10 juni 2012

Ik ga op reis en neem mee...# 1

Nog een dikke maand en we gaan op vakantie...naar de camping in Italïe. Ooit begonnen we met een klein tentje, er kwam een kindje en een grotere tent. We trokken met deze tent en ons meisje van toen een 1 jaar in 1994 door Noorwegen en de jaren daarna naar Zuid Europa. Er kwamen nog twee kindjes bij en bij onze grote tent kwamen bijzettentjes en toen...vonden wij het tijd voor een caravan. Tien jaar lang gingen we daarmee op vakantie...we hebben ervan genoten, heel veel mooie landen en plaatsjes in Zuid Europa en Scandinavie ontdekt, al met al fijne kampeervakanties. Op die paar vakanties waar het maar bleef regenen na dan...

Maar die caravan...het voelde zo volwassen, zo 'grote mensenachtig' en zo'n gedoe als we weer thuis kwamen met opruimen...dus weet je wat wij hebben gedaan? Gewoon die caravan verkocht en weer een fijne tent gekocht..en daar gaan we dit jaar voor het eerst weer mee op pad. Is dat stoer of niet?!


Ik vind het leuk om gezellige, functionele handmade items en kringloopmoois mee te nemen naar de camping. Dit komt aan bod in mijn nieuwe blogrubriekje "Ik ga op reis en ik neem mee..".

Ok, douchen op de camping is nou niet echt mijn favoriete ding van dit soort vakanties, maar goed, daar zeuren we niet over. Alles heeft z'n voors en tegens! Maar wat wel heel handig is, is een waterdichte tas voor je spulletjes, zodat je zomerjurkje niet nat wordt en je handdoek nog bruikbaar is.


Dit jaar dus geen grote AH shopper mee naar het douchegebouw. Nee, we gaan in stijl met deze prachtige tas, die ik maakte van prachtige waterafstotend materiaal (zeil, plastic, hoe noemen we dat?) en twee reepjes wit leer. Het prachtige stofje/zeiltje kreeg ik van Maartje van Silly old suitcase, mooi he?!

29 opmerkingen:

  1. Wij gaan ook weer met de tent, maar we zitten wel nog in het stadium met de 2 kleine kindjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tof zeg, die plannen en die tas!!
    Geniet ervan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sjiek gedaan...zo moet ne mens douchen op een camping! En wij? wij hebben 2 kleine koters en een mobilhome, volledig gepimpt naar mijn hart en daar komt binnenkort ook een rubriekje van..kwestie van mekaar wat te inspireren?!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat grappig dat je de caravan weer ingeruild hebt voor een tent. Wij gaan sinds 2 jaar met de caravan, ook na jaren kamperen, altijd in een minitent, die in de backpack rugzak past, echt mini dus. Daarom hebben we een caravan in stijl gekocht, ook mini, een Eriba Puck. Daarin blijft het kampeergevoel nog optimaal aanwezig, maar het zit en ligt toch net een stukje comfortabeler. Daar zijn onze botten dan weer heel blij mee ;) Maar... moet zeggen, het tentenveldje op een camping blijft altijd lonken...
    En die tas, goed idee zeg! Heel goede vervanging van de Appie tas. Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Chique over de camping dus! En ik vind het zeker STOER, met 3 kinderen weer in een tent...Maar wel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie tas, dat is inderdaad douchen in stijl!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Toffe nieuwe rubriek! En wel leuke beslissing vind ik, de caravan omruilen voor de tentjes, de kids zijn ook wel groter nu en kunnen al meer hun plan trekken. Weer een nieuw tijdperk :-) Wij gaan dit jaar ook met de tent en bijzettentjes, de Normandische kust afschuimen met de 2 grootste kids... zo'n tas is geen slecht idee! Ik kijk uit naar de volgende berichtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hé wat gaaf!...én handig!
    Ik heb nog een stukje van deze stof liggen...maar niet genoeg voor zo'n mooie
    waterdichte tas, maar misschien wel voor een toilettas ;-) goed idee!

    dankjewel voor de inspiratie, fijne zondag! x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel stoer! Wij houden het voorlopig op een vakantiehuisje (met tuin met zandbak en zwembadje)...
    Mooie tas! (en wij zeggen "toile cirée"...)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kei leuke nieuwe rubriek. Vorig jaar hebben wij een tent voor 6 personen gekocht, moet wel als je met 6 bent ;-). Spijtig genoeg zijn we er vorig jaar niet mee op reis geweest, hopelijk kunnen we dit jaar wel. En wie weet kan ik onze tent ook een beetje pimpen met ideetjes van hier.
    Liefs,
    Veerle

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je tas zal zeker opvallen op de camping. Nog eventjes aftellen en dan....verlof!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik ben geen caravan-madam ... en ook geen tentenmadam om eerlijk te zijn ... nooit geweest ... die ene keer dat we dat met ons gezin gedaan hebben toen ik kind was hebben we zo een zware storm over ons uit gekregen ... daarna was 't gedaan lol, mijn ouders hadden genoeg gehad van tentje ...

    Ben wel benieuwde wat je allemaal mee gaat nemen ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja, dat gaat jaloerse blikken opleveren! Mooie nieuwe hoofding trouwens! Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat is een goede tip! Een kek tasje is een stuk beter dan zo'n saai shopper!
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo mooie tas dat is alvast een goed begin!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuke tas zeg. Ik ben benieuwd wat er nog meer voorbij gaat komen in deze leuke nieuwe ik ga op reis en neem mee rubriek!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtige tas, daar ga je de blits mee maken op de camping :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie tas.. En ben benieuwd wat je nog meer mee gaat nemen op reis... Ik heb nog ruim 2 maanden dus kan ik misschien wel wat inspiratie opdoen de komende tijd!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je tas is super handig en zeker als je inderdaad in de vakantie naar de douche moet!!
    En hij is erg leuk natuurlijk.
    Groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een plaatje!! Leuk idee voor een rubriek! En heerlijk he, zo langzamerhand naar de zomervakantie toe werken! Wat zouden we zijn zonder voorpret??!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi hoi! Dankjewel voor jouw complimentjes! Maar ....jouw header is ook tof! Helemaal in stijl! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heel fijn, zo'n grote tas! Ook een schoon motiefke van de stof :)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Herken de camping verhalen en douchen was ook niet mijn favoriete bezigheid.
    Maar kamperen was voor mij écht vakantie!
    Nu met het ouder worden en we met zijn tweetjes zijn nemen we een B&B en dat is ook wel tof.
    Die tas is leuk en handig tegelijk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heel mooi die tas! Wij zijn ook van het kamperen en willen ook absoluut geen caravan. Tent is veel leuker. Alleen zou ik eventueel overstag gaan voor zo`n klein retrocaravannetje...

    BeantwoordenVerwijderen