18 september 2012

* De koekjes van Roodkapje *


Roodkapje gaat ook met haar tijd mee en maakt tegenwoordig M&M koekjes voor oma. En die zijn o zo lekker!


Het recept is van Laura in the Kitchen en kun je hier vinden. Laura gebruikt op z'n Amerikaans 'cups', wij rekenden het om naar de Nederlandse hoeveelheden.

De koekjes rijzen enorm en deze hoeveelheid is voldoende voor drie volle bakplaten! Dus weet waar je aan begint...of gebruik gewoon de helft :-)

270 gram bloem
beetje zout
1 theelepel baking soda
2 eieren
1 theelepel vanille extract
200 gram boter
150 gram witte suiker
150 gram lichtbruine suiker
een hele zak chocolade M&M's

De (hete lucht) oven hebben wij ingesteld op 190 graden en de koekjes hebben ongeveer 10 minuten gebakken. Maar houd ze zelf even goed in de gaten, iedere oven is weer anders.

En nu vraag ik me af....zouden ze in Amerika Roodkapje ook kennen?

17 opmerkingen:

  1. o, lekker koekjes! hoe langer ik over je blognaam nadenk hoe geweldiger ik hem vind. Was het maar elke dag zaterdag; ik hou zelf van de zaterdagochtenden; op tijd opstaan, huishouden, oudste dochter naar zwemles en bijkletsen met moeders en dan te weten het pas 11.00 is...nog een hele middag te gaan. Bedankt voor het recept, wie weet ga ik binnenkort ook weer aan de bakkerij...op zaterdag;)lieve groetjes kathh

    BeantwoordenVerwijderen
  2. MMMMMmmmmmmmm, lekker, lijkt me ;-P
    Vraagje die baking soda, is dat dan bakpoeder of niet?!?
    en roodkapje, ik weet niet of ze die in Amerika zouden kennen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oe, wat lijkt me dat lekker...
    In het Engels heet ze in ieder geval little red riding hood ofzo.
    Ook al ben ik dan geen oma, die koekjes ga ik wel eten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mmmjammie!!! Zo'n koekjes in de post moet de max zijn ;-) enne ja hoor, ze hebben er zelfs een 'adult' versie film van gemaakt, 'Red riding hood'!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jazeker! In the US heet ze Red Roding Hood en de wolf is er net zo vals!
    Fijne koekjes :-)
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey bedankt voor het receptje, klink lekker!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mmmm die moet ik ook gaan maken! En wat is roodkapje leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Aiaiai..klinkt heerlijk!!
    Als de boze wolf de koekjes maar niet van roodkapje afpakt. :P

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ziet er mooi uit maar ik lust géén M&M's-of chocolade. Alleen bounty's. Ik zal één van de weinihen zijn maar geniet-xxx-Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik woonde een jaar in de V.S., en m'n nicht maakte ze ook heel vaak. Ik wil ze altijd nog een keer maken, en nu met jouw recept zo kant en klaar, ga ik er toch echt een keer voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke (en vast lekkere) koekjes ! En je roodkapjes is ook zoooooooooo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. En toen zag ik opeens mijn roodkapje bij jou langskomen!
    Ik heb even gecheckt of ze misschien stiekem de deur uit was gegaan, maar ze stond nog op de kast, schattig naar me te glimlachen... Ze zijn vast een bij geboorte gescheiden tweeling! ;)

    BeantwoordenVerwijderen