16 december 2012

Easy X-mas voorgerecht - ook voor vegetariërs

Heb je ze al zien liggen bij de supermarkt?
* Kant-en-klare -alleen maar in de oven/magnetron schuiven-  gerechten voor de kerst *

Nou heb ik daar wel een mening over...en die is niet zo heel positief
 - maar ik heb geen recht van spreken -
want zo'n kant-en-klare 'kerstheerlijkheid' is nog nooit in mijn winkelwagentje beland
en ik denk dat dat zal ook niet snel zal gaan gebeuren

En ach, wat maakt het uit, ben jij iemand die blij wordt van dit soort kerstheerlijkheden
* gewoon je eigen ding doen, dit kopen, bereiden en ervan genieten! *



Maar....
* ben je meer van het zelf iets lekkers maken *
en wil je wel iets heerlijk eten, maar zeker niet uren in de keuken staan
- dan is dit voorgerecht een aanrader! -

Spinazie plaattaart* uit het Robin Magazine  - nog steeds hier te koop
recept van Ria van der Zwaan
Als voorgerecht zeker genoeg voor 8-10 personen
* maak er kleine vierkantjes van...leg die op een bordje *
Maak het bordje gezellig met 
verse blaadjes spinazie, een paar krulletjes Parmezaanse kaas en pijnboompitjes
en je hebt een heerlijk kerst voorgerechtje

Een idee voor een easy kerstdessert deed ik jullie hier al aan de hand
nu ga ik nog eens even 'broeden' op een lekker en simpel te maken hoofdgerecht
enne... ideeën zijn welkom!

* Ik maakte de spinazie plaattaart vegetarisch, liet dus de in het recept aangegeven ham achterwege

9 opmerkingen:

  1. Pffff, ik kan sowieso niet tegen al die kerstongein eigenlijk. Heb ook het idee dat het de laatste jaren extreem is in de supermarkt. Haha wij aten tot voor kort altijd boerenkool met kerst:P, nu neemt iedereen wat mee en dat is ook gezellig, gaat het om toch. Die kant en klaar dingen trekken mij gelukkig ook niet maar ergens gaat het wel in je hoofd zitten dat het allemaal zo chic moet ofzo. Simpel en lekker daar heb ik dan wel weer oren naar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook alweer zo lekker... Heb je toevallig nog een tip voor een lactosevrij kersttoetje???

    Groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt echt heerlijk! Fijne dag nog! Groetjes van Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja die kant en klaar rommel, erg he. Een lekker hoofdgerecht? Pasta met zeekraal en dragon-anijs- roomsaus. Heb ik wel een recept van, roept u maar.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook hier geen kant en klaar-gerechten. Daar houden wij niet van. We komen samen en iedereen maakt wat. Vanwege 2 kleine kids wordt het voor ons lasagne en we gaan knallen met het gebak. En lekkere kleine hapjes verzameld van pinterest, Wat een verslaving. Alvast een fijne week-xxx-Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mmmjammie...ik zit precies wat achter, snel effe bijlezen en genieten van jouw mooie foto's ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijke kerstpost heb je allemaal weer, die houten boom met je harten er in, GAAF. Heb je er zelf nog genoeg gehouden ;-)
    Klinkt lekker dit recept, ik moet mijn menu nog samenstellen en vaak wordt het van alles wat omdat ik niet kan kiezen tussen al die lekkere en mooie gerechten.
    Heppie Hermpie komt met kerst ook bij ons en we houden allebei erg van lekker eten dus dat gaat wel goed komen haha.

    XX

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nee daar doen we hier ook niet aan. Mmm eigenlijk doen we gewoon niet veel aan kerst en sluiten ons het liefste op met z'n tweetjes op de bank of in bed en urenlang films kijken. En af en toe sjees ik naar de keuken, dit jaar zullen panini's het wel worden als ontbijt en/of lunch, misschien een eigen soepie als lunch en tsja wat als avondeten....we zullen zien, maar geen magnetron menu's...ik vind zoiets helemaal niet lekker, net zoals kant en klare sauzen uit een pot.
    Oh ja kerstavond is mijn dochter thuis en die heeft 'knien in ut zoer' aangevraagd.
    Konijn dus met een zuurvlees saus, mmm ben er zelf niet zo kapot van, wel van zuurvlees, maar och als je dochter dst speciaal aanvraagt dan kun je toch niet weigeren, alhoewel ik ernstig heb zitten te twijfelen hihihi, maar mijn moederhart heeft overwonnen.
    Warme groetjes en knuffels!
    Mmm zo jammer dat manlief mijn beroemde quiche niet lekker vind. Och wie weet maak ik die wel voor mezelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jum, leuk blad he die round robin. Kant en klaar, niet echt nee, zeker niet met Kerst. Doordeweeks is het meestal beetje van de supermarkt en een beetje van Sandra maar met Kerst gaan dochterlief en ik een menuutje samenstellen en jouw tips komen daar heel goed bij van pas. Groetje Sandra

    BeantwoordenVerwijderen