11 december 2012

Easy X-mas dessert

Ieder weekend bak ik taart...of koekjes, of taart én koekjes
* Taart bak ik vaak in een kleinere bakvorm dan in het recept staat *
en dan gebruik ik de helft van de ingrediënten
- zodat wij er ook minder van kunnen eten...
tja...tegen sommige verleidingen moet je jezelf een beetje beschermen



Afgelopen weekend maakte ik de Chocoladetaart van Fem
Ik ken Fem helemaal niet hoor, maar wel de taarten die ze maakt
Omdat Ingrid erover schrijft op haar blog
- deze rabarbertaart staat ook nog op mijn 'taarten to do lijstje' -

Ok, dit weekend dus de chocoladetaart van Fem
* een makkelijk en snel recept *
Echt, dit kan iedereen!

De taart is heerlijk - een beetje 'sticky'
oftewel 'kleverig of plakkerig' in gewoon Nederlands
(maar dat klinkt niet zo lekker als 'sticky')

En als je dan een stukje taart op een mooi bordje of schaaltje legt
bestrooi dat met poedersuiker en leg daarnaast
een beetje slagroom - een Nuts in plakjes
* een kerstbal of andere versiering *

En klaar is je o zo lekkere, snel en makkelijk gemaakte en mooi uitziende X-mas dessert!

En voor het recept alle eer aan Fem!

19 opmerkingen:

  1. Oh, als het de Fem is, die ik ken, dan is hij overheerlijk!!! Geen idee of het echt 'mijn' Fem is hoor, maar de Fem die wij kennen bakt ook taarten op verzoek en heeft een klein bedrijfje aan huis.. zou toch kunnen he, dat zij het is!! Smul ze!! P.S. Super dat je je beeldje al hebt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er lekker, en leuk, uit!! groetjes, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mjammie, ziet er zeker verleidelijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor het delen! Ik kreeg van sinterklaas een boekje om recepten in op te schrjven en denk dat deze erin komt! Eerst even proberen natuurlijk, hmmmm!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Uistekend idee, een kleinere bakvorm kopen en kleinere taarten maken! Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het ziet er verleidelijk uit. Sticky is inderdaad een mooi woord, dit vind ik ook altijd zo lekker aan de brownie. Smaakt het ook hiernaar? lieve groetjes kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En dan vind ik hier het perfecte taart recept om voor morgen te maken! (Verjaardag van middelste zoon) Ik heb er nu al zin in, lekker met een mok winterthee!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Das pas slim van jou! Zo kun je recepten naar je eigen 'behoeften' aanpassen hè ;).
    Vooral als je iedere week iets bakt en geen mega groot huishouden hebt :p.
    Ga zekers nog eens teruglezen naar die recepten. Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oh, ik ben niet zo'n "bakker",maar elke keer als ik dit lees bij jou....dan wil ik het toch wel weer een keer een gokje op wagen!

    heerlijk ziet die sticky taart eruit! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ziet er lekker uit jummie! En een beetje 'sticky' is het perfecte excuus om duimen en vingers af te likken, toch? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat ziet er heel lekker uit!
    ..en wat een goed idee om de helft van het recept te maken:)
    groetjes,
    Letty

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mmm, ik ga me er ook een keer aan wagen. En wat een leuk idee van die Nuts in plakjes!
    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ooh heerlijk...chocoladetaart! Het water loopt me al in de mond :) En prachtig gedecoreerd!

    BeantwoordenVerwijderen