6 juni 2012

Recycle een....ja wat is het eigenlijk?

Weer kwam ik een doos knopen tegen bij de kringloop, met de prachtigste exemplaren. Zoals deze...


en deze...en nog heel veel meer. Zo heerlijk om thuisgekomen in zo'n doos te 'graaien' en te ontdekken welke 'schatten' er allemaal weer op je pad zijn gekomen


Maar deze keer zat er ook nog iets anders in. Dit....een (vies) rondje met gaatjes en een steeltje eraan. Geen idee wat het is, wie wel?? Want ik ben heel benieuwd!


Eerst heb ik het 'ding' maar een nachtje geweekt in een bakje met warm water en een vaatwasblokje. De volgende ochtend was 'ie helemaal schoon en heb ik het stokje eraf gezaagd.

Toen wat 'geprutst' met borduurdraad en kraaltjes en dit is het resultaat, een hanger voor aan een ketting.


Maar of ik het nou echt mooi vind....het idee is wel leuk, maar dit is toch niet helemaal mijn smaak. Dus ik geef 'm met liefde weg aan iemand die er wel blij van wordt. Ben jij dat? Laat dan hieronder even je reactie achter.

25 opmerkingen:

  1. Het lijkt wel ivoor achtig materiaal..of parlemoer?
    Zou het een manchetknoop geweest kunnen zijn, waarvan de andere kant mist?
    Het mysterieuze dingetje is nu in ieder geval een originele hanger geworden :-)

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is gewoon van een soort plastic...helaas geen parelmoer of ivoor.

      Verwijderen
  2. ik vind hem wel héél erg mooi en zou dus ook super blij zijn moest deze plots in mijn bus zitten...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is toch wel het toppunt van creativiteit :D Knap gedaan! Ik vind 'm superleuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, helemaal onherkenbaar nu. Leuk geworden! Geen idee wat het was???

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha, herkenbaar. Zo zitten er ook heel wat dingetjes in mijn oude (van generatie-op-generatie-doorgegeven) naaikoffer waarvan ik hoegenaamd niet kan raden waarvoor ze dienen :D.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die heb je leuk omgetoverd! Helaas is het ook mijn ding niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. geen idee wat het was, maar je hebt er duidelijk je creativiteit op gebotvierd en dat vind ik heel plezant van je !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hih, leuk al dat recycleren! Ik liet me inspireren door je stropdasproject en ga nu zelf de uitdaging aan om van een kinderjurkje 3 of 4 nieuwe items te maken! Wat Spannend. Je hanger is echt leuk gevonden! Watn creativiteit... Veel liefs*

    BeantwoordenVerwijderen
  9. leuk zo'n knopendoos! heerlijk om zoiets door te neuzen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb dat ook al ergens gezien maar ik kan voor de moment echt niet denken wat het is... ik kom er nog achter! Uitdaging :-) Gewoon het feit dat je op het idee komt om er een leuke hanger van te maken vind ik al de max, dus ja, ik vind hem wel leuk en wordt er blij van! :-)... en de knoopjes zijn ook de max, weeral zoveeeel ideeën meer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een geluk als je zo'n knopendoos in de kringloopwinkel vind! En ik weet ook niet wat je onbekende ding is.....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie knopen, Die vind ik nou nooit ;(

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geen idee wat het was, maar ik vind wel dat je er een mooie hanger van gemaakt hebt. Leuk hè, die oude knopendozen. Je vindt er soms van alles en nog wat in. Veel plezier nog met het maken van weer mooie nieuwe dingen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw, ik vind het hangertje wel heel leuk geworden! Ik zou 'm wel graag willen hoor :) Zo'n paarsachtige knopen als op de eerste foto heb ik ook, ze zijn zó mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind je recycle project echt heel leuk. Je herkent het niet terug. Knap werk zeg.!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat heerlijk creatief! Leuk idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat een geluk zo'n doosje met prachtige knopen, hier bij de kringloop vind ik ze nu nooit :-( Doe je hier ook iets leuks mee?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. haha het mysterie van het voorheen vieze rondje met gaatjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hier ook geen idee wat het ding is of was, maar je hebt er een creatieve oplossing voor gevonden :)

    Groetjes,
    Rosalie van StudioZakka

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het zijn niet echt mijn kleuren dus ik hoop dat je er iemand anders heel blij mee gaat maken. Maar ik vind het een heel leuk idee en ik vind dat je het heel creatief opgelost hebt. Hopelijk wordt het mysterie van de herkomst van het "ding" ook nog opgelost, dat zou wel dubbel leuk zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Is het niet zoiets om een corsage of zo mee te maken ? In het schemerduister van mijn herinneringen zat er ook zoiets in de knopendoos van mijn oma...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Als het van plastic is is het volgens mij uit de afvoer van een wastafel,(maar ik kan het materiaal niet zo goed zien op de foto), om te zorgen dat niet alle haren in de afvoerbuis komen. Misschien moet ik dat ding van mij er ook uit halen en zoiets leuks van maken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen