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, ze zijn echt heel mooi geworden !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi hoor! Als ikjouw omschrijving van het boek hoor, krijg ik weer een beetje hoop....;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ze zijn SUPERRR! Echt knap gemaakt, ook al doe je het uit een boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ziet er prachtig uit.
    Ik heb het boek, n.a.v. dit blogje, vandaag besteld. Ben benieuwd wat ik er van bak. Ik heb er zin in in ieder geval om iets anders te maken dan alleen kleren.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ziet er leuk uit!!
    Ook ik probeer altijd bij een cadeautje geld iets creatiefs toe te voegen geeft net iets leuker.
    Jij bent hier goed in geslaagd, zullen ze vast blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. En Ja-ni-na de hoes voor mijn machine zat in een avond in elkaar, inclusief patroon verzinnen :) Jij kunt het ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ken het gevoel van twee kinderen vlak na elkaar jarig en de wens om geld, erg leuk gedaan zo met die mooie tasjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. mmmm,misschien moet ik dat boek toch ook maar aanschaffen, het begint te kriebelen...
    Deze zijn onwijs leuk hoor!
    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hm...denk al weer tijden om te gaan naaien. Misschien nu toch maar doen:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh,en je tasjes zijn superleuk trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. oh jee oh jee... die naaimachien en ik, worden we ooit goede vrienden?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. vind ik toch zo knap hey !! ik ben echt heel onhandig op het naamachientje.
    erg mooi geworden
    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ze zijn de max hé en voor groot en klein, jongens en meisjes ( ik heb er 16 achter de kiezen) Mooie uitvoering ook deze, heerlijk meisjesachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooie tasjes zijn het geworden.
    Heb even bij bol gekeken.
    Leuk boek.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ze zijn niet mooi maar prachtig!

    Zeer leuk stof gebruikt!
    Marina x

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat zijn ze mooi! Leuke manier om zo het geld te geven, hoe vonden de jarigen het?
    Ik vind vooral de stof die je voor de 'onder'kant hebt gebruikt erg mooi.
    en idd.. Yeeh, voor handgemaakte cadeautjes! (hoewel ik het zelf te weinig doe, misschien wel een goed streven voor dit jaar..

    Nog een gezellige zondag, en warme groeten,
    Kim

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dat is een prachtige cadeauverpakking geworden, super leuk!

    Groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Super en mooi met dat stukje kant in de boord! Ik naaide het ook al deze week en ik vind de beschrijving heel goed en duidelijk! Een echte aanrader, niet,!?

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een mooie tasjes. Ga het oek meteen zoeken. Succes met de verdere patronen,
    Groetjes saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Oh! Zeer mooi! Aan die tasjes wil ik me ook wel nog eens wagen. Ooit.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Super leuk cadeau. Ik was al blij met dat tasje geweest ook al zat er geen geld in ;) Jammer genoeg ben ik niet goed met naald en draad want ik vind het een heel leuk ontwerp.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een mooie stoffen- & kleurencombinatie heb je gebruikt!

    BeantwoordenVerwijderen