19 november 2012

* Gezonde taart *

Ja echt gezond, er gaan heel veel wortels in...
en ook best veel suiker...ach, wat maakt het uit, lekker toch!


Al jaren ben ik op zoek naar hét recept voor worteltjestaart
 - zoals die gebakken en geserveerd wordt bij Usine in Eindhoven -


Deze komt in de buurt...maar is het nog net niet...helaas...
Maar wel heerlijk hoor!

* Het recept is van Rudolph's Bakery *
Wat een geweldige taarten bakt Rudolph toch...
- ik kijk graag naar zijn bakkunsten -
en ben stiekem een beetje jaloers op zijn mixer...
ok, een klein plaatje van die mixer...ergens van internet geplukt
dan weten jullie waar ik het over heb
* Nog even sparen .....*



Een paar dingen deed ik een beetje anders dan Rudolph
* bij gebrek aan al die handige mix-, hak- en snij machines, die hij wel heeft maar ik niet*
heb ik de wortel eerst grof geraspt en toen fijn gemalen met de staafmixer
en
de amandelen kocht ik al in stukjes (decoratieamandelen) en ook deze gingen in de staafmixer

De laag glazuur maakte ik veel dunner en minder dik
* want zeg nou zelf....450 gram poedersuiker in de glazuur *
dan blijft het toch echt geen gezonde groententaar meer!


Maar ik vraag me wel af
* hoe het kan *
dat het deeg lichtoranje was toen het in de oven ging
en na het bakken een 'gewone' cakekleur had

- Kan iemand mij dit vertellen? -

17 opmerkingen:

  1. Wat is 'ie mooi he, zo'n mixer! :)
    Ziet er heerlijk uit! Ik ben zelf gek op de CarrotCake van Bagels&Beans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja worteltjestaart is zo heerlijk en deze ziet er mooi uit.
    Die mixer is gaaf!
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die mixer staat bij mij ook op m´n verlanglijstje... als ik nog eens de loterij win!! ;-)
    En wat leuk dat je ook zo´n fan bent van Rudolph!!!
    Ik ga dit recept ook proberen. Mijn worteltjestaart is heel erg wortelig
    ( net of je een hap groente neemt... )
    Wordt vervolgd!
    Groetjes, Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oeoe...ja, zo'n Kitchenaid, alleen al om het kleurtje zou je'm willen hebben! En je taart....ik hououou van worteltjestaart! Dus wie weet ga ik 'm eens proberen. Maar zoals eerder gemeld ben ik zo'n niet-bak-wonder (heb trouwens wel op jouw aanraden een appeltaart met creme - pak gekocht :-). Wordt vervolgd....
    Maar even terugkomend op de carrotcake; ik heb er dus ooit één geprobeerd en die was zo grandioos mislukt (veeellll te nat!!), dat ik weer ff moed moet verzamelen... Kun je niet bij mij in de buurt komen wonen en taart aan huis verkopen? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb nog nooit een worteltjes taart gemaakt of gegeten maar die van jou ziet er echt heerlijk uit, lijkt me lekker. De mixer is idd heel fijn, echt een aanrader, ik heb 'm stiekem ;-) niet alleen super handig maar ook nog eens leuk om te zien.
    Manlief wilde alleen graag de RVS variant en ik had zo iets van, prima maar achteraf had ik toch liever zo'n leuk kleurtje gehad. Hoe ondankbaar haha.

    XX

    P.s. wat ziet dat er trouwens ook leuk uit hè, op zo'n mooi bordje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Iemand die zo'n lekkere taarten maakt verdient zo'n mixer! Jamie ziet er lekker ui!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo'n mixer zou ik wel in mijn schoentje willen vinden hoor!
    En worteltjestaart, die heb ik eigenlijk nog nooit gebakken...moet
    ik toch es proberen.
    Hoe het kan dat de kleur van cake toch weer cakekleur krijgt na bakken?
    Precies de oorzaak weet ik niet, alle lekkers uit de oven krijgt zo'n kleurtje.
    Zo zie je het effect pas als je de taart aansnijdt, soms wel jammer.
    Zolang het maar goed smaakt toch?

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geen idee, maar ik vind hem heel lekker uitzien!! En die mixer...ohhhh....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zou het je niet kunnen zeggen maar ze ziet er sowieso overheerlijk uit en wellicht krijg je er mooie oogjes van door al die worteltjes ;)!
    En die mixer, PRACHTIG!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De Husband gaat helemaal los hier bij het zien van worteltaart, maar ik bakte het nog nooit. Misschien toch maar ns proberen, ziet er heeeeerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hmm, ziet er lekker uit! Geen idee hoe het komt dat de kleur verdwijnt in de oven, ik heb altijd gedacht dat je bruiner werd van wortels te eten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Euhm, ik heb geen uitleg voor de kleur, maar je taart ziet er fantastisch uit! En oh ja, dat machientje is zooo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh dit ziet er heerlijk uit, en tja die kleur komt door de maillard reactie.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mijn taarten-bak-wensen-lijstje wordt alsmaar langer zo! ;) Ik vind worteltjestaart zo lekker. En deze ziet er weer heerlijk uit! Ik heb de boerenappeltaart met creme afgelopen weekend gemaakt. Was een groot succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nog nooit gemaakt ... maar ziet er echt heel lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen