10 november 2012

* Nog twee ritstasjes *


Nog meer mooie stofjes kwamen op mijn pad
- dit keer niet uit Antwerpen -
ik kocht ze gewoon in de stoffenwinkel bij mij in de buurt

Waar het overigens heel druk was!
* Heel veel Duitse dames waren samen speciaal naar Nederland gekomen voor 'onze' stofjes *
Zij kochten heel veel meters stof
- en waren helemaal happy -
Net als ik met mijn lapjes uit Antwerpen
* wat je van ver haalt heeft misschien toch net dat 'beetje extra' *


En dus maakte ik nog een paar ritstasjes
* met dit keer een 'bedekte' rits *


Ik naaide een uiltje en een hondje erop
- knoopte een lintje aan de rits -
Nadat ik natuurlijk eerst ieder gestikt naadje keurig had geperst!


HET geheim van netjes naaien...
* alle naadjes na het stikken direct even strijken met stoom *


En weer twee ritstasjes klaar :)


Ik gebruikte vlieseline H200, maar doe dat maar op de gok
- welke dikte vlieseline gebruiken jullie voor ritstasjes? -

28 opmerkingen:

  1. Leuk gemaakt!!! Het hondje en uiltje zijn zo leuk! Is dat gewoon een stofje?

    Fijn weekend!
    Groetjes Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh! Die stofjes zijn allemaal echt prachtig!
    Ik moet ook maar eens in Antwerpen en bij jou in de buurt gaan shoppen :p

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuke tasjes!! En ook een super leuk werkje vind je niet?!! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hé, die Verkade-trommel gebruik ik als koektrommel.
    Leuke VW-busjes-stof!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh wat een heerlijke tasjes heb je gemaakt mmmm
    super!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super!! Ik weet niet, bij mij worden die ritsuiteinden altijd zo propperig.
    Die van jou zijn wel goed gelukt.
    X Es.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super knap gemaakt zeg! vooral de 'postzegel' met de hond en uil!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ze zijn echt heel erg leuk! Geweldige stofjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi mooi mooi! Allemaal stofjes naar mijn smaak trouwens :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En ja H200 gebruik ik ook, of H630 voor een tussenvoering met volume (dunne).

      Verwijderen
  10. Prachtige stofjes en lieve ritstasjes! H200 ligt hier standaard op de plank :)

    Groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi!! Je naaisels zien er altijd zo keurig uit! Heel leuk met die applicaties!!

    Happy Weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh ze zijn zo mooi! Ik wil je nog heel erg bedanken voor het kaartje! Zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig!! Weer.... (alles is mooi hier op jouw blog!!) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Moooi zijn ze geworden! En netjes gemaakt, oh kon ik dat maar!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Erg mooi stoffen!!!
    En erg leuke ritszakjes...en dat uiltje:-)
    Super!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ehm vliese watte? Ik weet niets van naaien, maar weet wel dat je tasjes heel mooi zijn. Ze zien er idd erg netjes uit en zeker coole stofjes natuurlijk!
    Ik wist niet dat je in de buurt woont eigenlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. mooi seg! helemaal mijn ding, zo'n hippe dingen in hippe stofjes!
    Ook die 'verkade' doos kan mij wel bekoren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Super leuk gemaakt, en dat uiltje, echt super

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een prachtige stofjes!! Wat een geweldige ritstasjes!!
    Groetjes Lies (theemutsss.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Super mooi en de rits ook zo goed gelukt! Mooie stofjes en dat gewoon bij jou in de buurt!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Kocht je de stofjes toevallig bij van der Vorst? Ik was daar tijdens de open deur dagen en het was er DRUK.

    BeantwoordenVerwijderen