12 juli 2012

Cakejes of cupcakes?

Vroeger, nog echt niet zo heel veel jaar geleden, noemde we dit 'cakejes'. Maar tegenwoordig zijn het 'cupcakes' en worden er boeken over geschreven en tv programma's over gemaakt. Ik had er niet veel mee....met die cupcakes.... Ja, natuurlijk zijn ze lekker en zien ze er prachtig uit, maar zoveel werk voor iets wat je opeet...nee, mij niet gezien om die te gaan maken.


Mijn jongste begon met het versieren van de 'cupcake-cakejes'. Ze heeft talent en nam zelfs even mijn blog over om ze aan jullie te laten zien...en o, wat had ze daar een lol over. Jullie reageerden massaal op haar blogberichtje, leuk!!

Maar wat bleek, ook ik had lol in het versieren van de ccc-tjes (cup-cake-cakejes). En zo maakte ik met mijn dochter, en ook met ons lieve nichtje, nog veel bloemetjes, vogeltjes, hartjes, bijtjes en meer van dat soort dingen van fondant....waarmee we de ccc-tjes decoreerde en opaten...allemaal in een week tijd....


Dus...neem ik toch mijn hardloopschoenen maar mee op vakantie...

13 opmerkingen:

  1. mmm jammie wat zien ze er mooi uit en fijne vakantie en loops ze, knap hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind 'cakejes' wel knus klinken, ze zien er prachtig uit!...
    Hier in huis is het altijd een succes met slecht weer, ik heb altijd
    cakemix, vormpjes en versiersels in huis!
    Cakejes met stukjes hazelnoot en pure chocolade....mijn favoriet!

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als ik die mooie foto ziet wil ik ook aan de slag ermee en krijg er spontaan zo n trek in :-).Ziet er prachtig uit!!!!!!Echt heel erg mooi.

    Groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn Engelse familie weigert dit cupcakes te noemen, en terecht trouwens! Want echte cupcakes hebben zo'n grote toef 'icing on top'. Dit zijn gewoon supermooie cakejes, daar zet ik graag mijn tanden in, don't care about the name ;-)
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach, what's in a name? Jullie cupcake-cakejes zien er geweldig mooi uit! Bijna zonde om op te eten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ze zien er idd heel mooi uit, maar geef mij toch maar gewoon de cake zonder iets erop ...zien er veel minder mooi uit, ik weet het, maar ik ben een cakemadam
    allé, en het lukt mij ook gewoon niet om er iets moois van te maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Niet normaal gewoon, dit is KUNST!! Ziet er TE mooi uit om op te eten! Hihi, hardloopschoenen mee... hopelijk is het daar waar je naar toe gaat niet al te heet ;-)

    Enjoy!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik keek even op 3april en zag het brood met appel recept hmmmmmm..... wat ook lekker is : snee brood schijfjes appel erop en dan dunne sneetjes camenbertkaas of brie erop leggen evt. nog wat honing erover laten lopen ( vloeibare dus ) dan even onder de grill zodat het zacht word ..... glaasje witte wijn erbij ..... héééééérlijk .

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Of muffins, zo noemen wij ze thuis. Maar je hebt gelijk; wat een cupcakehype allemaal wel niet teweeg kan brengen! Ze zien er prachtig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb maar één vraag: Mag ik bij je op de thee komen??? Haha, het ziet er echt TE lekker uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik zal maar niet vertellen hoe ik ze noem :) (scheelt maar 1 letter met cupcakes qua uitspraak :)) Maar ze zien er schitterend uit! Hopelijk waren ze ook lekker en het waard om je hardloopschoenen mee te nemen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Cake is inderdaad maar gewoontjes, tegenover cupcake, ik was er ook niet wild van, tot de kids een paar maanden geleden thuis kwamen met gekleurde marsepein, en zich er heerlijk mee amuseerden en ik de lekkere cakjes kreeg :-)
    Leuk toch als ze zich creatief kunnen uiten, een dikke pluim voor je dochter (en helpers)
    Prachtig resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen