28 augustus 2012

* Dit schreef Isabelle aan haar ouders in 1903 *




Gisteren vroeg ik of iemand mij kon helpen met het vertalen van de kaart van Isabelle aan haar ouders. Tololo stuurde mij al heel snel een mailtje met de vertaling en ontcijfering van het handschrift, wat op sommige plekken echt onleesbaar was (en dat verklaart de ?? in de vertaling hierboven). Dus nu kan ik jullie ook laten zien wat Isabelle schreef, en alle eer gaat naar Tololo! Bedankt!!!
 
Weet je wat zo bijzonder is aan bloggen...dat wanneer je een vraag stelt zoveel lieve reacties en antwoorden krijgt van mensen die je in 'het echte leven' helemaal niet kent. Ik ben daar toch weer van onder de indruk hoor! Allemaal bedankt voor jullie reacties, het blijft toch bijzonder hoor!

16 opmerkingen:

  1. Leuk dat je de vertaling hebt! Ik was ook al begonnen en kwam op hetzelde uit!
    Je hebt helemaal gelijk! Iedereen helpt elkaar! Dat maakt bloggen zo leuk!

    Groetjes Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En dan heb je zomaar 100 jaar geschiedenis in je hand ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gaaf he?! En wat leuk dat je nu ook weet wat ze schreef. Ze zal nooit gedacht hebben dat haar kaart ooit nog eens bij een vreemde terecht zou komen die het ook weer koestert...! Wie weet bij wie jouw post in de toekomst ooit nog eens terecht komt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha denk dat ik iets gelijkaardigs op jouw kaartje schreef, he Janina?! ;-) Die toren van Constance staat trouwens in Aigues-Mortes, staat dat er ergens op?

      O en wat is je banner mooi!

      Verwijderen
  4. Cool!!
    (en ja dat is waar,bijzonder en super fijn wat je daar onder schrijft)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk, het mysterie is opgelost! Leonie had ook al aangeboden mijn Franstalige kaartje te vertalen. Lief hoe behulpzaam bloggers zijn!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, dit is een fantastisch wereldje. Ik wens je nog een gezegende avond :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Idd heeel lief dat je zo veel reacties kreeg. En je hebt ook al de vertaling, leuk hoor dat je 't nu weet!! Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat geweldig dat er nu een vertaling is! Toch wel een gek idee dat dit meer dan 100 jaar geleden is geschreven :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oooh leuk! (het verhaal en je nieuwe header!)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ow, wat heerlijk! Problem solved en hoe... Interessant kijkje in de geschiedenis! Mooie zinnen hoor. Enneh; heb je je pagina gepimpt? Leuk! Groetjes Riri

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat fijn dat er zoveel mensen een reactie achterlieten!

    BeantwoordenVerwijderen