30 oktober 2012

* Alle eer aan Rudolph *

Ik probeer iedere week wel een keer of twee een nieuw recept uit
* natuurlijk voor taart of koekjes *
maar ook voor het 'gewone' avondeten

Gisteren aten wij knolselderij
een 'raar ding met hersenen'...volgens sommigen hier in huis
Zo'n 'ding' had ik nog nooit geslacht!
Slachten voor een vegetarisch gerecht...het moet niet gekker worden.


Het recept komt van Rudolph
* De opmerking 'ik kan niet koken' gaat nu echt niet op *
want via de link hierboven kan je niet alleen een recept vinden, maar ook een filmpje
Dit kan iedereen!

15 opmerkingen:

  1. Haha ik zie het ook, een halloweengerechtje? Maar de belangrijkste vraag: was het lekker?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind knolselderij ook té ranzig om naar te kijken. Ik laat mijn vader het kreng altijd slachten. Narigheid. Maar de snert (naar mijn grootmoeders recept) is het wel waard, want daar moet zo'n half kreng doorheen ;-)
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mmmnee.. 't lijkt mij niet zo, eerlijk gezegd. Sorry. ;) Maar volgens deed mijn moeder het wel altijd in de erwtensoep, ja. En die was altijd heeerlijk!! Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi! Je kunt me mailen naar zoetekerswinkeltje@gmail.com!

    groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knolselderij? Juk! Maar je hebt er wel een mooie foto van gemaakt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Eh....ik vind knolselderij wèl lekker...!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind knolselderij lekker, soep, door de puree en dit recept dan ook eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd met knolselder, maar nog geen enkel recept kon mij overtuigen. Misschien/hopelijk dit wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Op de foto ziet die knolselder er inderdaad very spooky uit, perfect voor deze tijd van 't jaar dus. Maar lekker is het wel! Ik lust het ook graag koud geraspt, om bij een slaatje te eten (maar da's meer voor een ander seizoen dan)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wij hebben een groenteabonnement en daar zit regelmatig knolselderij in. Weet nooit zo goed wat ik ermee moet, behalve in de erwtensoep, maar ga dit recept zeker uitproberen. Ben dol op blauwe kaas!
    Bedankt trouwens voor je kaartje! Heb ik gister ontvangen, superleuk!
    Groetjes Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou dar is ook sterk toevallig gister er een gekocht op de markt.Ik was van plan om hem gewoon oudewets als mijn moeder te maken(koken en een papje).Maar dit recept lijkt wel beter...alleen mijn vraag:Was het ook lekker?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Op de vraag of het lekker was...jazeker...wel een beetje flauw, dus ik heb er nog wat peper bij gedaan. En wij hebben het gegeten met sla, gewoon een mix uit een zakje, aangemaakt met balsamico azijn en olijfolie. Dat paste er heel goed bij.

    BeantwoordenVerwijderen