10 september 2012

* Droomhuwelijk - recept *

Update januari 2013:
De link hieronder werkt niet meer, hier is het recept van deze heerlijke taart te vinden.

In de juni editie van het gratis tijdschrift van La Place, Le Magazine, staat een recept voor een 'droomhuwelijk', in dit geval niet te verwarren met een aarbeien mascarponetaart.


En omdat ik iedere gelegenheid aangrijp om iets te bakken, en het weekend is zo'n gelegenheid, toverde ik deze gisteren uit mijn oven. Al moest ik wel iets aanpassen...want ik was vergeten slagroom in huis te halen. Maar misschien is deze taart er alleen maar nog lekkerder van geworden, in ieder geval een ietsiepietse slanker....


Hier kan je het recept vinden van La Place. Wat ik anders deed?
  • De gemalen amandelen voor de bodem verving ik door amandelen die ik met een mes in kleine stukjes heb gesneden
  • De witte mascarpone/slagroomvulling maakte ik bij gebrek aan slagroom met 250 gram mascarpone (i.p.v. 300 gram), 200 gram magere kwark, 40 gram poedersuiker (en toen was de bus leeg) en 20 gram kristalsuiker
  • De aangegeven oventijd was voor mijn oven niet lang genoeg, maar ja, iedere oven is anders. Ik bakte de taart 10 minuten langer op 200 graden. 

25 opmerkingen:

  1. Klinkt erg lekker jouw versie ! Ga ik eens proberen !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, wat grappig! Ik heb deze taart ook gezien en gemaakt. Wilde hem ook binnenkort plaatsen ;-)
    Lekker istie he?!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mmmmmmmmmmm, die ziet er heerlijk uit!!! Ga ik onthouden!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hmmm met aardbeien! Ik geloof best dat ie lekker was :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mmmm dat ziet er lekker uit en jouw versie klinkt eigenlijk nog wel lekkerder dan die van La Place ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh lekker, lekker, lekker...en jouw versie lijkt me nog beter want
    van héél erg zoet hou ik niet (een beetje zoet wel)

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een talent ben jij toch! Ik zou dat nooit hebben verzonnen zo zonder slagroom!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Weeral een lekkere taart met eigen twist ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mmm ziet er lekker uit en je maakt er ook altijd zo'n geweldige foto's van!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heeeeerlijk!!! Vooral met dat prachtige weer! Als ik nou eens echt naast je woonde..!!! :)) En wat ik je ook nog 'even' wil zeggen.. dat ik de foto's van je zelf heeel mooi en leuk vind!! Liefs, Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh dat ziet er heerlijk uit!

    Groetjes, Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat ziet er echt WAANZINNIG lekker uit... Die laatste foto is dan haast een teleurstelling :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Bijna in mijn scherm gebeten! Was vast superlekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOooooooooooo-honger-trek in jouw geweldig heerlijk uitziende taart-xxx-Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mmmm het water loopt me in de mond.
    Bedankt voor je tip voor het patroon van de longsleeve. Even dacht ik dat ik 'm gevonden had op marktplaats, maar het was de gewone Knipmode, niet de bijlage. Oh well...later weer een kans.

    En bedankt voor je enthousiaste reactie op mijn boek-blog. Ik denk dat ik over een paar dagen al aan het eerste (?) slachtoffer toe ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat eenheerijk taart,het water loopt in mijn mond,leuk dat je langs kwam Gezellig Gr. Marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  17. de link naar het originele recept werkt niet meer :( De taart ziet er wel overheerlijk uit. Zie je het zitten het recept online te zetten? Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marloes, de link naar La Place werkt inderdaad niet meer. Ik heb het recept gescand en online gezet, zie de link bovenaan het blogbericht.

      Verwijderen
    2. Ik zie het nu pas. Dit weekend een feestje, dat komt goed van pas! Bedankt! Alleen is het nu misschien niet het ideale aardbeienseizoen...

      Verwijderen