5 november 2012

* Home sweet home *

Ieder jaar een 'nieuwe' kast
* dat kan! *

Deze kasten kochten wij jaren geleden bij Ikea (zijn nu uit hun assortiment)
- voor de open achterkant zaagden we een stuk triplex op maat -
en dit werd gepimpt met een prachtig behangetje

* En regelmatig wordt het behang vervangen, zo'n een keer per jaar *
en voor de prijs van een rolletje behang heb je dan een hele 'nieuwe' kast
En echt, daar kan ik helemaal blij van worden :)


Dit keer kocht ik ook voor de kast
* drie kleine - van verschillend formaat - vakkenkastjes, gewoon van Xenos *
Perfect om je mooie en dierbare spulletjes in te zetten!

De vakkenkastjes hangen in de rechterkast, op de tweede plank van boven


In dit kastje...
 een kaart die ik jaren geleden kocht op het Waterlooplein
* toen ik samen met een vriendin een dagje Amsterdam 'deed' *
De kaart is bijna 100 jaar oud en afgestempeld op 9 oktober 1916
- toen een postzegel nog maar 1 cent kostte -
Geadresseerd aan de Jongejuffrouw Laette, verstuurd door Tante Mien

Twee pillendoosjes die ik heb bekleed met vilt en kraaltjes
* Veertjes van een specht die ik al jaren bewaar *


Foto's... 
* daarvan kunnen er wat mij betreft nooit genoeg in huis hangen *

Van mij met mijn ouders op de dag dat ik gedoopt werd
een foto waar ik erg aan gehecht ben en al heel mijn volwassen leven ergens in huis heb hangen of staan
- Een foto van mijn man als lieve kleine baby -
foto's waarop hij en ik ongeveer even oud zijn, wij schelen maar twee dagen in leeftijd
en
* een foto van onze lieve, prachtige drie kinderen *
Voor jullie een beetje wazig...in het echt natuurlijk niet


En in het laatste kastje
* vogeltjes *
Het plaatje komt uit een boek wat ik laatst op een tweedehands markt vond
- een bijzonder boek -
want ergens in de jaren '70 hield ik een spreekbeurt die ik had gemaakt met die boek als leidraad
* en toen vond ik het plaatje van de vogel al zo prachtig *

Een wit roosje
- en een van mijn favoriete ringen -
die ik maar weinig draag, bang dat ik 'm verlies
En een wit 'knijpervogeltje'

Zin in meer Home Sweet Home bij anderen
Kijk dan even hier op blog Barbamama voor meer deelnemers


35 opmerkingen:

  1. Wat een leuk behang, heerlijk zulke vrolijke kasten! En wat een goed idee die kastjes in de kast.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet dat er vrolijk uit. Leuk behangetje hebben jullie uitgezocht.

    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow wat een leuke kastjes en wat een mooi behangetje!

    Home sweet home X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een goed idee zeg! Heel erg mooi! En toen een postzegel nog maar 1 cent kostte... Dat waren nog eens tijden! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heel leuk idee! en superknap resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk kastjes in een kast!!
    Mooi behangetje ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die kastjes in de kast zijn geweldig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Leuk zo al die spulletjes erin!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt leuk! En ohzo duidelijk dat jouw kinderen al groter/ouder zijn dan mijn kids. Mijn kastjes kan ik zo nu nog niet maken, dat komt nog wel. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi gedaan die kleine kastjes in de kast!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Echt een zalige kast!
    Veel kast-kijk-genot!!liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een vrolijke kast, en wat een leuk idee om die achterwand elke keer te vervangen! Ik ben ook helemaal gek van behangen en ben nu weeral op zoek naar het perfecte motief voor in mijn hal ...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jongejuffrouw, dat heb je knap gedaan! Leuk idee om het behang gewoon te veranderen (ik vind dit wel een heerlijk motiefje!) groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een vrolijke kastjes! Leuk ingericht ook, om blij van te worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk die kastjes met dierbare 'hebbedingen'...en wat een tof idee om een leuk behangetje achter de kast te doen wat je dan steeds veranderd!! Grtzz..maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel leuke kast! Niet alleen het behang, maar ook de inhoud.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. mooi die herinneringen in een welverdiend eigen plekje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dit is echt heel leuk. die kast natuurlijk, maar ook die kleine kastjes. Goede ideeën
    Jammer dat mijn kast te vol staat voor zoiets.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ziet er echt heel gezellig uit, vooral de vogeltjes...
    Ga je blog volgen. Fijne week! Groetjes Martine
    (www.martinevianen.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nu komt de 25e opmerking...
    Ja, en ook ik vind het mooi!! :-))

    Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Maar dit is gezellig! En wat een leuk behangetje, heb een zwak voor groen!! En wat je zegt, zo heb je steeds weer nieuwe kasten! TOP!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dat ziet er heel leuk uit!! Ik ben ook op zoek naar van de kleine kastjes. Bij IKEA zijn de wandjes te dun. En ging dus vol hoop op zoek naar Xenos (op het web hé) , blijkt dat in het "verre" Nederland te zijn :-S . Iemand een idee waar ze deze in België verkopen?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wauw wat een goed idee met dat behang en die Xenos kaders maken het helemaal af. En wat mooi die postkaart van 100 jaar oud!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. mooie en creatieve kasten dame! super!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ziet er superleuk uit! Leuk behang he? Dochterlief heeft het ook op haar kamer! Groetjes van Ellebel!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooi!! Vind het vogeltjes vak erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een superleuk idee. Ik heb het gelijk gepind. In Zweden heb ik een paar nog op te pimpen kasten gekocht en daar kan ik deze inspiratie goed voor gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen