3 juni 2012

Taartenweer

Rommelmarkt, dat stond op het programma deze ochtend. Maar zelfs voor mij regende het te hard, het is veel meer 'Taartenweer', dan 'Rommelmarktweer'.

Fete des gamins plaatste gisteren een appeltaartrecept op haar blog, een heel makkelijk en snel recept, dus aan de slag gegaan.


Blonde suiker....mmmmm, hoe noemen wij dat in Nederland? Ik denk witte basterdsuiker, maar dat had ik niet in huis. Dus gebruikte ik lichtbruine basterdsuiker. In plaats van 200 gram boter gebruikte ik 150 gram smeerbare lightboter van AH. En in mijn oven bakte ik hem niet een uur, maar drie kwartier op dezelfde temperatuur als in het recept, op de hete lucht stand.


En dit is het resultaat, een heerlijke taart die je heel snel kan maken. Deze taart maakt een regenachtige zondag weer zonnig!

22 opmerkingen:

  1. idem hier maar dan zonder die lekkere taart

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er heelijk uit! Geniet ervan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mmmm ziet er lekker uit en ook heel gezellig :-)
    Geniet ervan.

    XX

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekkerrrrrr!

    Groetjes,
    Rosalie van StudioZakka

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er hééééérlijk uit, binnen 15 min mag onze cake ook uit de oven.groetjes en SMAKELIJK

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mmm, lekker... ik dacht al: waar heb ik die taart eerder gezien????

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mmmmmmmmmmmmm... heerlijk, lijkt me! Zal deze noteren en één dezer dagen uitproberen!!!
    groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Njam, die ziet er in ieder geval superlekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben ook aan het bakken geslagen haha! Eetse!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het ziet er een volledig andere taart uit! Raar hé!? Maar ze ziet er ook wel echt lekker uit! Smakelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ziet er heerlijk uit!!!!!! En zo mooi.....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ziet er heerlijk uit! En wat zal je huis heerlijk hebben geroken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hihi, herkenbaar verhaal. Bij mij stond er een handwerk markt op het programma. Daarvoor in plaats ben ik cupcakjes gaan maken. Je taart ziet er goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een super*mooie*lekkere*aantrekkelijke*
    heerlijk-uitziende*fijne*zondagmiddag*APPELTAART :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hahaaa kei goe! Merci voor de link en jouw versie, 't ziet er weer overheerlijk uit, he! En misschien vriendelijker voor de lijn maar helaas, aan light doen wij hier niet mee ;-) Zalig dat jullie er ook direct van hebben kunnen genieten, 't was er inderdaad het ideale weer voor ...
    Enne, is dat kaneel bovenop, dedjuuu dat is nog lekkerder !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Moet heerlijk zijn om aan jouw koffietafel te zitten! Ik kom eens af!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jum! Ziet er heerlijk uit, perfect voor zo'n dag als gisteren, maar kan vandaag ook nog... En ook als de zon schijnt, toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat ziet die taart er heerlijk uit! Ik krijg gewoon honger!

    BeantwoordenVerwijderen