15 oktober 2012

* Ik haak geen knuffels *

-Nooit haakte ik knuffels-
dat leek me maar ingewikkeld
* als ik al knuffels maakte, dan naaide ik die van stof *
voor mijn kinderen die toen nog klein waren
- en wat lijkt dat al weer lang geleden, terwijl dat ook wel weer meevalt -


* Op internet kwam ik deze Amineko's tegen *
laat ik die eens proberen
- ik begon, haakte hoofd, lijf en armen -
en toen belandde deze knuffel onderin een mandje
* Zielig? Ach, het is maar een knuffel hoor *


- Vorige week heb ik 'm toch maar eens afgemaakt -
en hij werd leuker dan ik dacht
* Ik haakte een hartje om 'm een beetje op de vrolijken *
en knoopte een sjaaltje om, het is tenslotte kouder aan het worden buiten...


- En Kaatje...die zat naast me op de bank toen ik de Animeko in elkaar naaide -
ze was helemaal gefascineerd door deze knuffel
* dus bij gebrek aan kleine kinderen....*
zal ik hem aan Kaatje geven?
- Of zal ze hem binnen een uur gesloopt hebben... -

Wil je ook zo'n knuffel maken?
Klik hier voor het Nederlandse patroon -
of
hier voor het Engelstalige patroon, wat ik gebruikte *

21 opmerkingen:

  1. hij is heel leuk geworden! ik vrees inderdaad alleen dat hij niet zo lang gaat standhouden als hij een hondenvriendje moet worden :).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n knuffel ziet er mij ook ingewikkeld uit, ingewikkelder dan het zal zijn waarschijnlijk.
    Hij ziet er heel leuk uit met z'n sjaaltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik haak juist knuffels ;-)
    Hij is echt super schattig! Volgen er nog meer?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben er ook wel eens aan begonnen, maar ook nooit afgemaakt. Ik zou hem toch maar een mooi plekje geven. Zonde van al dat werk. Wie weet maak je er nooit weer eentje en dan heb je deze toch maar mooi.

    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ahhh de knuffel is echt goed gelukt! En wat een geweldige hondjes! Ze zien er zo vrolijk uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk, onze Boris is zeker familie van Puk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. zie je! toch veel te leuk om onafgemaakt te laten liggen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt een leuke knuffel.
    Groeten, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het was de moeite van het afmaken waard, die knuffel! Echt heel schattig! En je hondjes, och..wat een koppies! :D Fijne nieuwe week!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind Kaatje er nogal moordlustig uitzien, dus ik zou de knuffel zeker niet overhandigen! :D
    Je knuffel is heel leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hij is enig geworden maar ik vrees dat Kaatje er zo korte mette mee heeft gemaakt dus doe maar niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die is super leuk geworden!
    De nieuwe 'vormgeving' van je blog is mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Da's een leukerd geworden! Volgens mij heb je nu de smaak toch te pakken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Knap hoor! Ik heb het vorig jaar ook voor het eerst geprobeerd en drie knuffels na elkaar gemaakt. Nu zou ik echt niet meer weten hoe ik dat gedaan heb, haha. je moet het dus een beetje bijhouden geloof ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Knuffel is mooi... leuke foto van Kaatje en puk!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. zo haakte ik nog niet heel lang geleden twee poesjes, niet heel groot en zonder patroon. ook een uiltje (zonder patroon) en twee octopusjes (met patroon). Héél fijn om te maken en leuk om cadeau te doen. Deze is ook heel knap :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Fijn dat knuffel opgekrabbeld is uit het mandje, want het is een hele leuke.
    Puk en Kaatje zijn ook leuk, ik hoop dat ze voorzichtig zijn met de knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Met dat hartje en dat sjaaltje heb je het in elk geval goed gemaakt dat hij zo lang onder in de mand heeft gelegen. Mooi hoor! Maar als hondenknuffel... dan denk ik dat je gauw een nieuwe mag maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen