22 januari 2013

Dag "Snelle Jelle"


Op suikerwijzer.nl vond ik tijdens mijn zoektocht naar suikervrije zelf te bakken koekjes een recept voor een suikervrije ontbijtkoek. Ok, je moet er (misschien) even voor naar de eko-winkel, maar als je alle ingrediënten in huis hebt is het verder echt een makkie. Gewoon alles even met een lepel door elkaar roeren en bakken maar.

Ik maakte hem al meerdere keren, soms naturel, maar ook met een handje nootjes of gedroogde kersen en abrikozen. En gisteren bakte ik de dubbele hoeveelheid, ook een voorraadje voor in de diepvries. De 'Snelle Jelle's' komen er hier niet meer in ;)

14 opmerkingen:

  1. heerlijk! groot gelijk, die snelle jelle's zijn alleen maar calorieën bommen. Dankjewel voor de link naar deze site, ik zou er ook eens rondneuzen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben nochtans zot van Snelle Jelle's, elke keer ik in Nederland ben sla ik een voorraad in :-)
    Ik ga het zeker proberen, want wij zijn grote fan van ontbijtkoek (peperkoek zeggen we in België)!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sjonge, haast ongelofelijk dat suikervrije koek lekker kan zijn! Het kan dus en ziet er ook nog eens heerlijk uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind de snelle jelle's al lekker.. Dus deze zal wel geweldig zijn! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Grappig, ik ben net op zoek naar gezonde(re) bakrecepten, dus ik ga het hier maar eens vaker raadplegen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat klinkt goed! Ga deze uitproberen en kijken of ze bij zoonlief ook in de smaak vallen. Lijkt me wel lekker om mee te geven voor school.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hmm ik zou toch bijna aan het bakken slaan! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hmm... die zou hier nu wel op mijn bordje mogen liggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ga binnenkort toch eens langs de Eko-winkel denk ik.......

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen