30 augustus 2012

* Tortilla's, die maken we gewoon zelf *


Wij eten graag tortilla's, je kan er zoveel lekkers mee maken. Natuurlijk kan je dan voor makkelijk gaan en een kant-en-klaar pak in de supermarkt kopen, je kan ook kiezen voor extra lekker en ze zelf maken! Het kost je wat extra tijd, maar het is echt heel simpel!
 

Voor 8 tortilla's kneed je 250 gram bloem, 50 ml zonnebloemolie en 150 ml water goed door elkaar met je handen. Laat het deeg nu een half uur tot een uur rusten bij kamertemperatuur, deze stap niet overslaan! Verdeel het deeg na het rusten in 8 ongeveer gelijke stukken en rol ze met een deegroller uit tot de grootte van ongeveer een grote koekenpan.

Laat de koekenpan op het gasfornuis warm worden en bak de tortilla's zonder boter of olie toe te voegen (!) ongeveer een halve minuut per kant. Dit kan, afhankelijk van de koekenpan, ook iets langer of korter zijn. De tortilla's moeten lichtbruin zijn, maar niet te hard worden. Anders kan je ze namelijk niet meer oprollen.


En dan ..... maak je je tortillagerecht verder klaar zoals jij het lekker vind. Wij eten ze graag uit het vuistje en dat kan dan met heel veel soorten beleg of uit de oven, gevuld met bruine bonen, een uitje, mais, crème fraîche, avocado en geraspte kaas.

En met trots kan je voortaan zeggen : 'Tortilla's, die maken we altijd zelf'!

15 opmerkingen:

  1. oh wow, wat goed zeg dat je dat zelf maakt !! Wij eten ze ook heel graag. Ze staan voor morgen in de planning maar dan wel 'kant en klaar' gevuld met kip, paprika en mais en creme fraiche natuurlijk. Mjam !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekkerrr! Ga ik zeker binnenkort proberen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mmmmmm, wij zijn al even verzot op tortilla's!!! Ons kinderen springen een gat in de lucht als blijkt dat ze op het menu staan ... Maar zelf heb ik ze nog nooit gemaakt! Ik ga je receptje bijhouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. OOo inderdaad kei simpel! Wij hebben ze graag 'de faijta-way' met guacamole, zure room, gemalen kaas, scheuten en stukjes kip in pittige faijitasaus..;mmmm!!! En een aanrader met bezoek, iedereen gezellig aan tafel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat knap! Kan je er dan ook nog knoflook aan toevoegen? Ik vind de knoflooktortillas altijd zo lekker :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het nooit gedaan, maar misschien lukt het zeker als je gewoon een beetje knoflookpoeder door de bloem mengt. Succes ermee :)

      Verwijderen
  6. Ik heb het ooit eens zelf geprobeerd, maar die waren niet gelukt. Ik zal uw recept eens proberen. Warme tortilla's met Nutella zijn ook lekker als ontbijt. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Och wat leuk dat wil ik ook een keer proberen. Dank voor het delen van het recept

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hmmm, wij zijn ook dol op tortillas.
    Toevallig las ik vandaag een recept om hem te beleggen, met wat je lekker vind en dan 4-5 min. in de oven ( 220 C.) als een pizza. Zag er ook zó lekker uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lekker! En wat een mooie foto's heb je er ook van gemaakt!! Je vrachtwagentje vind ik zo leuk&schattig.. heb je een verzameling? (zoals ik?!)(ik verzamel volkswagentjes)(kevertjes)(busjes)(en dan het liefst dinky toys)(maar die worden steeds zeldzamer en duurder)(jammergenoeg) Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dank je! Dit ga ik zeker proberen, ik was namelijk net die uit de verpakking zooo zat!
    x
    Else

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wij eten het ook erg graag en dan ook uit het vuistje, smossen kan erbij zijn maar 't is gezellig. Goed idee om ze zelf te maken, zullen vast lekkerder zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wow... ik wist dus echt niet dat het zo gemakkelijk was om ze te zelf te maken... Nou ik ga dus echt nooit meer tortilla's in de winkel kopen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Bedankt voor het recept... mooie foto's van gemaakt!
    lieve groetjes,fijn weekend,
    Marina

    BeantwoordenVerwijderen